Hallo dames, Ben afgelopen maandag bevallen van een zoon. Ik geef borstvoeding. Omdat je in het begin goed moet kijken of hij goed hapt, heb ik nu last van een stijve nek (aan een kant). Heel vervelend, herkend iemand dit? Soms neem ik daartegen een paracetamol. Ik voed in de 'Madonna', 'rugby' en 'liggend'. Ik gebruik voor de eerste twee houdingen, kussens om mijn armen te ondersteunen en bed zet ik omhoog met een kussen in mijn rug. Moet ik hiermee naar de fysio?
Probeer voor en na de voeding de spieren in je nek en schouders te bewegen. Schouders ronddraaien, hoofd bewegen etc. Het kan zijn dat je spieren alleen gespannen zijn van een 'krampachtige' houding. Misschien dat het hiermee al een stuk minder wordt, werkte bij mij iig wel...
Misschien niet hoog genoeg inderdaad. Is dat met een voedingskussen beter dan twee normale kussens, weer iemand dat?
Ik vond het voedingskussen een uitvinding tijdens het borstvoeden, ik heb zo een met korreltjes er in, die is lekker stevig en gaf echt ged ondersteuning.
Het is de bedoeling dat jij je kindje naar de borst brengt, niet andersom. Dus hij moet wel echt op tepelhoogte liggen. Voedingskussen of gewone kussens is heel persoonlijk. Ik heb altijd kussens gebruikt, lukte niet met voedingskussen. Kijk wat werkt voor jou, hoe je je kindje het best in de goede positie kan brengen
Als je kindje eenmaal aangelegd is en drinkt, hoef je niet meer te kijken. Zorg dat jij eerst in een prettige houding zit en breng dan je kindje naar de borst. Zorg dat je dan goed blijft zitten. Ondersteun tenslotte eventueel je arm met kussens. Je zou ook op me zij kunnen voeden.