Hallo meiden, Ik heb een cyclus-vraag; Ik ben begin oktober bevallen van ons derde kruimeltje en ik geef sindsdien borstvoeding. Na bijna 11weken (75 dagen) werd ik ongesteld. Ik heb altijd last van puistjes als mijn ongi eraan komt dus toen ik ze zag verschijnen verwachtte ik de 2e x gewoon op tijd ongesteld te worden. Op tijd is normaal na 30-32 dagen bij mij. Nu zit ik alweer op dag 40 zonder puistjes en zonder ongi. Nu weet ik dat het met borstvoeding wat langer kan duren maar bij mijn oudste gaf ik geen borstvoeding en had ik hetzelfde probleem. Ik had zelfs cyclussen van 90 dagen! Toen na een echo bij de gyn bleek dat ik pco-achtige klachten had (kralenkrans in eierstokken) Hier hebben ze helemaal niks mee gedaan of verder naar gekeken terwijl we weer zwanger wilden worden. De enige oplossing volgens hun was tijdelijk aan de pil gaan. Gelukkig is het door veel te klussen toch gelukt na 7 mnd. Maar wat ik mij afvraag is als er eenmaal een cyclus op gang is hoort het dan weer gelijk regelmatig te zijn of zou iedereen na een bevalling pco-klachten kunnen hebben? En als ik weer langere cyclussen heb is er dan geen andere manier om ze in te korten? Na mijn oudste heb ik veel buikpijn gehad door deze klachten dus dit zou ik nu willen voorkomen natuurlijk. Na de middelste (ook bv) en na mijn miskramen had ik een normale cyclus van 30 dagen dus ikhad dat eigenlijk wel weer verwacht
Mijn cyclus is na nr 3 volledig in de war.Althans, ik ben gewoon heeel lang en heeel zwaar ongesteld, rete irritant! Ik zou het nog even geven, je kindje is nog klein dus de kans is aanwezig dat het nog wat tijd nodig heeft. En anders toch weer naar de gyn?
Ik haal dit topic weer aan.. Vandaag weer dag 89 dus al bijna 13 weken niet ongesteld geweest terwijl de eerste x al na 10 weken na mijn bevalling kwam. Wanneer zouden jullie je zorgen maken en dan wel naar de dokter te gaan??
Zolang je borstvoeding geeft is hier niets abnormaals aan..... Een arts zal hier dan ook nog niets mee doen. Overigens..... Het uitblijven van je menstruatie lijkt me enkel een probleem als je weer zwanger zou willen worden. Tot die tijd zou ik ervan genieten dat ik niet ongesteld word. Na de eerste zwangerschap had ik na ruim vier maand voor t eerst iets van bloedverlies, heel weinig en maar 1 dag. Vervolgens na 10 maanden na de bevalling weer, dat leek meer op een ongesteldheid en daarna was ik weer zwanger (dat was na 12 maanden na de bevalling). Volgens mij gyn was dit bij borstvoeding heel normaal. Heb zelf echt een PCOS