.... maar ze betaald niet! Moeilijk om hier een passende titel voor te maken, haha. Maar goed, tijdje terug hebben wij een nieuwe schutting geplaatst met onze nieuwe buurvrouw. De oude buren wilde niet, daar hadden wij zeer slecht contact mee en we vonden het wel prima. Maar goed, nu hebben we dus i.s.m. de buurvrouw een schutting gezet. Tenminste, WIJ hebben heb gezet, en WIJ hebben hem betaald. Ze zou de helft aan ons betalen. Nu raadt je het al.... nog geen geld! Nu gaat het niet om zo heel erg veel geld, maar ik vind het een beetje een principe kwestie en gewoon niet zo netjes. Ze is net gescheiden, en dan begrijp ik haar situatie best wel. Maar ze gaat wel akkoord dat we 50/50 doen, en ze vraagt of wij, als we kunstgras gaan bestellen, het even aan haar willen laten weten zodat zij ook direct kan mee bestellen. Dan denk ik ook, weinig geld heeft ze in ieder geval niet. Hoe gaan we hier mee om? Ik heb een grote bek, maar voel me dan zo bezwaard om om dat geld te vragen. Mijn man zegt ( lompe lullo ) 'Ik ga helemaal nergens om vragen, dan stikt ze maar in dat geld' Grrrr!
kun je niet een keer een praatje beginnen over hoe mooi de schutting lijkt of dat het toch best wel veel werk was om hem neer te zetten (bedenk maar wat hoor) en kijken of ze zelf over het geld begint? anders is het denk ik aan jullie zelf óf je erbij neerleggen als ze het niet betaald óf het wel eerlijk tegen haar zeggen. zou het iig niet tussen julle in laten zweven want daar komt geheid dan nog een keer gezeur over. maarre, snap wel heel goed hoe je je voelt! voelt toch niet echt fijn zo.
Ja zoiets hebben we dus vanmiddag al gedaan. Er was iets gezamelijks in de buurt, en we spreken haar met regelmaat dus ik heb een nonchalant balletje op gegooid. Maar goed, ze zit een beetje in zo'n ' ik ben een net gescheiden vrouw en ik heb het heel erg zwaar en moeilijk ' mood. En ja ik weet dat we het gewoon moeten zeggen Maar damn, wat voel ik me dan bezwaard. Gaat helemaal nergens over, I know, maar baal er gewoon van.
Oh wat irritant!! Zou tot jullie geld hebben geen kunstgras mee bestellen in ieder geval . Sorry maar als zij ook een schutting wilde, dan moet ze er ook voor betalen, dan maar in delen ofzo??
Ik zou er zeker om vragen. Ze heeft ermee ingestemd en zal gewoon moeten dokken. Heb je geen bonnetje? Ik zou haar die onder de neus drukken zeggen: dit heeft het gekost, wil je de helft hiervan contant betalen of liever overmaken?
Zo iets zeggen in de trant van: " oh hadden we je al de rekening gegeven ? Dan weet je precies wat het gekost heeft, heb voor het gemak gelijk mijn rekening nummer erop gezet heb je het allemaal bij elkaar" begint ze weer met gescheiden verhaal zeg je" och maar het mag ook in 2 keer hoor, want dan kan ik ook weer de extra boodschappen halen" Ofzo...
Oh ja goed idee! Ik ga morgen langs met het bonnetje, en anders gooi ik het wel in haar brievenbus. We hebben ook nog een straatkrant ( aka praatgrage buuf ) met wie ze goede vrienden is. Daar ga ik wel even mee kletsen als ze morgen moeilijk doet
Gewoon zeggen... Of ze is het vergeten door alle sores (kan het me niet voorstellen maar snap soms wel meer dingen niet die mensen doen) of ze denkt als ik nou gewoon niets zegt laten ze het wel zo en steek ik die centen in mijn zak.. Dus gewoon vragen hier met mijn centen
Idd gewoon naar dr toegaan en heel relaxed zeggen dat je de bon hebt zoals al eerder geopperd! Wel gewoon naar dr toe gaan en niet via de lokale roddelbuuf, dat is vragen om ruzie. Netjes zelf afhandelen En hierna GEEN kunstgras gaan bestellen samen met haar want dan kan je haar gras ook gaan betalen denk ik of je zit met hetzelfde. Als ze daar dan om vraagt kan je haar zeggen dat je dit soort dingen toch liever niet samen doet omdat je het vervelend vind als er iets misloopt.
Wij hebben het kunstgras al besteld, voor ons alleen, helaas pindakaas Nee, morgen ga ik naar haar toe met ( een kopie van ) de bon. Show me the money!
Helemaal goed!!!! Zou niet boos doen hoor. Even verstand op nul, aanbellen, blij kijken, JOH! BUUF! Gaaf he die schutting! Heb de bon mee, had het even uitgerekend en we krijgen nog ... van je! Wanneer gaat dat lukken? Iets in die richting. Is wel lastig he? Kan me je rotgevoel erbij voorstellen, vragen om geld(al is het afgesproken) is echt niet fijn.
Nee ik vind het echt vervelend. Maar goed dat ik geen eigen bedrijf ofzo heb, ik zou binnen 2 maanden failliet zijn. En weet je, dat geld boeit me niet zo veel. Maar het is gewoon een principe kwestie.
Snap ik. En het is ook niet leuk om te doen. Helaas hebben die mensen dan ook niet door dat ze jou ook in een lastige positie zetten...
Zulke dingen vind ik ook altijd heeeeeeel lastig om te doen, ik vind het altijd genant om te doen, heel stom. Ik vind wat liana 1982 zei ook wel een hele goeie. Succes morgen
ach als het niet om heel veel geld gaat zou ik het zo laten.... als ze net gescheiden is zal ze wel niet heel veel te besteden hebben en misschien schaamt ze zich ook wel heel erg... meestal komen mensen er zelf wel op terug zodra ze wat meer te besteden hebben... jullie hebben nu toch een mooie schutting staan! dus so be it! beetje inleven in een anderzn situatie kan ook geen kwaad en geeft positieve energie! beetje bakeleien om een paar centen is de moeite toch niet waard! nodig dr eens uit voor de koffie ofzo! en hoor haar verhaal gewoon aan... en wie weet begint ze er zelf wel over als ze zich vrij voelt...