Hallo allemaal Zijn hier nog meer moeders die hun kindje geen sap geven? (Diksap of roosvicee) of heeeeel af en toe een keer?(op het kdv bijvoorbeeld) een vriendin van me vond dit wat vreemd dat dl alleen water thee en melk drinkt. Maarja ze is er gewoon tevreden mee. Ben benieuwd
Hier drinken ze tot ze ongeveer 1,5 a 2 zijn ook alleen melk, thee en water. Af en toe een keer diksap of groene ijsthee verlengd met water.
Ik was het voorlopig nog niet van plan nee. Water en vruchtenthee. Vooral dat laatste vind ze erg lekker!
Ik heb net mijn eerste fles diksap gekocht...vandaag dus gegeven met heel veel water. Dl is 16 maanden op kdv krijgt ze alleen thee En water ook.
Dochter heeft tot twee jaar enkel water en melk gedronken. Meer was gewoon niet nodig. Ze drinkt nu nog steeds liefst water en zo heb ik het graag.
Diksap? Nee, nog niet gegeven. Wel: Water Thee Versgeperste sinaasappel aangelengd met water Ikea fris (die rode zonder prik) aangelengd met water, maar dat was 1x toen we daar waren (vond ze wel heel lekker ondanks dat het normaal onverdund werd gedronken. Verhouding was 1/7 schat ik)
Nee, diksap ken ik zelfs niet maar ben van België Hier krijgt ze melk en water. Héél afentoe eens water met wat Olvarit theekorrels in.
Mijn zoontje drinkt ook alleen melk en water. Dat blijft ook zo zolang hij water wil drinken. Tzt zal hij se smaak van diksap/ranja heus wel leren kennen maar zou leuk zijn als hij tot zn 2e verjaardag in ieder geval water blijft drinken. De oudste dronk echter nauwelijks water dus moest wel iets anders verzinnen, die gaf ik ernstig verdunde diksap en dat drinkt ze nog steeds. Af en toe wat water en tegenwoordig ook thee, dat scheelt weer een bekertje sap.
Hier ook niet hoor! Komt er voorlopig niet in. Thee en water vindt ze heerlijk. Met sap laat je ze alleen maar wennen aan suiker. Eergisteren tijdens een verjaardag een kindje van 20 maanden wat alleen appelsap dronk. Vond t echt niet normaal. En ze weten op kdv dat ze het Dafne niet hoeven te geven. Net als koek en Liga enzo. Dat komt er hier ook voorlopig niet in.
Ik heb een tijdje verdunde Roosvicee Laxo gegeven vanwege verstopping en ze wilde absoluut geen water drinken. Nu drinkt ze wel water uit een beker, dus gestopt met de sappen Ze gaat vanaf volgende week naar het kdv, volgens mij krijgt ze daar melk te drinken, vind ik ook prima.
Mijn dochtertje is 5,5 en drinkt nog steeds vooral water en thee. Tot ze 4 was alleen water, thee, melk en vers geperst sap gegeven. Bij een ander kreeg ze heel soms ranja of appelsap. En nu is haar voorkeurs drinken gelukkig nog steeds water. Ze neemt dus een beker water mee voor het eet/drink moment om 10 uur. Ranja drinkt ze heel zelden (1x per 2 weken ongeveer).
Mijn zoontje drinkt water en melk. Diksap lust ie niet eens. Soms neem ik een pakje wicky mee voor het gemak (bij een dagje uit ofzo), maar das maar heel af en toe. Dat vindt ie overigens wel heeeeeeel lekker haha
Tot 1,5 jaar heeft zoon geen druppel limonade of sap gedronken. Alleen water, thee en melk. Nu mag hij bij opa's en oma's limonade drinken. Zelf haal ik slechts af en toe pakjes zonnatura sap in huis. Dochter zal tot 1,5 ook alleen water en thee te drinken krijgen. Dus nee, ik vind het totaal niet vreemd maar juist volstrekt normaal. Stiekem ook wel trots hoor, want als zoon echt veel dorst heeft dan wil hij juist alleen maar water drinken en geen limonade. Een teken dat wij een heel goede en gezonde basis hebben gelegd
Hier ook bijna alleen thee en water hoor! In t weekend een paar slokken verse jus als ik dat heb en als we ergens wat drinken na bijv een boswandeling wel eens een slokje appelsap maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik zie geen meerwaarde in sap. Wij drinken zelf ook vooral thee en water dus hij ziet ook weinig anders haha. Vooral echt goed koud water vind hij heerlijk. Krijg van mijn schoonzusje wel eens reactie dat hij "zielig" niets krijgt en haar 2 maanden oudere dochtertje t wel mag. Tsja....ik vind iets nu niet nodig. Hij kan nog zooooo lang in z'n leven sap/cola/sinas drinken haha
Ja dat vind ik inderdaad ook. Zo te lezen is het dus toch niet zo raar. Als ze op het kdv komt krijgt ze heeeel af en toe weleens sap maar echt met mate. Thuis krijgt ze het gewoon nooit. Zelf drink ik ook alleen water en thee en vind mezelf echt niet zielig
De eerste dronk tot 2,5 alleen water en melk, thee lust(te) ze niet. De tweede blieft niets anders dan melk, althans thee en water lukt écht niet. Die dus wel aan de zeer verdunde biologische rode bessensap, anders krijgt ze óf niet voldoende vocht binnen óf te veel voedingsstoffen.
Nou dan ben ik daar blijkbaar heel anders in.. Mijn zoontje drinkt water, thee, diksap, wappelsap, slimpie ranja, multivitamine met water enzv
Hier water, melk en soms een versgeperste jus of grapefruitsap aangelengd met water. En af en toe drupje diksap erdoor. Bij mij thuis dan of soms bij mijn ouders. Bijv laatst toen hij ziek was en veel te weinig dronk en at. Of bij een uitje of weekend ofzo. Opvang krijgt hij dat sowieso niet. 16 maanden, hij drinkt alles even goed (of slecht dus) thee ooit geprobeerd en vond hij niks daarna niet meer gegeven. Zal ik weer eens proberen. Ik drink zelf alleen water thee koffie en soms optimel of versgeperste sap in het weekend. Frisdrank vrijwel nooit. En wijn. Dat drink ik wel als we op stap gaan of met vriendinnen
Hier alleen water of thee, Diksap wel is geprobeerd maar hij lust het niet eens, dus ik laat het mooi zo!