geen sap nog meer moeders?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baby001, Jan 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Oudste is bijna 4, drinkt water en rooibosthee. Op verjaardagen ofzo wel eens wat sap.
    Jongste bijna 1,5, drinkt water en borstvoeding.

2. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,177
    3,055
    113
    Nederland
    Mijn dochter van 3,5 krijgt ook geen sap. Alleen (dunne) ranja/roosvicee, water of melk. Afentoe yogo:D

Ze mag het wel maar ze wil het niet, vind het niet lekker. Ik bood het overigens ook pas rond haar 2e afentoe aan. Zelfde met snoep.. mocht ze ook met 1,5/2 afentoe proeven en lust ze ook niet. Alleen koekjes wil ze. En dan niet eens alle:p

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier ook bewust niet. Het heeft erg lang geduurd voordat hij water en thee lustte, maar ik wilde perse geen sap of andere suikerhoudende dranken geven. Inmiddels is hij gek op rooibosthee, water iets minder maar ook dat drinkt hij vaak. Echte melk is ook favoriet maar daar krijgt hij maar een beetje van omdat hij ook pap en yoghurt krijgt. Inmiddels word ik iets relaxter en mag hij af en toe een slokje van mijn sinaasappelsap en af en toe krijgt hij een tuitbeker Optimel. Maar ik blijf het bij uitzonderingen houden. Net als tussendoortjes met toegevoegde suikers. Hij heeft z'n hele leven nog om zoete troep naar binnen te werken :D

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon is 16 maanden en drinkt melk en water en z'n flesvoeding. Op de creche hebben ze ook beleid van geen suikers dus sapjes krijgen ze niet.
    Zolang hij niet beter weet vind hij water nog prima.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Onze zoon krijgt ook vrijwel alleen maar water. Hij heeft wel een tijdje gehad dat hij dat niet meer wil (nog steeds) en dan gaf ik wel diksap maar daar ben ik nu mee gestopt. Hij drinkt maar gewoon water. En hij mag best 1 per dag wat limonade en hij gaat 4 dagen naar de psz en dan krijgt hij een pakje drinken mee. Wel van die appelsientje voor Kids.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier precies hetzelfde. De standaard is thee, melk en water met 3 druppels limonade, maar hij krijgt ook af en toe appelsap, roosvicee(uit pak) of multivitamine voor de afwisseling. Verdun het vaak nog wel wat met water. Bv. half appelsap en half water vind hij ook prima.
    En bij dagjes uit krijgt hij vaak ook 1-2 pakjes drinken. Heb dan vaak de roosvicee van cars.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    In principe geven we thuis water en thee, maar heel af en toe krijgt hij wel eens wat anders. Tijdje terug was ik met hem boodschappen doen en dat duurde allemaal iets langer dan gepland, en ik was zijn drinken vergeten. Toen heb ik pakjes appelsap gekocht voor onderweg. Dat vond hij toch wel erg lekker hoor :D En hij krijgt regelmatig groenten/fruit shakes, die we zelf maken. Dan gaat zijn beker ook in 1 keer leeg (en dan is het voornamelijk groenten, dus het is ook niet eens echt zoet ofzo).

Maar we halen het niet speciaal voor hem in huis, diksap of limonade. Ik drink zelf ook alleen water, thee en koffie, alleen vriend haalt af en toe wel eens fris...maar ik ga zoon toch echt nog even geen cola geven ;)

8. wodjeka

wodjeka Bekend lid

Feb 25, 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Misschien een stomme vraag maar als jullie thee geven is dat dan alle soorten? Zoals je voor jezelf thee zou zetten, maar dan afgekoeld ofzo?

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ik vind het trouwens ook wel verschil maken of je kind een half jaar of anderhalf jaar oud is. Als ze wat ouder zijn, word je toch soepeler met eten/drinken merk ik bij mijzelf

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier ook geen sapjes hoor.. zolang ie nog tevreden is met water en thee vind ik het prima :D

Ik geef venkel, rooibos of groene thee.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Geadviseerd wordt rooibos, maar wij zijn met lady earl grey begonnen, gewoon omdat dat voor handen was en rooibos niet.
    Rooibos zit verder geen theïne in, dus daar heeft dat mee te maken. In zwarte thee zit dat wel en dus is het niet verstandig om dat onbeperkt te geven. Hier is het echter meestal water dat wordt gedronken en maximaal 1 klein flesje thee, dus ik zie er geen kwaad in (en earl grey vindt mijn dochter erg lekker. lijkt op haar moeder ;) )

12. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Mag je rooibosthee onbeperkt geven? Dat wist ik n.m. niet..
    Bestaan er ook andere theeen zonder theine??

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier geef ik dus ook gewoon alle soorten thee. Heb er eigenlijk nooit op gelet. Hij drinkt hooguit 2 bekers thee per dag. Ik heb altijd zoiets, zo lang je van alles gewoon een beetje geeft is er niks aan de hand.
    Hier voornamelijk vruchtenthee, hij lust echt alle smaakjes, maar ook gewone thee en rooibos vind hij lekker.

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,271
    130
    63
    Ik geef mijn dochter ook alleen water (en bv) gewone melk of karne melk wil ze niet.

Het enige wat ze wel eens krijgt is een slokje van mijn appelsap (altijd biologisch puur sap).
    Verder drink ik zelf ook praktisch altijd water of koffie, dus ik denk (hoop) dat dl dit voorlopig ook zo blijft doen.
    Hier vinden veel mensen in mijn omgeving dit ook vreemd trouwens.

15. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

Aug 22, 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wij bieden dochter ook alleen water en melk aan (geen liefhebber van thee :)) en dat gaat prima. Alleen vindt schoonmoeder dat niet goed genoeg is en die geeft haar dan ook ranja. Zij kon het ook niet begrijpen dat wij dochter yoghurt gaven zonder suiker/ranja. Pff, ik kan daar dan zo moe van worden...als ze het zonder suiker toch ook goed lust?? Met suiker zal ze het vast lekkerder vinden, ja, dat klopt, maar waarom nu al zoveel suikers geven?

16. esje91

esje91 Actief lid

Apr 7, 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Haha ja ik ook, mijn zoontje drinkt al maanden geen melk meer altijd al probleem geweest en thee helemaal nooit gedronken maar wel ranja en multivitamine en van jumbo helder water met smaakje

17. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij geven alleen melk en water! Thee heeft ze wel gehad maar dronk ze nauwelijks.

Mijn moeder blijft maar herhalen hoe 'zielig' ze het vind maar verbaast zich tegelijk over hoe goed ze water drinkt.

Ook krijgt dochter alleen magere yoghurt als toetje. Bij hoge uitzondering bij opa's en oma's krijgt ze weleens wat anders.

18. Issie

Issie Actief lid

Mar 16, 2015
    324
    93
    28
    Ik heb pas diksap gekocht omdat mijn zoontje niet genoeg aankomt, maar meestal geef ik hem gewoon water of rooibosthee

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik geef geen sap. Ben zelf ook geen sap drinker. Heel af en toe wat appelsap, maar het zit natuurlijk vol suikers en is niet zo gezond. Echter geef ik wel melk met wat nesquik erin.... Verder alleen water en melk.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,211
    8,923
    113
    De oudste heeft ook tot een jaar of 2 op een enkele keer na wat diksap of sterk verdunde appelsap, geen sap gedronken. Ook geen thee overigens, enkel melk en water. Bij de jongste heb ik dat ongeveer een jaar volgehouden, maar die dronk een stuk minder en dronk diksap dan toch beter dan water, dus op een gegeven moment ben ik dat toch gaan geven. Ze krijgen echt niets van enkel melk en water...andere mensen lekker laten zeuren dus. ;)

Persoonlijk heb ik trouwens (veel) meer moeite met dingen met zoetstoffen (zoals Slimpie, Optimel, Crystal Clear, enz.) dan met dingen met vruchtensuikers (zoals pure appelsap en diksap ed) en zelfs dan met dingen met toegevoegde suikers. Dingen met zoetstoffen krijgen ze hier in principe dus ook nog steeds niet.

Share This Page