Mijn zoontje krijgt roosvicee redelijk goed verdund,helaas bij opa en oma wel wat zoeter......maar goed ga daar niet over zeuren want betere schoonouders kan ik me niet wensen. Maar ik ben wel nieuwsgierig wat jullie kindjes dan op brood krijgen? De mijne wil alleen boter,hij vindt het heerlijk! In mijn ogen compenseert dat weer met de roosvicee
Hier krijgt hij van alles op brood, hij lust ook alles qua broodbeleg behalve (smeer)kaas, maar dat hoef je z'n moeder ook niet te geven. Hij krijgt bv. - Jam van zonnatura - philadelphia of andere kruidenspread - sandwichspread - smeerworst - appelstroop - worst, kan van alles zijn - af en toe een gebakken eitje Maar meestal krijgt hij hier philadelphia op z'n brood. Bij oma heeft hij gisteren een keer vruchtenhagel gehad en daar krijgt hij ook wel eens honing ofzo. Thuis geef ik hem dat eigenlijk nooit, omdat hij gewoon tevreden is met het 'eenvoudige'. Alleen boter zou hij hier ook prima vinden denk ik.
Ik geef mijn zoon ook alleen thee,wel met een beetje suiker een thee lepelltje of minder. En ook drinkt hij melk verdund,tweederde water en een derde melk. Iets anders vind hij niet zo lekker en wil ik hem ook nog niet geven.
Mijn zoon is nu ruim 2 jaar en ik geef nog steeds voornamelijk water. En (haver)melk dan. 1 keer per dag drinken we samen een beker verdunde appelsap (1:3). Ik vond het nergens voor nodig om mijn zoon zoete drankjes te leren drinken. Zolang ik de keuze nog voor hem kan maken, kies ik liever gezond. Nu is hij op een leeftijd dat hij merkt dat er meer op de wereld is dan melk en water. Dat is ook prima. Maar wel met mate. Ik hoor regelmatig in mijn omgeving dat kinderen alleen nog zoete drankjes lusten en geen melk meer, maar alleen optimel. Jammer is dat! Alhoewel ik het wel begrijp dat als je kindje slecht drinkt, je van alles gaat proberen.
Mijn kleine krijgt sap zonder toevoegingen met dezelfde hoeveelheid water erbij. Brood vind hij heerlijk om zonder beleg te eten. Ik heb er wel eens beleg op gedaan maar dan zit hij me raar aan te kijken. Maar ik vind het ook niet raar als andere moeders geen sap ofzo geven. Kindjes krijgen toch fruit. Sap is geen toevoeging maar meer voor de smaak.
Met 1 jaar stopte ik met de borstvoeding, andere melk dronk en drinkt hij sowieso niet, thee ook niet en water maar een paar slokjes, dus toen zijn we diksap gaan proberen, dat dronk hij ook matig maar iets beter als water dus je moet wat.. Afgelopen zomer was hij opeens gek op versgeperst sinaasappelsap die ik dan sterk verdunde met water.. Momenteel drinkt hij voldoende water en krijgt hij af en toe diksap appel. Bij mijn ouders gewone appelsap, maar dan ook alsof het verdunlimonade is dus grotendeels water.
Onze dochter krijgt alleen water en een beetje slappe thee. Dat gaat prima en ze weet niet beter. Ik wil ander drinken zo lang mogelijk uitstellen. Waarschijnlijk lukt dat totdat ze 2 jaar is. Dan gaat ze namelijk naar een peuterspeelzaal en zal ze waarschijnlijk limonade krijgen.
Ik geef ook geen diksap. Hij krijgt, melk, water of thee. Ik hoop dit zolang mogelijk vol te houden. En mocht het zo ver zijn dan moet het iets speciaals zijn (dus zeker niet elke dag).
Hier ook alleen melk en water. Iets anders nog niet geprobeerd (thee bijvoorbeeld), maar sap daar wacht ik zo lang mogelijk mee! Zolang hij niet weet dat het bestaat, mist hij het niet. Soms doe ik wel een heel klein druppeltje diksap door de yoghurt, als toetje. Dat dan weer wel.
Eigenlijk niks . Buiten het feit dat het toetje echt heel af en toe is, en werkelijk een minidruppel (ik heb diksap in huis omdat ik het ook gebruik voor mijn zelfgemaakte cruesli). Het is dus sowieso veel minder dan als hij het ook door zijn water zou krijgen. Nu is het meer een traktatie wanneer hij dit krijgt.
ik ook! die van mij lust echt geen melk,(tenzij het in pap zit) en water is taboe, maar dat vanaf jong al... alles word vermengt met water, zodat ze niet teveel suiker binnen krijgt