Ik gaf romy al vrij vroeg fruithapjes omdat ik wist dat ze eraan toe was. nu zei iemand dat ik ook met groentepotjes het beste al kon beginnen want dan wende ze eraan. maar dat vond ik nogal eng. Fruit is erg licht en groente wat zwaarder. denk maar aan een appel of een bord eten... Toch voorzichtig geprobeerd vandaag omdat de fruithapjes eigenlijk altijd goed gingen, nooit last van gehad. maar nu ligt ze al sinds half 9 te huilen... ze trappelt niet met haar beentjes ofzo (ivm buikpijn ofzo) maar ze wil gewoon niet slapen en alleen maar aan het huilen. Normaal leg je haar savonds in bed en valt ze in slaap, heb eigenlijk bijna nooit moeite hiermee. zijn dit de groentepotjes of zie ik spoken omdat ik zowiezo al huiverde met de groente? Edit moderator: Verplaatst naar voeding.
Tja, wie zal het zeggen hè? Het kan ook een sprongetje zijn, tandjes, een mindere dag... Tja... in principe hoeven groenten helemaal niet zwaarder te vallen en zijn de meeste groenten makkelijk verteerbaar (sommige koolsoorten e.d. daargelaten). Wat een maaltijd 'zwaar' maakt zijn zetmeel-componenten (aardappel / pasta / peulvruchten). Wortel, brocolli, bloemkool zijn juist heel licht en niet zuur zoals sommige fruitsoorten. Ik wil niet zeggen dat je spoken ziet hoor maar ik denk dat je het beste het even kan aankijken.. het kan ook totaal iets anders zijn. Konden ze het maar vertellen hè die kleintjes! Sterkte
Bij het CB hadden ze mij juist aangeraden eerst met groente te beginnen en daarna pas met fruit. Dit omdat Thom nogal gevoelige darmen heeft. Hier vanuit gaande zal het dus niet snel aan het potje groente liggen.
hmmm raar hoor, gister weer groente gegeven en helemaal geen last meer... ik zal wel spoken zien! thanks!