Geen school!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben altijd thuis...dus als de nood een keer aan de man is ;)
    Woon helaas niet heel dichtbij.
    Maar gelukkig is het nu ook opgelost.

@ladyxochi, De busjes rijden niet...en doordat de busjes niet rijden, zijn er weinig kinderen en daarom is de school dicht gegaan.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Haha nee het is inderdaad voor jou nog een eindje rijden!

Het is nu opgelost en ga ervan uit dat het niet meer voorkomt.
    Normaal kan ik wel vrij krijgen op m'n werk...maar zag de lijst vanochtend van zieken en die is héél lang!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werk op een bso en als dit bij één van onze scholen gebeurt vangen wij dit op.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @marieke: we hadden de bso gebeld..deze zegt dat de school verantwoordelijk is en ze hem dus niet opvangen :S. Want na schooltijd gaat hij daar zoiezo altijd heen.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Echt belachelijk!

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Wij hadden het verleden vrijdag, belt mijn dochter ook op....
    Ik kom naar huis want juf is ziek...

ook speciaal onderwijs:(

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @Fairy11: staat er dan 1 juf voor de klas?
    Dat probleem hebben we dus nog nooit gehad gelukkig, want er zijn 2 juffen.

Nou toppunt vandaag ik haal hem van de buitenschoolse opvang zie ik dat hij word aangevallen door een paar jongens!
    Ze sprongen boven op hem en schreeuwde dat ze hem in elkaar gingen slaan.
    Ben helemaal van slag! Ik heb al heel lang mijn twijfels over de bso het zit in een buurt waar niet echt de fijnste kinderen wonen,maarja het is de enige dicht bij huis en hij is hierheen gegaan omdat de andere zo ver was daar moest ie heengebracht worden me een taxi en was ie soms een uur onderweg terwijl het in 15 minuten te doen is.

Heb al meerdere keren met de bso gesproken, er was afgesproken dat er iemand buiten zou zijn als de kinderen ook buiten zijn ( wat mij meer dan normaal lijkt) nou heb nog nooit iemand buiten gezien!

Er vallen zich de hele tijd rare dingen voor daar en Delano zit onder de blauwe plekken geregeld.

Ik moest gewoon schreeuwen dat ze van mijn kind af moesten gaan! Heb ze gezegd dat als ze nog met 1 vinger aan hem komen ze daar ontzettende spijt van zullen krijgen.

Ben met Delano naar boven gelopen tas gepakt en gedag gezegd. Had er misschien beter direct over moeten beginnen.
    Maar ik ben nogal snel emotioneel in dit soort situaties en dat wil ik liever niet aan me zoon tonen.

Morgen maar weer het hoofdkantoor bellen en de volgende klacht indienen.

Vind het ook zo sneu voor Delano! Hij lijkt een grote stoere jongen maar hij heeft een klein hartje hij doet geen vlieg kwaad want daar is ie te bang voor.

Weet dit pas niet echt meer onder dit topic, maar het moest me effe van het hart en om dan helemaal een apart topic te openen...

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Oh jeetje meid....alweer problemen op het bso.
    Schijnbaar heeft het gesprek van je man niet echt geholpen.
    Vind het echt vreselijk voor Delano...hij zal zich daar wel niet meer op z'n gemak voelen.
    Kan me best voorstellen dat je bent weggegaan...ben zelf dan ook nogal snel jankerig.
    Maar zal het er zeker weer overhebben, hun moeten de veiligheid van Delano kunnen garanderen.
    En zo te horen kunnen ze dat dus niet.
    Ik zou weer een gesprek aangaan, en ook zeggen dat je Delano er misschien weg wilt halen.
    Laat hun maar met goede oplossingen komen.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is ook heel sneu voor hem, maar hij is er wel nuchter onder hoor gelukkig is hij wel een prater hij weet dat ie altijd alles tegen me kan zeggen denk dat dit ook wel een fijn gevoel is.
    Hij zegt zelf dat ze dit vaker doen, dat ze hem uitdagen hij gaat vaak naar de leiding om dit te zeggen maar hun doen niks.

Habib gaat morgen weer langs. Als er voor woensdag geen oplossing is gaat Delano ook niet naar de opvang.
    En maken we er een officiële klacht van!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid,
    Heeft Habib vandaag nog een gesprek gehad op het bso?

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja hij heeft gebeld. Delano mag niet meer zonder toezicht naar buiten van ons. Ze zeggen zelf dat de kinderen naar hun toe moeten als er wat is. Maar wij vinden gewoon dat er toezicht moet zijn op het plein wanneer er kinderen buiten zijn, en dit is ook eerder afgesproken. We gaan er tevens een klacht van maken vind namelijk niet dat ze goed handelen, het antwoord staat me ook niks aan.
    Habib gaat er morgen nogmaals over praten als hij Delano van de bso haalt.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Pff en dan dacht ik dat wij een bagger sbo hadden.
    Zulke kinderen en dan niet eens toezicht op het plein!
    Sorry hoor maar dat strijkt me ZO tegen de haren in.
    Het zijn speciale kinderen DUS zijn er speciale omstandigheden en dus aangepaste regels....zou je denken!

Wat nou als een van de kinderen zo gepest wordt dat hij om er vanaf te (ze hebben heus wel door als de juffen/meesters er niks aan doen!) zijn weg loopt van het schoolplein?
    ZIJ zijn verantwoordelijk!
    Hopelijk werkt de klacht wel want kan me voorstellen dat je je zorgen maakt zo.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind ook dat de kinderen niet zonder toezicht naar buiten kunnen.
    Erg jammer dat Delano nu niet meer buiten kan spelen bij het bso.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ lovely83: jeetje meis. Hoe oud is je zoontje? Als dat mijn zoontje was overkomen, dan weet ik niet wat ik had gedaan... Ik denk dat mijn eerste neiging zou zijn om hem per direct van de BSO af te halen. Sterker nog, ik zou zelfs willen verhuizen naar een andere buurt als dit normaal is in jouw omgeving! Bah, wat vervelend voor je zeg!

(ik heb het dus over het feit dat ie is aangevallen ;))

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

En inderdaad, toezicht houden lijkt mij een minimale vereiste!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is de wijk naast onze buurt..waar wij wonen is het wel redelijk normaal ;)
    Ik zou hem ook het liefst eraf halen, maar ik ben afhankelijk van de bso anders kan ik niet werken.

Morgenvroeg gaat mijn man heen, het is woensdag dus ze zijn er op tijd. Hij voelt zich er zo ook niet goed bij en wil het opgelost zien voordat Delano morgenmiddag heen gaat. Anders zitten we beide niet met een goed gevoel op het werk.
    Mijn man zijn oom heeft aangeboden desnoods op te passen morgen..super lief! Hij spreekt alleen geen woord Nederlands :D.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het gaat hier om zijn bso ;)

18. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    De hele week staat er een meester voor de klas, behalve op vrijdag dan staat er een juf voor de klas.
    Vind ook dat ze het maar raar aanpakken op die school, die juf kan de kids gewoon niet aan (hoor vreemde verhalen van mijn dochter)
    Heb ook al een keer gebeld daarover en ze heeft toen haar excuus gemaakt.

Maar wat vervelend voor Delano, ik hoop dat jullie het zo goed en zo kwaad op kunnen lossen.

In de klas waar mijn dochter zit daar zitten ook van die vervelende etters....
    Vanochtend waren een paar jongens uit haar klas een bejaardentehuis aan het bekogelen met sneeuwballen van de straat (met zout dus) en een raam ingegooid, er was er 1 die geen excuus wilde maken, hij moet nu een nieuw raam betalen. En terecht!
    Die praat ook altijd heel vervelend over mij tegen mijn dochter en was lastig op hyves.
    Toen wilde hij een keer met ons meerijden omdat de bus niet reed (met die stakingen van vorig jaar)
    Heb hem toen bij zijn jas gegrepen midden in de supermarkt.
    Helaas heeft het niet gewerkt.
    :(

19. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Hier niks anders dan nare ervaringen met het speciaal onderwijs.
    Dochter deed de basis school en vervolgonderwijs op speciale scholen en altijd gedonder met de busjes/taxi en het uitvallen van lessen.
    Onze dochter zat er vanwege lichamelijke problemen ( hart en epilepsie) maar er zitten ook veel kinderen op met behoorlijke gedragsstoornissen die jou kind lastig vallen.
    Uiteindelijk onze dochter met thuis lessen haar diploma laten halen want die school hoefde van ons echt niet meer!!

20. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Toch denk ik dat het ook een deel bij de opvoeding ligt.
    Mijn dochter heeft een aanverwante autistische stoornis, dus ook problemen met haar gedrag.
    Maar owee als ik van school moet horen dat er heibel is met mijn dochter.
    Of dat ze andere kindjes kwaad doet...
    Dan is ze met mij nog niet uitgepraat.

Hier in het dorp gaat het precies zo hoor (basisonderwijs) 2 van mijn 4 kids zitten er op school.
    Daar lopen ook etters rond hoor.
    De juf kwam bij mij thuis voor een gesprekje over mijn zoontje, zegt ze doodleuk dat die zoon van mij maar een apart jochie is.
    Ik vroeg hoezo apart? Zegt ze -ja echt waar- hij is zo beleefd en praat netjes ABN op school.....:$
    (hier praten ze in dialect)

Deel Deze Pagina