vochtverlies/vruchtwater?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Robynn, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Ik verlies de laatste dagen "scheutjes" vocht..
    Nu dacht ik zelf dat het misschien kwam omdat ik nu niet echt heel goed
    meer voel of ik uitgeplast ben... en dan bij een bepaalde beweging van mezelf of de baby wat verloor..
    Maar net was het toch wel een "plens"... meteen de VK gebeld..
    moest een witte onderbroek aantrekken zonder inlegkruisje..
    voor het geval het nog eens gebeurde.. dan kan ze de kleur beter zien etc..
    Nou spannend.. mijn gevoel zegt gewoon nog steeds urine.. bij het afvegen kwam er ook veel doorzichtig slijm mee.. maar ook witte vloed..

Wie had dit ook??

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik!
    Bleek achteraf hele dunne afscheiding te wezen.
    Maar was even spannend want test gaf toch ander kleurtje aan dan urine.

3. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Ja nou idd.. was ook spannend.. tot nu toe niks..
    denk vals alarm.. zet je toch op scherp

4. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ik heb het de laatste dagen, t ruikt nog steeds naar afscheiding, t is echt waterdun momenteel en komt net zoals jij zegt in 'scheutjes', heel irritant. Ik trek minimaal 2x pd schoon ondergoed aan.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Vruchtwater kan je heel goed ruiken een beetje zoet en heek erg aanwezig dus daar kan je niet omheen, kan het ook met niks vergelijken. Mijn vliezen braken bij mijn zoontje er was geen twijfel over mogelijk en de geur is iets wat ik nog nooit geroken had. Als het vruchtwater zou zijn zou je dat zeker herkennen. Je hoort wel vaker dat vrouwen enorm veel afscheiding hebben de laatste weken

6. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Nou dan gaat alles zeg maar volgens het boekje :D
    Bedankt voor jullie reacties dames..
    vooral mijn man stond ineens op scherp haha..die schat..

7. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    niet om je ongerust te maken maar jouw verhaal klinkt net zoals bij mijn tweede, ik heb de scheutjes opgevangen in een potje, vk dacht nog afscheiding kon gen vruchtwater ruiken..maar met het teststaafje was het duidelijk...vruchtwater! hoge vliesscheur......enige wat haar deed testen was de witte vlokjes erin....
    bij de derde was het ineens een grote plens en dat bleef plenzen...
    bij de eerste een grote scheut verder te weinig om op te vangen bleek later wel een hoge vliesscheur te zijn geweest.....

8. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Nou we zullen het vanzelf zien..
    tot nu toe niets.. ook geen krampen..

9. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Niet om 'in te breken' op jouw topic hoor TS, maar kan vruchtwater ook chloorachtig ruiken?

10. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    geeft niets hoor! :D alleen maar gezellig..
    en boeiend, zo leren we allemaal weer wat..ja toch?;)

11. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Ik had het met 32.5 en de volgende ochtend was ik bevallen...

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik heb hier ook last van.
    Bij navraag bij de vk kreeg ik het antwoord dat in de laatste weken van de zwangerschap er meer afscheiding aangemaakt wordt in je vagina omdat het kindje er meer op drukt. Dit is dunner en meer waterig. Hoop dat je hier wat aan hebt!

13. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ohhhh dit heb ik ook! Loop de hele dag te malen wat ik moet doen. Ik vind het ook niet zoetig ruiken en denk ook dat het afscheiding is. Ben daarnaast ook een beetje incontinent van urine doordat ik mijn bekkenbodemspieren door het gewicht vd baby niet goed meer kan aanspannen.
    Ik krijg as vrijdag een keizersnede dus ik weet dat ik er sowieso vanaf dan vanaf ben....

14. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    sterkte en succes zonnetje! spannend

15. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Klinkt een beetje als mijn verhaal hoor ;) ik verloor ook ineens een plens, daarna niets meer, vk gebeld en die kon niet goed ruiken of het vruchtwater was (zo gênant vond ik dat, zit er iemand met z'n snufferd in je ondergoed :p) en weeën bleven ook uit. Eind van de avond andere vk langs gehad, ik had toen net weer een scheutje verloren en kunnen opvangen, die vond het er wel uitzien als vruchtwater maar toen ze het naar het ziekenhuis bracht voor een test was de uitslag... negatief. Ik bleef wel kleine scheutjes verliezen en vond het niet naar urine ruiken, maar ook niet zoetig. Wel een geur die ik niet herkende. De volgende middag naar de gynaecoloog in het ziekenhuis en pas na een uitgebreide echo, onderzoek met eendenbek (auw) en 2 testen bleek het toch echt vruchtwater. Ik bleek een hoge vliesscheur te hebben en omdat mijn zoontje al helemaal ingedaald en vast lag, fungeerde zijn hoofd ook als kurk :p.

Spannend dus! Vruchtwater droogt overigens ook niet 'vlekkerig' op, afscheiding wel. Urine zou je moeten kunnen ruiken.

Weet je al meer of heb je nog vochtverlies?

16. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Nee niets meer gezien.. denk toch echt urine..
    Kan ook niet goed meer voelen of ik goed ben uitgeplast
    en denk dat de kleine een stoot naar beneden gaf waardoor ik ineens
    die plens voelde..
    Donderdag heb ik sowieso een afspraak bij de VK..
    Ben gewoon alweer 37 weken vandaag! schiet op..
    soms lijkt de tijd echt stil te staan deze laatste weekjes..

17. Mama91012

Mama91012 Lid

Jul 20, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kunnen in het ziekenhuis een 'varentest' doen. Dan moet je wat opvangen met wat plastic in je onderbroek. Bij mij was de uitslag negatief, maar mijn gevoel zei iets anders. Ik verloor steeds iets wanneer ik opstond. Bleek gelijk te hebben, diezelfde nacht begonnen de weeen. Mijn zoon is met 38+2 geboren. Wat ik wil zeggen is vertrouw op je gevoel en laat je niet zomaar wegsturen.

18. Moon89

Moon89 Actief lid

Mar 18, 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook bij mijn tweede.
    Verloor al 5 dagen lang iets en dacht ook aan waterige afscheiding.
    Totdat mijn gevoel zei dat het niet klopte. Dag erna verloskundige gebeld om te kijken of het geen vruchtwater was. Zij dacht 99% geen vruchtwater maar toch even een testje gedaan met zon wattenstaafje. Kleurde hartstikke zwart, toen maar naar het ziekenhuis ivm. dat ik zo al 5 dagen rondliep. Moest zelfs maandverband in de laatste 3 dagen.
    Ook in het ziekenhuis dacht de verloskundige dat het ook geen vruchtwater was. Onder de microscoop gelegd en jawel hoor duidelijk vruchtwater. Ik had ook een hoge vliesscheur.
    Om 12:00 uur vliezen gebroken en om 13:43 uur was onze frummel al geboren! :D

19. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Had het vandaag weer 2x.. maar het is echt dunne afscheiding zo te zien..
    voelt toch wel heel viezig hoor.. het loopt er echt uit.. raar gevoel..

Share This Page