Hoeveel/lang slaapt een 5 weken oude baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalin83, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik ben erg benieuwd hoeveel en hoelang een baby van 5 weken oud 'normaal gesproken' slaapt. En hoe lang hij wakker is na een voeding.

Onze zoon is morgen 5 weken oud, maar hij doet echt maar hazenslaapjes. Na een fles is hij goed wakker, en leg ik hem in de box. Als hij moe begint te worden leg ik hem in de kinderwagen (op de dagen dat zijn zus naar school gaat en dus gebracht/gehaald moet worden) of in zijn bed, maar het duurt dan echt even voordat hij in slaap valt. Hij verzet zich dan echt tegen de slaap. En vaak wordt hij na een kwartier of half uur alweer wakker. Ik geef hem dan zijn speentje, maar dit helpt eigenlijk niet. Vaak is het dan jammeren/huilen (van vermoeidheid natuurlijk), tot aan de volgende fles. Ik kan hem dan wel op de arm pakken, maar voor hij daar in slaap is gevallen duurt ook wel even, en dan nog slaapt hij maar heel licht, en kan ik hem niet wegleggen. Soms slaapt hij smiddags een keer 1,5 of 2 uur aan één stuk, maar dit is sporadisch. S'avonds/snachts slaapt hij gelukkig wel goed, ook na een voeding. Wat zeggen jullie hiervan?

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik zeg: afgelopen zaak. ;)
    Nee hoor grapje natuurlijk.

Ik herken het wel van mijn zoontje. Sliep ook altijd kort en heel licht.
    Je moet er in ieder geval zeker van zijn dat hij medisch gezien niets mankeert. Ik heb toen een draagdoek gebruikt in die periode. Hij wilde graag bij mij zijn.

3. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Zie je, dacht ik al... ;)

Ik heb een draagdoek, maar gebruik die niet dagelijks. Op de eerste plaats omdat het hier momenteel 32 graden is, maar ook omdat ik bang ben dat hij er zo aan went dat ik hem helemaal niet meer in zijn bed krijg overdag. Of hoe heb jij dat ervaren?

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb ook toen hij nog zo piepklein was veel de draagdoek gebruikt, toen hij ongeveer 12 weken was begon overdag het slapen buiten de draagdoek van kwaad tot erger te gaan en heb ik het boek je baby in een droomritme gebruikt en toegepast. Sindsdien slaapt hij overdag super! 's Nachts sliep hij altijd al goed. Ik heb niet het idee dat ik hem extra verwend heb door die doek want hij pikte zijn bed normaal gesproken ook wel maar de hazenslaapjes waren het probleem. Te kort om bij te tanken zeg maar. En daardoor had ik de hele dag eigenlijk een chagerijnig ongezellig kind en ik was daardoor ook niet te genieten.

5. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hier tot een week of 10 ook echt niet goed slapen. In ieder geval niet op bed. In de nachten wel. Overdag lekker bij me gehouden en nu slaapt ze niet anders meer dan in een bed of wagen of auto. Maar zeker niet meer in mijn armen. Bij mensen zijn is spelen... Dus lekker bij je nemen, bed komt echt wel.

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Sluit me aan bij Lblue. Was hier ook zo.
    Wordt vanzelf beter. En nee je verwent ze echt niet.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Is je zoon onrustig of maait hij met zijn armen?

8. Delena

Delena Lid

6 sep 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons sliep wel redelijk maar ook dagen dat ze alleen sliep als ze tegen me aanlag.. gewoon film opzetten of boek lezen en erin meegaan werkte bij ons het beste nu slaapt ze elke keer als een roosje en meestal 2 tot 3 uurtjes achter elkaar... heerlijk meisje

9. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Onrustig kan ik niet echt zeggen, kan wel flink met zijn armen maaien.

10. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Inbakeren was hier de oplossing. Toen vond hij z'n rust en nam hij zijn rust. En papa en mama ook ;)
    Tussen de slaapjes door is hij nu ook veel vrolijker, zit lekkerder in zijn vel!

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Inbakeren!
    De puckababy zit wat ruimer, de pacco zit wat strakker.
    Je mag pb-en, ik heb ook nog een pacco die mag je hebben.

Deel Deze Pagina