Mijn dochter werd vannacht wakker met koorts en had overgegeven. Koorts was toen 39 gr. Nu ligt ze op de bank en slaapt al de hele ochtend en heb net in dr oor gemeten en ze heeft 41,2 graden (meerdere keren gemeten, steeds zelfde uitslag). Nu weet ik dat kinderen makkelijk koorts krijgen en de hoogte niets zegt. Zouden jullie zo het weekend in gaan of toch de ha bellen? Ik weet dat hij/zij niets kan doen maar vind 41 + graden wel hoog voor een 2 jarige
Gewoon even bellen, k deed dat ook toen laatst m'n dochter 40 graden koorts had ondanks elke 6 uur hoogste dosis paracetamol.
Bellen kan nooit kwaad, zeker niet zo voor het weekend. Als ik twijfel doe ik dat ook vaak, zeker bij de jongste, omdat die niet vaak ziek is (*afkloppen*) en dan ook niet meteen zo hoog. De oudste wel, die zat en zit altijd direct boven de 40 graden, daar kijk ik dus niet meer zo vreemd van op (maar ik blijf ook bij haar wel alert). Heb je wel al paracetamol gegeven? Als ze zich zo ellendig voelt, zou ik dat sowieso doen. Dan wel om de 6-8 uur blijven geven, om een eventuele koortstuip te voorkomen.
Ik zou denk ik ook even bellen om ze op de hoogte te stellen. Verder regelmatig paracetamol, en persoonlijk zou ik het eerder dan om de 6 uur doen.
Ben benieuwd wat voor advies je gekregen hebt. Heb je al wel Paracetamol gegeven? Ik zou ook echt schrikken van 41C
ze heeft wel nog 40 gr maar wel beter bij en drinkt weer.. Paracetamol gegeven, lijkt te helpen Thanx voor jullie adviezen!
Even een tip.. misschien ook even rectaal meten. Soms willen de oorthermometers niet helemaal kloppen.(al is het meestal andersom dat de temperatuur uiteindelijk hoger is dan de oorhermometer aangeeft) Ik hoop dat je meisje snel opknapt en ik zou haar zeker goed in de gaten houden want 41,2 is wel heel erg hoog en volgens mij is 42 graden echt een reden om de huisarts te bellen. Dus hou haar goed in de gaten Beterschap...
Idd rectaal nameten. Oor is niet helemaal betrouwbaar. En standaard nu de paracetamol geven. Succes en beterschap met je dochter.
Die paracetamol nu wel door blijven geven. Anders loopt het vanavond net zo hard weer op. Mijn jongste had het ook, de dokter gaf als advies om vanaf die avond anderhalve dag die PCM te geven. Omdat de volgende dag het weer zou oplopen over de dag en het dan in de avond dan weer zou pieken. Daarmee bleef het rond de 40 graden. Daarna was het ook over en kwamen de vlekken : 6e ziekte..
Dat dacht ik dus ook: oorthermometers geven zeer regelmatig een verkeerde temp aan, dus ik zou ook echt zorgen dat je, om te checken, wel een rectale thermometer in huis hebt. Of je dan moet bellen is voor mij altijd afhankelijk van hoe ze er verder bij zijn. Je voelt zelf meestal wel of het nog gewoon goed ziek en beroerd is, of dat het overslaat naar echt niet OK meer. En als het te lang duurt, dan uiteraard altijd bellen. Beterschap!
Hier paar maanden terug precies 't zelfde gehad. Ook flink hoge koorts en na 3 dagen koorts weg en vlekjes, 6e ziekte. Zou ook rectaal temperaturen, dat is de meest betrouwbare manier van temperaturen.