geen slaapzak

Discussie in 'Verzorging' gestart door Hollowglade, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    zijn er ook mamas die geen slaapzak gebruiken bij hun kindjes?

mijn ukkie slaapt namelijk niet goed als hij er 1 aanheeft
    dus gebruiken wij hem niet

maar met al die slaapzak vragen voel ik me een beetje vreemde eend in de bijt..

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    nee hoor mijn ventje net 1 jaar heeft heel even in enkel slaapzakje gelegen was drama

sinds dat hij maand of 9 is slaapt hij onder een dekbedje en slaapt hij heerlijk. (9 van de 10 keer op het dekbed haha)

3. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij heeft er tot een maand geleden ingelegen
    maar moet zeggen hij is een buik slaper
    zn slaapzak zit hem alleen maar in de weg

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij zijn eigenlijk alleen een slaapzak gaan gebruiken omdat ze hier op de opvang ook mee werken. Misschien moeten we het eens zonder proberen. Ze slaapt de laatste tijd zo slecht...l

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hier nooit een slapazak gebruikt. Dochterlief blijft al 9 maand liggen waar ik haar neerleg :) schijnt redelijk uitzonderlijk te zijn. maar hier dus gewoon met pyama onder 2 dubelle dekens. Ze slaapt altijd met haar handjes boven de dekens maar ik heb niet het idee dat ze het koud heeft. Ze heeft haar knuffeltjes vaak ook op haar borst liggen, ze gaat tegenwoordig wel op haar zij liggen en als ze wakker is gaat ze op haar buik liggen spelen in bed maar ze gaat dus niet naar boven of naar onder

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier 3 kinderen en nog nooit een slaapzak gebruikt, wij zien er echt het nut niet van of de meerwaarde ervan. Hier slapen ze prima onder hun lakentje/deken(s) en blijven/bleven ze altijd gewoon netjes onder liggen, volgens mij is een slaapzak pas nuttig als ze onder de dekens uit kruipen of ze van zich af schoppen tijdens het slapen. Maar moet zeggen dat ik er zelf ook geen erg prettig beeld bij heb, lijkt me dat je ze erg beperkt in hun bewegingsvrijheid, want het lijkt mij dat die slaapzak niet lekker mee draait als ze draaien in bed, maar dat is vast enkel mijn gedachten.

7. Bika

Bika Niet meer actief

Merk niet dat hij er last van heeft, draait alle kanten op en klimt gewoon naar boven haha.

Maar even op je vraag: Als jouw kindje dat niet fijn vind en je voelt je er niet goed bij doe je het toch niet? Moet je helemaal niets van aan trekken wat anderen doen hoor. Er is niets mis met geen slaapzak gebruiken! Of met iets anders wat veel besproken is en je besluit niet of juist wel te doen toch?

8. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn beslissingen zijn wel vaker tegen de standaard in maar was in dit geval erg nieuwsgierig..omdat ik dacht dat geen slaapzak redelijk normaal is..

9. Bika

Bika Niet meer actief

Denk dat dat het ook wel is hoor. Ik ben hem echt gaan gebruiken omdat hij zijn dekens wegtrapte zonder en elke keer zo koud werd. Ik gebruik hem nu nog steeds ('s nachts) omdat hij onder zijn dekens uit kruipt en dan weer helemaal koud wordt anders. Deed hij dat allemaal niet denk ik niet dat ik een slaapzak was gaan gebruiken eigenlijk. Vind het vooral heel erg onhandig elke keer dat ding aan en uit.

10. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken ook geen slaapzakje. Onze kleine meid blijft keurig liggen waar ze wordt neergelegd, dus ook bij ons alleen een lakentje en dekentje. Daar ligt ze prima onder en ze blijft ook lekker warm.
    We merken wel dat als ze ergens anders slaapt (bijv. in een campingbedje of in een bedje bij opa en oma), dat ze dan nog wel eens naar boven schuift. Het heeft er denk ik ook mee te maken dat bij ons het matrasje heel strak in het ledikantje zit en dat je dus ook het dekentje heel strak kan instoppen. Bij andere bedjes zit dat vaak wat losser en dan gaat ze nog wel eens schuiven. Maar ook dan komt het vrijwel niet voor, dus ook voor ons geen slaapzakje.

11. Dana

Dana Niet meer actief

Ik ben bij mijn dochter pas later een slaapzak gaan gebruiken, net andersom dus, nu weer dekens uiteraard slaapzakken gaan maar tot maat 104.

12. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een hele tijd geen slaapzakje gebruikt. Gewoone en dekentje met laken. Alleen na 3 maanden begon hij wilder te bewegen en vond ik hem constant bloot en boven de deken. Dus nu ligt hij wel in een slaapzak. Maar dus puur omdat hij zichzelf bloot maait. Anders had ik het ook niet gedaan...

13. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Volgens mij gaat het meer om wat voor effect een slaapzak kan hebben op je beeb. Wij hebben er beslist één nodig, omdat mevrouw zich al vanaf een maand zichzelf naar boven schopte. Af en toe lag ze in de breedte van het bed, zonder deken (heb me bescheurd hehe). Sinds de slaapzak blijft ze tenminste een beetje op 'r plek.

14. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook geen slaapzak hoor. Had er wel gekocht (want ik wilde niet dat er iets ontbrak bij mijn babyuitzet haha), maar die ene is al te klein. Hij blijft gewoon lekker liggen onder zijn deken, dus geen slaapzak nodig.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als het niet nodig is, is het niet nodig toch?
    Onze dochter was heel beweeglijk in bed en we zijn pas een slaapzak gaan gebruiken toen ze dus idd niet onder de dekens bleef liggen ivm kou. Tegenwoordig blijft ze prima liggen onder haar dekbed (in peuterbed) en slaapt ze dus weer zonder slaapzak. Gaat prima.

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik had het liefste gewoon een dekentje gebruikt maar dan ligt ze binnen no-time bovenin de ledikant en dus bloot. Ook draaide ze zich met 3 maanden al ondersteboven en dat vond ik gevaarlijk.

Maar, als jij zonder kunt, prima toch?? :D

Deel Deze Pagina