Ik ben wel benieuwd wat jullie zoal in het weekend doen als jullie vrij zijn. Hier is zaterdag altijd opruim dag en mijn man aan het klussen of in de tuin bezig tussendoor de meiden entertainen of afspreken met familie/ vrienden etc. Zondag proberen we echt vrij te houden en leuke dingen te doen, naar het bos, stand of de kinderboerderij dat soort dingen of gewoon lekker thuis en fietsen. Vind het evht heel erg belangrijk om als gezin 1 dag te hebben. Ervaren jullie dat ook zo?
Van alles en nog wat. Wij wonen aan de kust dus wij zitten veel op het strand waar ook een speeltuin is. Emmertje, schepje, vormpjes etc mee, picknick tas mee en lekker spelen. Maar we gaan ook naar de kindeboerderij, stuk fietsen, naar de natuurspeeltuin, vliegeren op het strand, struinen door de duinen, op bezoek bij opa en oma. Zodra wij hier vrij hebben en het is goed weer dan gaan we er op uit. Met slecht weer bouwen we hier tenten in de woonkamer, spelen oud hollandse spelletjes, maken een bioscoop in de woonkamer etc. Er zijn hier maar weinig dagen dat wij niets doen Mijn man werkt continue diensten dus wij hebben niet altijd het weekend samen vrij maar op de momenten dat wij als gezin samen zijn brengen wij die wel samen door, ik vind dat ook belangrijk.
We vinden gezinstijd wel belangrijk maar dat hoeft niet 1 vaste dag in het weekend te zijn. Is hier ook echt niet haalbaar aangezien we een hoop vrienden en familie hebben waar we mee af spreken of verjaardagen van hebben. De zaterdagochtend is hier om te sporten (kinderen) dus de rest van de plannen is pas zaterdagmiddag. We zijn afwisselend in het huis of de tuin bezig of een uitje ergens heen en verder dus afspreken met anderen
Hier precies net zo! Op zaterdag doen we het opruimen, poetsen, strijken, etc. Savonds vaak naar vrienden. Zondag proberen we echt als onze dag te houden waarbij we dan met ons 3 iets gaan doen.
Ow ja die vergat ik nog Zaterdag ochtend is hier standaard altijd voetbal ochtend. Iedere zaterdag, weer of geen weer gaan we de oudste aanmoedigen met ze alle en dan drinken we daarna nog wat in de kantine. Mijn man is trainer van het team dus die is er ( als hij niet moet werken ) sowieso altijd bij.
Zaterdag doen we boodschappen, winkelen, ik studeer smorgens en we moeten met zoon naar ijshockey. Zondag is vaak voor bezoek aan de familie. Of een lekker dagje met zijn viertjes. Vrijdagavond en zaterdagavond zijn of voor quality time met man of voor onze vrienden.
Uitslapen Opruimen Uitstapjes Sport Bezoek Op bezoek gaan Niks Thuis knutselen of bakken Heel veel maar ook weer heel weinig
zaterdag klussen, boodschappen doen, opruimen. zondag gaan we of iets leuks doen, of een keer een bezoekje aan vrienden. in de winter blijven we vaak lekker thuis op zondag: kachel aan, lekkers op tafel en lekker thuis beetje hobbyen
Ik herken het helemaal niet eigenlijk Vind het ook zo burgerlijk Wij doen gewoon iets leuks met zn 3en als we daar zin in hebben en niet perse op zondag ofzo. Zaterdag is wel altijd vaste dag voor de week boodschappen, maar verder zien we het wel hoor. Als iemand op zondag af wil spreken doen we dat gewoon, is juist gezellig.
Hier is het elke week anders. De ene week zijn de kinderen op zaterdag bij mijn ex. De andere week zijn ze de hele week bij mij. In 'zijn' week doe ik op zaterdag wat doordeweeks moeilijk kan, zoals een terrasje pakken of winkelen. Op zondag doe ik wat leuks met de kinderen. En dat is een ruim begrip, we kunnen wat bakken, ergens heen gaan, visite krijgen, spelletjes doen, vanalles. In 'mijn' week gaan we wel eens een weekendje weg. Of doen we ook leuke dingen. Boodschappen doe ik nooit op zaterdag, de supermarkt op zaterdag is hier echt horror
Zondag is bij ons een opruimdag vaak of lekker een relaxdag. Dagjes uit doen we ook vaak op zondag. Op zaterdagochtend wordt hier ook gesport, zwemles en voetbal en de middag verschilt elke week. Soms ga ik met 1 van de kinderen (om de beurt) wat leuks doen voor wat quality time alleen.
Helaas misschien burgerlijk maar door de week loop ik stage en mijn man heeft een drukke baan, en wil dan niet teveel slepen met de kinderen. Daarom ook echt de zondag dat we echt aan elkaar toekomen.
Niks mis mee hoor Alleen ik hou er niet van. Vriend heeft ook drukke baan, maar gaat s ochtends vroeg al weg en is s middags dus al vroeg thuis. Ik werk part-time, dus wij hebben zat tijd met zn 3- en. Ik vind het gewoon niet zo nodig perse zondag vrij houden om iets met het gezin te doen. Ik bedoel als je op een verjaardag bent bij fam of vrienden ben je toch ook samen? Wij gaan daarnaast ook nog eens bijna elke zondag samen in bad dus dat is ook alweer quality time. Dagjes uit plannen we gewoon wanneer we er zin in hebben, wel in het weekend, maar niet perse op zondag ofzo. Onze zoon is ook nog eens enigst kind, dus aan aandacht voor hem niks te kort
Wij gillen hier altijd de hele week '' zondag pyama dag hoor '' en dan is het zondag en dan houden we het tot 9 uur vol in de pyama en dan begint de eerste al '' Mam ik wil naar buiten '' '' Mam ik verveel me '' en dan komt papa ( als hij vrij is ) '' Zullen we een rondje rijden en dan lekker een ijsje halen '' hahaha dus hier eigenlijk nooit pyama dag maar altijd even er op uit. Wij hebben ook niet standaard iedere zondag gezinsdag, kan ook niet met een man in continue diensten
Hahaha heerlijk! Wij luieren wel vaak tot een uurtje of 12 in pyjama (zijn alle 3 luiaards), maar de hele dag kan ik ook niet hoor. Moet wel altijd even naar buiten. Pff nee iedere zondag gezinsdag, het zou mij benauwen brrr
ja is hier helaas niet hij is pas tegen 6en thuis dan snel eten en dan de avond spits met de meiden, eerder dat je dan op de bank zit is het 9 uur. Vind verjaardagen eigenlijk vaak meer een verplicht nummer dan dat ik er mega veel plezier aan beleef eerlijk gezegd maar ja hoort erbij he haha.
Hmm oke, die van mij is vaak al om 4 uur thuis, dus tijd zat eigenlijk. Ben er ook wel blij mee. Hij moet dan wel s ochtends al heel vroeg op, maar dat vind ik niet zo erg Oh echt? Dat lees ik ook zo vaak, maar ik vind het altijd gezellig. Maar wij hebben er ook niet veel. Meeste zijn van familie en dan vind ik het leuk. Onze zoon ook, gezellig even bij kletsen en hij lekker spelen.
Echt ik wou dat ik het ook kon. Gewoon lekker even hangen in je pyama en niet altijd maar iets willen doen hahaha Helaas. Hier zijn we ook standaard altijd rond 07.00 wakker, in de vakanties of dagen dat we niet hoeven te werken misschien een uurtje later maar dat is echt de max. Word soms moe van mijzelf
Wij doen maar wat Op zaterdag eerst zwemles van de jongste, om 8:00. Ik ga met de kinderen naar zwemles (oudste wil graag mee, doe dan altijd spelletjes met haar, kwartet enzo) en mijn man gaat dan op zijn gemak douchen. Dan komt hij naar de Lidl, waar we met z'n allen boodschappen doen. Hij rijdt dan met de oudste door naar turnen (is om 9:45) en ik ga met de jongste naar huis, boodschappen opruimen. Ze gaat dan zelf spelen of even op de tablet of tv kijken, maar net wat ze wil). Dan om 11 uur komen mijn man en de oudste weer thuis. Dan hebben we soms een verjaardag, of gaan een dagje weg, of gaan naar een speeltuin, of naar de stad (markt en je kan binnen spelen), of we blijven thuis, bij mooi weer in de tuin en achter bij de garage boxen, mijn man klussen, bij regen lekker binnen. Op zondag moet mijn man altijd hockeyen, maar dat is redelijk op tijd en hij is vaak ook weer op tijd terug (nu even geen hockey ivm zijn rug). Het is maar net waar we zin in hebben wat we dan doen. Vaak wel lang in pyjama. Gister opeens bedacht om erop uit te gaan (iedereen was om 10 uur al aangekleed op een of andere manier ), zijn naar een recreatieboerderij geweest, de kinderen lekker spelen en wij lekker op het terrasje in de zon