Hallo dames, Mijn vraag is als volgt: Ik ben aan de gang geweest met eem ovulatie test, nu gaf hij 2,5 dag positief aan en mijn temp is ook omhoog gegaan, maar ik heb nu eigenlijk helemaal geen slijm (verlies), is dat normaal? Is er iemand die dat herkent : Ik vraag me nu dus af, ik ben dus volgens de test ruim 2 dagen vruchtbaar geweest en we hebben ook aardig "geklust" in de hoop dat, maar ben ik nu toch minder vruchtbaar dan wanner je wel slijm hebt? zucht.. wat een hoop bla bla he
hoi lady tally, vruchtbaar slijm zit vaak alleen van binnen, en dus niet uitwendig.... ik heb het ook nog nooit opgemerkt... vandaag was ik bij de gyneacoloog, en die liet me zien dat ik heel veel rekbaar slijm had (van binnen). (was daar voor een samenlevingstest) je hoeft er dus niets van te merken... liefs elfje
hoi hoi ik heb bij allebei mn zwangerschappen in de 1e maand [dus voordat ik ging testen] geen slijm gehad . dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken . gr. cathy
Hallo, Je bent als ik het goed begrijp niet 2 dagen vruchtbaar geweest, maar binnen 24 tot 48 uur nadat je positief hebt gemeten vindt de eisprongplaats. Lees maar onderstaande. een ovulatietest is een eenvoudige manier om de 2 tot 3 vruchtbare dagen van de vrouw in een maand vast te stellen. Ongeveer 24 tot 48 uur voordat de eisprong/ovulatie plaatsvindt, neemt in de urine de hoeveelheid van het Luteïniserend Hormoon (LH) toe. Vlak voor de ovulatie is er een sterke stijging van dit hormoon wat meetbaar wordt in de urine. Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen. Nadat het gehalte LH in de urine op z'n hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24 tot 48 uur. In deze tijd heeft u de meeste kans om zwanger te raken, na gemeenschap. Ik heb ook eens gelezen dat de testen niet altijd even goed werken, zelfs mannen en zwangere vrouwen kregen een positief resultaat, maar goed je moet niet alles geloven wat er te lezen valt, natuurlijk. Ook heb ik nog iets gelezen dat je 2x een eisprong kunt hebben, de ene is dat je hem krijgt op de uitgerekende dag (zeg maar) en de andere op een geheel ander tijdstip wanneer je het niet verwacht. Dus klussen ook op andere tijdstippen kan helpen. Wat het slijm betrefd de ene persoon heeft er meer last van dan de andere en is dus niet altijd even betrouwbaar. Hoop dat je er wat aan hebt en succes. Groetjes
Even off topic sorry maar wil het graag weten: Elfje, hoe was je samenlevingstest?? Vond 'm zelf enigszins dubieus: ik heb enkele jaren geleden een samenlevingstest gehad op donderdag, die was niet goed, maar de zondag erop ben ik wel zwanger geraakt! Heb trouwens ook wel eens gehoord dat het feit dat ze wat slijm weghalen, de boel wat toegankelijker maakt Grts Neeke
hee neeke, heb de uitslag al verteld in mijn topic onder vruchtbaarheidsbehandelingen.... maar, hij was in principe postief... wel vond de gyneacoloog weinig zaadcellen...nu moet ik na het vrijen een kussen onder mijn kont hahahaha.. het loopt er te snel weer uit!! afgelopen 2 avonden dus ook gedaan...hopelijk met succes! liefs elfje
Goed om te horen! Kijk niet zo vaak onder vruchtbaarheidsbehandelingen, vandaar.... Kussentje onder de kont doe ik trouwens ook meestal wel Je weet maar nooit of het helpt! Stond eerst altijd weer snel op maar nu blijf ik minstens een kwartiertje liggen... hopelijk gaat het eindelijk eens helpen! Succes Elfje, ik duim voor je! Grts Neeke