Hoe vindt jouw kindje het als hij s'middags naar bed moet/gaat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ons zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden en slaapt altijd nog s'middags zo een 1,5 uur. Als ik rond 12.45 uur tegen hem zullen we naar boven gaan tukje doen dan gaat hij helemaal van enthiousiasme springen/gillen en is gewoon blij dat hij naar bed mag? Is dit herkenbaar? Ik vind het natuurlijk hartstikke fijn dat het zo gaat, maar vroeg me af of meerdere kindjes dat hebben. S'avonds is slapen trouwens ook nog nooit een probleem geweest. Hij vindt het gewoon lekker denk ik.

gr vruchtje

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier ook geen problemen gelukkig;) Soms laat ze wel eens merken dat ze nog even met iets bezig is en dat af wil maken maar ze pakt enthousiast haar knuffels en gaat gewoon lekker in haar bedje liggen:)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt niet meer 's middag (bijna nooit moet ik zeggen.. er zijn uitzonderlijke dagen). Wel moet hij van ons rusten. Nooit problemen gehad met naar bed gaan. Hij vindt zijn kamer leuk en rusten / slapen fijn. Springen doet hij niet maar hij gaat altijd gezellig mee en helpt me herinneren aan het poetsen van zijn tanden!

Heerlijk dat het zo gaat toch?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij de gastouder vraagt ze erom, thuis wisselt het. Soms verzet, (maar vervolgens slaapt ze doorgaans wel 2-2,5 uur), soms prima.
    Als we thuis eens wat later aan bedtijd toekomen 's middags, vraagt ze er hier trouwens ook om, komt me dan echt halen en wil naar boven :)

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nooit geen problemen mee, hij vindt het wel lekker ook volgens mij.
    Soms gaat ie uit zichzelf al bij de deur staan, dus dan geeft ie zelf al aan dat ie moe is.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hel op aarde hier..voor zowel mij als voor haar. Ze slaapt al een tijdje niet meer 's middag maar soms, wanneer ik merk dat ze echt moe is, wil ik dat ze eventjes op bed gaat liggen. Ben blij dat dat niet vaak voorkomt want gossiemijne wat is het een draak dan!

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    De mijne is nog wel iets jonger, maar die zwaait al z'n spulletjes gedag en klimt vrolijk de trap op :) Boven maakt hij er nog wel een dolletje van dat ik hem moet 'vangen' voordat hij naar bed gaat, maar vaak zit ie al helemaal glazig naar zijn bed te staren :D

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oja herkenbaar. Geen probleem en ze gaat lekker slapen en zegt tot strakkies mama.

9. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier vind meneer het meestal niet zo'n goed idee om te gaan slapen. We zijn nu aan het oefenen om de hele dag wakker te zijn (het werd 's avonds nl steeds later) maar dit is nog wel erg moeilijk.

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn gaat tussen de middag ook gewoon vrolijk naar bed en slaapt dan vrijwel direct. sávonds daarin tegen huilt hij altijd en duurt het vrij lang voordat hij slaapt

11. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    ik doe domi op bed, ze wrijft wat in der oogjes, ze doet der doekje op der ogen en ze is vertrokken :D totaal geen problemen mee..

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Normaal gesproken geen probleem. Hij vraagt of hij naar bed mag om te slapen. Nu slaapt hij al 3 middagen niet en is het een groot drama. Ik hoop dat dit tijdelijk is.

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Zoonlief van 2 jaar en 4 maanden gaat hier 's middags ook graag naar bed, maar wij doen het niet meer, want als hij 's middags kort heeft geslapen is hij 's avonds makkelijk tot 21:00 uur wakker. En dat vinden wij niet de bedoeling. :)

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    hier ook geen problemen. Soms ga ik zelf ook nog 1.5 a 2 uurtjes liggen pitten. hihihi heerlijk...

15. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Jimmy wilt echt niet meer slapen 's middags, soms valt hij wel in de auto in slaap en slaapt dan makkelijk 2 uur. Maar echt naar bed zit er niet meer in, blijft hij alleen maar huilen, ben best jaloers op die verhalen die ik hier allemaal lees!!...;)

16. tulip

tulip Niet meer actief

hier net zoals bij jou, mijn dochter is 2 jaar en bijna 8 maanden en vraagt om 11.45 of ze alsjeblieft naar bed mag;)

17. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Geen probleem pakt zijn bumba popje en gaat heerlijk op zijn zij liggen. Slaapt dan zo`n 2 uur... S`avonds gaat hij dan weer om 8.00

Deel Deze Pagina