Waterpokken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by geertje29, Nov 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geertje29

geertje29 Lid

Aug 25, 2008
    85
    0
    0
    Help, er hing al een briefje op school dat het heerst, maar mijn dochter van 4 heeft de waterpokken.

Het lijkt tot nu wel erg mee tevallen, wat op dr gezicht en buik en rug, en zelf heeft ze er weinig last van.

Maar hoe zit dat nou? Mag ze morgen nou gewoon naar school? Of moet ik haar thuis houden, de besmetting is toch al geweest voordat je het ziet?

Ik heb er al heel veel overgelezen........mar er staat zoveel op het internet.

Wt doen jullie, en hebben jullie tips tegen de jeuk?

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wat sneu! Veel beterschap. Bij ons op school wordt gezegd, dat het kindje weer naar school mag komen als de blaasje zijn opgedroogd en de koorts weg is.

Toen milou de waterpokken had, kreeg ik als tip: in bad zetten en dan een washandje vullen met havermoutvlokken. Daar dep je je kindje dan mee in. Is dus echt een supertip! Hierdoor wordt de jeuk minder en de blaasje drogen sneller uit.

Succes!

Anouk

3. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    hier twee kinderen met waterpokken, ik hou haar thuis van de peuterspeelzaal en helaas kan de prik voor de mexicaanse griep niet gegeven worden...

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Idd, lekker met havermout in een washandje in bad en calendula van vsm. Per instelling verschilt het een beetje. Bij de ene school/opvang mogen ze wel gewoon komen en bij de andere niet. Staat er niks op de website van de school of in het infoboekje? Anders zou ik morgenochtend even bellen.

Beterschap in ieder geval!

Share This Page