Ik had in het begin ook telkens een vieze smaak, werd er helemaal gek van. Toen las ik hier op het forum om je mond te spoelen met zuiveringszout en dat werkte bij mij heel goed. Gewoon half theelepeltje in wat water en spoelen. Nu gelukkig geen last meer van.
Teveel zoetstoffen lijkt me ook niet gezond😒 Normaal gesproken maakt je alvleesklier voldoende insuline om de suiker af te breken tenzij er wat mis is.
Misschien helpt vaker tanden poetsen en tong meenemen en flossen ? Suikers kunnen ook vieze smaak geven na gebruik. Zwangeren hebben eerder last van bloedend en ontstoken tandvlees. (dat kan ook oorzaak van vieze smaak zijn)
Google maar eens. Als ke zelf gezond bent heeft meer of minder snoepen geen effect op het (overmatig) groeien van je kindje. Vind het advies dan ook heel bijzonder. Hier gebruikte is trouwens listerine tijdens zwangerschap. Ook ivm vieze smaak.
Ben het eens met de rest. Ik vind het zelf een fabel maar moest nav deze topic en mening gyn eraan denken. Volgens mijn moeder kan koude drankjes/ ijs voor grote baby's zorgen. Vooral in 3e trimester drinken vrouwen waar wij vandaan komen lauw/ warm tot de bevalling
Ik snoep best wel veel, en ben inmiddels 20 kg aangekomen ik ben altijd slank geweest en kan normaal gesproken eten wat ik wil zonder aan te komen. verloskundige zegt niets van mijn gewicht. Zelfs niet als ik 1 kg in een week aangekomen ben.
Wat een onzin van die verloskundige.. ik at alles wat los en vast zat! Ik had toen wel in juli vorig jaar zws moest 3 weken op een dieet nou daar hield ik me ook deels aan en daarna was alles perfect mocht terug naar de verloskundige. Ik at weer alles nou ik lieg niet meiden als ik zeg dat ik 2 Turkse pizza's at per dag en t liefst met shoarma echt ik vrat me vol tot aan de bevalling. Weet nog dat ik met een kom doritos op me schoot zat met dipsaus en cola en relax gtst kijken toen braken me vliezen. De verloskundige zei altijd uhhh je krijgt een flinke baby Blablabla ik was 10 kilo aangekomen en me beeb was 3600 gemiddeld dus! En ohja na de bevalling verloor ik 15 kilo dus raakte ik meer kwijt dan me startgewicht Wat een onzin zeggen ze soms. Tenzij er een verloskundige bestaat die zo in me buik kan kijken hoe groot me beeb is en met een verklaring komt a la maar uitgaan op metingen van schermpjes enz geloof ik geen snars van
Wat klinkt dit als een onzin, tenzij je een pak van 4 rollen op een dag opeet en dit iedere dag. Maar als je zelf wat anders wilt, Smint of tictac misschien?
Raar. iemand die ik ken at zich vol met salmiak lollys, echt hele zakken, en het kindje was 2700 gram. Dus ja...
Zou je niet eerder eens op zoek gaan naar de oorzaak van die vieze smaak in je mond ipv lekker te gaan snoepen? Is er iets aan de hand met je gebit? Heb je iets aan je maag? En die paar snoepjes lijken mij echt geen probleem. Ik eet een rolletje topdrop per dag en ben tot nu toe (28.5) 5 kg aangekomen. Nog nooit iets over gehoord.