heel moeilijk

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door shanka, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanka

    shanka Actief lid

    28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    hallo hier even een vraagje tis heel ingewikkeld maar probeer het toch.
    ik ben sinds een paar weken met mijn vriend naar belgie verhuisd en dus uitgeschreven in nederland en heb hier volgens mij aangezien ik een verblijfvergunning heb voor tijdelijk die steeds verlengd word geen recht op een uitkering of iets.
    nou is mijn vriend al sinds maanden heel erg veranderd hij wil alles nog steeds maar hij behandelt me echt als vuil ik mag niks zegge of doen of hij loopt kwaad weg.
    ik ben het echt heel erg zat en heb het zolang volgehouden nog voor me zoontje maar het gaat nu gewoon echt niet meer kan geen gesprek met hem voeren niks en nu sinds 2 maanden ong doet hij ook helemaal niks meer met de kleine geen eten geven geen schone kont echt helemaal niks.
    ik wil dus heel graag weg maar heb ook geen werk en famillie die mij financieel kunnen onderhouden wat moet ik doen is er nog iemand die dit ook heeft gehad en kan mij helpen.
    kuzz mariska en desmond
     
  2. boska

    boska Lid

    9 aug 2007
    24
    0
    0
    Adm. medewerkster
    ZH
    Meisje toch, heb je verhaal gelezen, wat ontzettend naar voor je.
    Weet je, ik ben een oma en als ik zou weten dat mijn dochter in zo'n situatie zat, zou ik er alles aan doen om haar te helpen. Dat doet mijnsinziens elke moeder.
    Mijn raad aan jou is daarom: Ik hoop dat je een normale relatie met je moeder hebt en raad je aan om contact op te nemen met je moeder. Je kunt natuurlijk altijd terug naar NL en dan heb je volgens mij ook wel recht op een uitkering. Misschien kun je voorlopig bij je moeder in huis. Zal niet de meest ideale situatie zijn, maar je moet toch iets. Vandaaruit kan je dan proberen een eigen huisje te vinden.
    Je moet het niet zielig vinden voor je vriend, als hij zich niet als een vader gedraagt hoeft hij het ook niet te zijn. Uit ervaring weet ik dat een kind soms beter af is zonder vader dan met.
    Aan de andere kant dit: Heb je weleens tegen je vriend gezegd dat je op deze manier niet gelukkig bent? Misschien is hij ook niet blij met de situatie. Valt het leven in Belgïe soms tegen en is hij daadoor anders?
    Praat met elkaar, zoek een moment om samen te zitten en uit je gevoel. Ga niet aanvallen, maar hou het bij jezelf.
    Ik hoop van harte dat je er uit komt.
    Knuffel en groetjes,
    Addy
     
  3. shanka

    shanka Actief lid

    28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    heb er heel vaak over gepraat en hij vind dat het aan mij ligt en dat als ik niet verander hij het ook niet doet.
    kan alles zegge of doen niks werkt hij zegt gewoon heel leuk als je beter kunt vinden moet je gaan.
    en met me moeder heb ik het er ook over gehad maar die zit ook bij mijn opa en oma in huis vanwege geldsituatie ze zou me heel graag helpen maar het gaat gewoon niet
     
  4. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Meis. wat zit jij in een rotsituatie!

    Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar dit gaat niet goed. Misschien is het een mogelijkheid om je gevoelens op papier te zetten. Hij kan dan je brief lezen. Misschien voelt hij zit ook wel erg rot, maar kan hij het niet onder woorden brengen? Sommige mensen kunnen niet goed praten. Hij kan jouw dan een brief terugschrijven.

    Misschien is het beter om uit elkaar te gaan of komen jullie er samen niet uit.

    Als het echt een onmogelijke situatie is, dan is er voor jouw altijd een mogelijkheid om aan te kloppen bij een instelling voor hulp. In Nederland is dat het FIOM. Ik weet niet hoe het in Belgie is?
     
  5. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Misschien heb je hier ook nog wat aan? Het Fiom zit dan wel alleen in Nederland, maar misschien kunnen zij jouw wel helpen. Ze kunnen zeker verwijzen naar een instelling in Belgie voor hulp.


    http://www.fiom.nl/htm/01000.htm

    Succes meisje.
     
  6. Carmen11

    Carmen11 Niet meer actief

    heb je fotos gezien en je vriend lijkt me een hele lieve jongen..

    misschien is ie gesloten en kan hij niet goed zeggen wat hem dwars zit?

    misschien is een brief laten schrijven aan jou inderdaad een idee..
    als hij dat wil tenmiste.

    Sterkte
     
  7. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja maar op fotows kun je niks zeggen ik had een vriend en iedereen d8t dat het een lieverd was maar dat bleek juist het omgekeerde niemand verw8te dat hij me sloeg etc....
    dus daar kun je tog niks van zeggen!

    maar meid hoe gaat het nu verder met je?

    grtjess
     
  8. shanka

    shanka Actief lid

    28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik heb een tijdje niks laten horen maar nu dan even een update.
    het is allemaal erg kut op dit moment me vriend die zo lief lijkt op de foto,s heeft me net in de steek gelaten hij heeft boos ze spullen gepakt en me eerst nog in me gezicht gespuugd lief he.
    nou ik zit nu dus met een probleem doordat ik van hem niet mocht werken heb ik nu dus geen inkomen en geen recht op een uitkering aangezien ik binnen 5 maanden werk moest hebben en anders weer trug moet naar nederland.
    dus ja beetje kut en weet ff niet wat ik nu moet doen.
     
  9. shanka

    shanka Actief lid

    28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    pff word hier echt gek van meneer is nog geen dag weg of komt op hangende pootjes trug en heeft er zo een spijt van wat ie heeft gedaan enz je kent het wel.
    en ik ben weer zo stom om hem trug te nemen elke keer weer zeg ik nu is het genoeg hij komt er niet meer in maar als ie dan komt kan ik weer geen nee zegge ik denk dat de hoop dat ie veranderd is groter is dan het besef dat het niet zal gebeuren.
    ik vind het aleen zo lullig voor desmond die snapt er strax niks meer van en ik merk echt dat ie er last van heeft ook hij slaapt normaal tot half 11 (jaja lekker lang) nu komt ie om kwart over 7 en snachts rond 12 uur is ie ook wakker.
    maarja jullie weten weer wat er aan de hand is en zal spijtig genoeg vast wel vaker voorkomen als het aa hem ligt.
    idd geval heel erg bedankt dat jullie dit wouden lezen en me helpen .
    groetjes mariska
     
  10. Kubus

    Kubus Fanatiek lid

    6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Lieve Mariska,

    Wat zit jij in een rotsituatie zeg!
    Ik zou als ik jou was goed nadenken wat het beste is voor jou en je kindje! Nu heeft hij in je gezicht gespuugd, de volgende keer krijg je misschien een kopstoot of een klap in je gezicht. Denk aan je kleine man en probeer met je grote man te praten ;) Misschien is het een goed idee om toch voor een baan te gaan kijken als je oppas kunt regelen. Op die manier heb je straks wat meer vrijheid om een goede keuze te maken.

    Sterkte in ieder geval!
     

Deel Deze Pagina