Zware baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kima, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hoi allemaal,

Ik zoek mama's die heb zelfde hebben.
    Mijn zoontje is met 37wk gehaald en was 8 pond
    Nu 5 mnd oud en 9,7kg!

Nu zit ik met kleding....
    Ik zou b.v. graag nog een slobbroekje hebben met voetjes...
    Zoek die maar eens in maat 80! niet te vinden :(
    Dit heb ik ook met andere kleding het is al zo "groot" en hij is nog maar een baby....

Hebben jullie dit ook?
    Eventueel tip's

Gr Kima

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze baby is lang. Nu is hij 6 maand en heeft maat 80 aan. Hij zal rond de 81/2 - 9 kilo zitten (vanmiddag naar cb).

Kleertjes zijn groot, het echte schattige is eraf. Zijn buurmeisje is 2 en nog net iets langer (buurmeisje is wel aan de kleine kant). Dat is wel apart ja.

Kleding met voetjes eraan vast heb ik nooit gekocht. Ik koop kleertjes bij ca, hij vliegt door de maten heen en ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven. Kleertjes soms wat stoerder dan ik nu al zou willen, maar het is niet anders.

Ik kan me er verder niet zo heel veel aan storen, hij is gezond, groeit goed en ontwikkelt zich goed. Ik geniet van mijn mannetje dat het goed doet!

3. sjak

sjak Niet meer actief

Boxpakjes hebben ze in grotere maten bij kiabi.nl
    Alleen broekjes weet ik niet.
    Mijn dochter is nu negen maanden en voor haar koop ik jurkjes al in 92 de rest 86. Ze is ook al 80 cm en 11,5 kilo.
    Ik vind dat je nog genoeg babybaby kleertjes kan vinden hoor. De boxpakjes gebruik ik thuis en als pyama, verder houd ik er niet van. (Maar het is wel babybaby!)

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Bij Zeeman heb je ook leuke kleertjes voor weinig geld! Sommige dingen zien er niet uit, maar als je even zoekt dan loop je nog weleens tegen wat aan. Zo heb ik vorige week een superleuk zwart corduroy broekje gevonden.

Onze knul is nu 5 weken en de 5kg gepasseerd. Maatje 56 was hij met 4 weken al uit. Hij groeit tussen de 300 en 450 gram per week, dus als dit zo doorgaat beloofd het nog wat ;) Overigens is hij vooral gevuld en niet perse erg groot.

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn dochter is geboren met 56 cm en 4700 gram. (41 wkn)
    Ze was dus echt enorm groot maar na 4 weken woog ze 5050 gram en was ze 57.5 cm.
    Het is absoluut geen grote drinker en ze groeit dus eigenlijk helemaal niet zo hard...
    Denk eigenlijk dat haar gewicht en lengte zich wel gaan stabiliseren na verloop van tijd.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoons waren met 5 mnd 11 kilo en 6 mnd beidden 12 kilo(volledige bv).
    Zo zat zoon 1 met 6 mnd al in maat 92,86 was al hoogwater.
    Hij was toen al 86 cm.

Mijn meisje zat met 5 mnd ook in maat 80.(woog 9 kilo)
    Nu met net 15 mnd zit ze al 2 mnd in maat 92/98.
    Ze is een lange tijd ziek geweest en viel extreem af.
    Nu dus nog erg lang maar niet zwaar meer door al dat flinke afvallen.

Bij H&M verkopen ze ook broekjes met voetstuk tot mt 92.
    Daar kan je ook eens kijken.
    Suc6 met het vinden.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Mijn oudste twee wogen 10 pond bij de geboorte en groeiden ook hard door. Vooral mijn oudste. Vond het vooral wel eens lastig met wipstoeltjes/fietstoeltjes/buggy met maximaal gewicht etc.

Bij nextdirect hebben ze heel veel pakjes met voetjes trouwens.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier een kleintje bij de geboorte 3130 gram... maar is nu al 74,5 cm en 8300 gram. Hij is niet zwaar maar wel lang en heeft vooral een lang boven lichaam dus ook al maat 80 van boven kleding sinds 6,5 maand ngeveer... ik hou totaal niet van die babypakjes dus ik vind het geen ramp maar heb ze bij h en m volgrns mij best groot zien hangen dst ik dacht: jeetje je stopt een kind van 4 toch niet meer in zo een ding? Haha oke beetje overdreven miss. Maar ze zijn er wel hoor!

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is ook een flinkerd, 81cm en minstens 12 kilo. Maar ik ben dol op jumpsuits, van bijvoorbeeld smafolk. Ik koop ze onder andere bij pimpyourkids.nl en 4funkyflavours. Vond ze super lief toen ze nog ieniemienie was, maar nu hebben we soms hele stoere.

Na 1 week was ze al uit maat 56 gegroeid, dat vond ik wel super jammer. Heb gewoon pakjes niet eens aan kunnen doen. De jumpsuits is overigens wel het enige dure wat ik koop, door het harde groeien koop ik verder vooral zeeman, primark, hema en h&m.

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    mijn dochter was 4590 en mijn zoon 4760 gram, beide na 41 wk geboren.
    Zoon was met 6 mnd ook al 9 kilo. Zit nu in 74-80. Ik heb van mijn nicht een heleboel kleertjes van haar zoon gekregen (2e hands dus) en die zagen er nog super uit. Erg blij mee want door sommige maten schiet hij heen en dan vind ik het zonde van het geld. Ook omdat ik nu geen werk heb, moeten we toch op de kleintjes letten.
    Sommige van de gekregen kleertjes heeft hij zo weinig aan gehad die geef ik ook weer door. Vooral spijkerbroekjes blijven op jonge leeftijd super lang goed.

11. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik weet dat ze bij de H&M pakjes met voetjes hebben tot maat 86.

12. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    hoi dames bedankt voor jullie reactie's

Ik heb eens rondje stad gedaan en indd H&M heeft tot 92 zelfs en C&A dus heb ik ze daar maar mee genomen.

:D hartelijk dank voor jullie reactie's
    Want ik wil de echt namelijk gaan gebruiken als pyjama's

Gr

13. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @suus1983

Hoe heb je dat trouwens aangepakt met het gewicht en die attributen die je b.v. op noemde?

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb ook 2 flinkerds van respectievelijk 9 en 8,5 pond. De oudste is nu wel lang en slank maar de jongste is nog flink. Kleding van de H&M vind ik wel een aanrader, evenals van de Hema.

15. Storm

Storm Niet meer actief

Daar zat ik hier ook mee, maar dat valt op zich reuze mee hoor. Mijn tweede is ook een buffel en inmiddels 16 kg (bijna 2). Lang en fors. Zit nog gewoon in het stoeltje voor op de fiets. Deze zit nog steeds prima aan het stuur, zakt niet door oid. Ook duikt hij nog regelmatig in de wipstoel. Zijn broer ook trouwens, die is nog 2 kg zwaarder. Het is nog steeds niet kapot.
    De buggy wordt hier ook flink op de proef gesteld, maar ook deze slaagt met vlag en wimpel. Een simpele van topmark.
    Zelf goed de boel in de gaten blijven houden. Ik kijk hier alles regelmatig na, maar tot nog toe gaat het allemaal prima.

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    mijn dochter was 4330 gr en 52 cm lang toen ze geboren werd na een inleiding met 37 wk. Ze is altijd lang geweest, maar groeit qua kleding precies volgens de maattabel. Denk dat ze nu 12 kilo is en 85 cm oid en ze is hu 1,5 jaar.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik dacht idd ook H&M en C&A.
    Maar 5 maanden is toch niet zo baby meer? En we krijgen hopelijk snel lente en zomer, zijn die sokkenpakjes dan niet te warm? :(
    Hier het omgekeerde probleem: kleine dame van 5 maanden zit nog steeds in 62... (was met 'r grote zus wel anders, dat was ook zo'n bonk van een kind. Of eigenlijk: baby. Ze is nu heel gemiddeld :)). Maar zit dus al wel bijna zonder hulp, tijgert en trekt zich op aan onze handen. Geen gezicht, zo'n kleintje... :D

18. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Als je kindje flink en groot is kan het ook dat de voetjes niet eens goed zitten in die pakjes .

Mijn zoontje heeft al zijn pakjes met voetjes niet aangekunt want die knelde zijn teentjes af .

Hij woog 7,9 kg bij 15 weken .

Deel Deze Pagina