Hallo allemaal, Onze dochter van 6 maanden is altijd rond half 7 wakker. Nu slaapt ze soms een nachtje bij mijn ouders maar daar kan ze soms wel tot half 9 slapen. Enige idee hoe dat kan? Het avondritueel doen zij precies hetzelfde ze hebben alleen een ander bedje. Zou het daaraan kunnen liggen? Liefs Kim
Meer prikkels, minder op haar gemak de rest van de dag, een kamer die net iets lichter/donkerder/warmer /kouder is... Kan vanalles zijn. Hier ook hoor.
Half 7 is een hele normale tijd om wakker te worden voor kinderen. Ik zou willen dat mijn kinderen dat elke dag zouden redden...
Is eigenlijk een normaal tijdstip... Hier is ze ook altijd rond dat uur wakker, soms vroeger, soms iets later. Als ze gaat logeren, slaapt ze altijd langer Daar zijn de avonden vermoeiender/actiever
Misschien krijgt ze daar meer indrukken? Als we een saaie dag gehad hebben slaapt onze meid ook minder overdag en 's nachts dan wanneer we een drukke dag gehad hebben. Of kan het aan de kamer liggen, of omgevingsgeluiden?
Ik denk inderdaad dat ze daar vermoeider is door meer indrukken/prikkels en dus wat extra slaap nodig heeft om dat te verwerken. Ze verwerken prikkels tenslotte in hun slaap. Hier elke ochtend tussen 6 en 7 wakker, lijkt me een hele normale tijd voor een baby van deze leeftijd.
Ik lees even mee hoor. Afgelopen weekend sliep ze bij mn ouders en was ze beide ochtenden rond 7.15 wakker terwijl bij ons altijd rond 5.45...
Oei wat een lastige situatie! Ik kan helaas niet helemaal mee praten. Ik ben denk ik een van de gelukkigen die een kindje heeft die lang slaapt. Mijn kleine meid slaapt gerust van 19.00 tot 09.00... Ik ben een blije moeder!
Doet mijn dochter ook. Bij ons meestal rond 7 uur wakker, afgelopen 3 dagen uitschietersnaar 9:30. Bij mijn moeder moet ze om 10 uur wakker gemaakt worden. Ik denk inderdaad meer prikkels
6.30 vind ik echt niet schokkend. Heel normaal om rond die tijd wakker te worden. Ik zie dit dan ook niet als een lastige situatie. Zeker niet als je kindje gewoon rustig doorslaapt 's nachts. Dat slapen gaat steeds in fases. Onze zoon werd als baby periodes om 9.00 wakker, maar ook periodes om 5.00-5.30. Onze dochter net zo. Hebben opa en oma gewoon geluk
Heerlijk toch dat er al met 6 maanden een klokje op zit? Hier 10 maanden en geen pijl op te trekken Als ie om 8u wakker wordt komt dat omdat ie s nachts 6x wakker is geweest. Ik teken ervoor, 6.30! Als ie dan maar doorslaapt...
Hoe is jullie ritme dan met een baby die ook zo vroeg wakker is? Ik wil haar namelijk nu richting 2 vaste slaapjes proberen te laten gaan maar dat lukt bijna niet. Ze krijgt haar fruit rond half 10 mits ik haar wakker kan houden daarvoor maar lukt vaak niet. Omdat ze zo vroeg wakker is wil ze rond half 9 weer naar bed en slaapt na haar fruit ook nog een keer waardoor de middag heel erg "laat" begint. Hoe doen jullie dat?
Het is al gezegd maar is de kamer donker genoeg? Dat bleek hier de oplossing te zijn voor het vroege wakker worden. Bij opa en oma is het wel heel donker en sliep hij ook langer. Ik heb eerst vuilniszakken op de ramen geplakt om uit te proberen. Nu goeie rolgordijnen erbij
Mijn dochter is bijna 8 maanden en doet ook nog 3 slaapjes. 7.00 wakker 7.30 pap 9.00 slapen 10.30 fruit en fles 12.00 slapen 14.30 boterham en fles 16.30 slapen 17.30 warm eten 19.00 fles Tijden zijn bij benadering. Ik geef gewoon eten wanneer het haar uitkomt en niet wanneer ik vind dat het een geschikte tijd. Aan wakker houden doe ik niet, mits onze zoon naar school moet en ze soms alweer voor 8.30 moe is. Dan heeft ze even pech. Ja om 14.30 een boterham is geen gangbare lunchtijd, maar ja..
Haha ja, die gekke tijden hebben we ook gehad ja! Eens met je post! Ben blij dat er mensen zijn die er hetzelfde over denken, ik werd vaak raar aangekeken. En de eettijden zijn inmiddels op heel normale tijden, dus komt allemaal vanzelf goed.
Ik teken mee! Madam (6 maand) had hier een klokje van 6 uur elke ochtend, maar wel met tig keer wakker 's nachts. Nu heeft ze de afgelopen dagen besloten om 5 uur wakker te worden ook echt klaar voor de dag, krijg dr niet meer in slaap. Maar wel vanaf 19:30 zonder spoken! Dan maar 5 uur hoor, blijft ze nog maar even in haar of ons bed spelen.
Mijn gok zou zijn dat ze ergens anders langer slaapt is dat ze dan meer vermoeid is na een dag van nieuwe indrukken in plaats van vertrouwd thuis. Mijn baby was met zes maanden ook een paar weken vroeg wakker (half 6) en toen zijn we haar structureel wat later in bed gaan stoppen, nu wordt ze tussen half 7 en 7 uur wakker, heerlijk!