reflux?krampjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste tijd drinkt mijn dochter erg onrustig.
    Wanneer ze haar flesje krijgt drinkt ze in het begin vrij gretig en aan een stuk door. Halverwege stopt ze voor een boertje.

Tijdens het drinken draait ze vaak haar hoofd weg. Ik denk dat ze graag om zich heen wil kijken, dat was eerst ook alleen wat ik opmerkte.
    Maar de laatste tijd laat ze dan na 3 slokjes los, overstrekt zich, zeurt, jengelt, maar wil toch weer opnieuw happen aan de fles. Dan weer een paar slokjes en weer hetzelfde verhaal.
    Ze heeft de laatste tijd ook vaker de hik. Vandaag bij 2 van de 3 flesjes.

Kan het zijn dat ze gewoon onrustig drinkt of kan reflux ook meespelen? Kan dit op latere (na een paar maanden) leeftijd pas opspelen?

Ze krijgt nu sinds 4 dagen groentehapje. Haar ontlasting is nu ook veel dikker, kan dit ook haar onrust veroorzaken? Dat ze harder moet persen? En is het normaal dat de ontlasting minder is per keer en een stuk dikker?

Een heleboel vraagjes maar misschien herkent iemand het.

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand een idee of herkenning?

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het lijkt me niet ongewoon dat de ontlasting verandert als je bijvoeding geeft. Ik heb begrepen dat zelfs met alleen flesvoeding de kleur en dikte kan verschillen.

Wat dat onrustige drinken betreft: mijn dochter doet dat ook, maar dan is ze zeg maar duidelijk bezig met een volle broek produceren, althans proberen (want soms komt er niks). Ze laat dan ook steeds los en weer happen. Maar dan zou en moeten merken dat ze perst? En heeft ze geen spruw? Mijn dochter deed toen ook zo.

Zo kun je misschien alweer wat dingen uitsluiten?

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik denk ook dat het logisch is dat haar ontlasting veranderd. Tot voor een week kreeg ze ook nog 3 van de 5 flesjes bv en nu krijgt ze nog maar 1 flesje bv en 4 keer kv. Daardoor kan het ook veranderen. Maar ik vroeg me af of het zo dik mocht zijn. En of het misschien alleen nu tijdens de overgang normaal is.

Het kan goed zijn dat ze echt aan het persen is als se zo onrustig is. Is dat dan niet erg dat ze zo hard moet persen?

Spruw is het denk ik niet, dan moet je dit toch in haar mondje kunnen zien?

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja spruw zie je wel in haar mond (dikkere witte aanslag op de tong of vlokjes in de wangen).

Ik denk idd dat het de overgang is. Haar darmen moeten wennen aan ander voedsel. Zolang het niet keihard is... Zou het in de gaten houden.

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen spruw dan.

Ze had eerst echt vloeibare poep maar nu echt dikker, lijkt een beetje een drolletje. Zitren ook stukjes in van het groentehapje.

Deel Deze Pagina