bij ons vorige kindje hadden we een heel mooi limburgs gedichtje uit een boekje met limburgse gedichten gevonden. nu zijn we voor de tweede weer op zoek naar een limburgs gedichtje voor op de kaart. wie kan ons helpen? groetjes sjaan
Hmm, misschien kun je een googelen? Ik krijg meteen allemaal opties maar ik weet natuurlijk niet welk dialect jullie spreken..
Moet het limburgs? Of is Auteur Toon Hermans genoeg limburgs... Een kind is niet zomaar een dingetje, iets bloots. Diep in dat dingetje bevindt zich zoiets groots. Er woont een wonder in, iets ongelooflijk machtigs. Een kind is meer dan alleen maar iets engelachtigs. Ik weet niet wat het is, dat niet,maar ik maak me sterk: zo'n mensenkind is niet alleen maar mensenwerk. Toon Hermans Hebben wij tijdens de doop voorgedragen.
ik heb gegoogled op "limburgse gedichten" dan verschijnen er een hoop. de vraag is welk dialect je wil hebben er staat veel noordlimburgs op als je in zuidlimburg woont vind je er wellicht niet zoveel aan maar misschien levert het wel ideetjes op om zelf een beetje te "vertalen" naar je eigen dialect
dat gedichtje van toon hermans is echt heel mooi, bedankt! verder maakt het dialect niet zo veel uit, omdat we dat wel kunnen vertalen. wij komen uit de buurt van landgraaf. vorige keer hadden we een gedichtje uit een dichtenbundel uit landgraaf. echt heel mooi. maar daar stond dus maar 1 gedicht in dat we konden gebruiken. heel erg bedankt voor de tips alvast!