Hoi, Mijn zoontje heeft de laatste dagen wat dunnere ontlasting, ik denk dat er wat tandjes rommelen? Nu is het probleem dat als we hem 's ochtends uit bed halen, hij vaak al gepoept heeft. En die luier was natuurlijk al helemaal verzadigd met plasjes tijdens de nacht, waardoor de poep langs de zijkanten eruit komt. En vanmorgen zat hij dus van top tot teen helemaal onder, zelfs zijn hoeslaken was iets vies geworden door de slaapzak heen gelekt. Heeft iemand hier een tip voor? Hij weegt ongeveer 6700 gram en heeft nu maat 3 Pampers baby-dry, dus die hebben een extra plaslaag. Een maat groter is volgens mij geen idee, omdat dit pas vanaf 7 kilo is?
Volgens mij zijn er meer moeders hier die voor de nacht een groter maatje luiers proberen, dus je zou het eens kunnen proberen. Met die gewichten hoef je het trouwens ook niet zo nauw te nemen, Eva gaat voordat ze 7 kilo is naar maatje 4, want maatje 3 begint al krap te worden. Het ligt aan de bouw van je kindje. Maatje 1 is tot 5 kilo maar na een week pastte ze er niet meer in.
Hai, Ik heb helaas geen tip,ik heb er zelf van de week een topic over geopend omdat Sophie er ook zo last van heeft...alleen zij word er midden in de nacht wakker van...errug fijn...ik dacht dat er speciale nachtluiers waren van huggies maar kan ze nergens meer vinden... Succes
Het klopt wat Snoopy1979 zegt: het aantal kilo's op de verpakking zegt niks. Pampers zelf raadt aan om het uit te proberen. (Ze hadden een quizzvraag hierover op hun site.)
Vanmorgen werd hij weer wakker met een luier vol plas en poep, zijn slaapzak was weer vies geworden. Zometeen ga ik een pak Pampers maat 4 halen en deze vannacht proberen. Nog even een vraag over zijn ontlasting, hoef ik geen nieuw onderwerp te openen en hopelijk lezen er nog genoeg mama's mee. De laatse 2 a 3 dagen is zijn ontlasting 'raar' Hij krijgt nu sinds 2 weken een groentehapje en vaak kon ik aan zijn poepluiers zien wat hij gegeten had. En sinds een week krijgt hij ook wat fruithapjes. Nu heeft heeft hij dus ineens weer dunnere ontlasting, vaak geelgroen van kleur met wat zwarte/bruine korte stukjes/sliertjes (misschien 0,5 cm lang) erin. Zijn dit vezels van de fruithapjes? Hij heeft eerst 4 dagen peer gekregen en gisteren ook wat appel.
Dat heeft Amy zo af en toe ook. Maar hier heeft ze nog geen fruithapje gehad. Wel groentenhapjes maar afgelopen 2 dagen niet omdat het zo uitkwam en vanochtend had ze ook weer z'n ontlasting zoals jij beschreef. Misschien heeft het met tandjes te maken?
hier ook n ramp met de luiers hoor!ze heeft van maat maatje 2 meestal.maar die gele pakken van pampers heb ik niks aan die zijn zo lek als n mandje snachts. en dan groene pakken helpen ook niet echt.maar ik had dus een maatje 3 pas aangedaan maar daar liep t via dr rug eruit als ik dr beentjes optilde. nu had ze vanmorgen die van kruidvat (die van t kruidvat stinken niet van te voren al naar de pies net zoals de pampers) maatje 2 staat ook op dat extra dry met een sleep layer.nou niet dus....weer alles nat.en dr rompertje zat ook onder de poep aan de zijkant.en dr slaapzak was idd weer nat.zo kan ik voor elke dag wel een slaapzak aanschaffen....als ie elke nacht nat is....ik blij dat ze zo heerlijk doorslaapt. (van 8 tot 12 en dan van 1-half 8 sochtends) je moet idd kijken naar wat voor kindje je hebt.bridgett is 11 weken nu en die gele pakken van pampers heb je niks aan als ze meer drinken dus.en ook al staat erop met sleep layer...houdt t nog niet tegen.
Ik heb 4 slaapzakjes, Eva krijgt sowieso elke dag een nieuwe slaapzak ivm met spugen. Eva poept gelukkig niet 's nachts, dat scheelt. Maar er lekt regelmatig een luier door door die dunne poep. Ze zakken ook allemaal af, daar zal het wel door komen.
die sliertjes zijn van de banaan ik had het zelfde gevraagd toen ik dat in Sam's luier vond Ik hoop dat het met maat 4 wat beter gaat succes
Lindavg, ik heb ook het idee dat er tandjes gaan rommelen, omdat hij ook van alles in zijn mond steekt om te kauwen en wat meer kwijl/speeksel heeft. Inkie1980, voor het plassen vind ik ze wel goed, hij slaapt van 22.00 tot 08.00 en daar redt de Pampers baby-dry het gewoon mee. Het is alleen dat hij dan ook nog gaat poepen als de luier eigenlijk al verzadigd is van de plas, waardoor het er dus uitkomt. Snoopy1979, ik heb 3 slaapzakjes, maar die zitten dus allemaal in de was. Ik had ook een 'zak van max' (gekregen kleding) waar een slaapzak met borduurwerk in zat. Hij heeft hem nu aan, want zonder slaapzak trapt hij de dekens weg, maar het staat niet echt bij een jongen, haha. Ranjeewha18, Pete heeft vorig weekend banaan gehad, maar afgelopen alleen peer en appel.