hallo meiden, ik heb even een vraag over afbouwen van borstvoeding. ik geef nu nog volledige borstvoeding maar wil daar over een paar weken vanaf zijn, dit ivm vakantie (all-inclusive) en mijn dochters koemelkeiwitallergie. anders zou het betekenen datik daar ook nog op dieet zit en dat wil ik niet. en buiten dat is ze dan 6 maanden en dat vind ik fantastsich 6 maanden borstvoeding. ze krijgt nog 6 voedingen per dag (en 's nachts nog een borst) 6 10 14 17 19 22 hoe ga ik dit afbouwen? ik kolf per keer ruim 200 dus kan niet zomaar stoppen neem ik aan. gr kim
Nee , zomaar stoppen kan niet. Ik hoop dat je nog voldoende tijd hebt. Begin met de voeding van 19 weg te laten. om 22 uur wel weer voeden. Na een aantal dagen (hoeveel kan ik niet zeggen) zul je merken dat het volle gevoel om 22 uur afneemt. Daarna ga je de voeding van bijvoorbeeld 14 vervangen. De stap daarna is: 6, 14 en 22 uur voeden. Dan 6 en 22 uur Dan alleen 6 Daarna misschien nog een aantal keer om de dag, tot er geen spanning meer is. Bij iedere stap moeten je borsten eerst gewend zijn aan de stap ervoor. succes linda
dankjewel voor het antwoord. het punt is alleen dat ze om tien uur maar een borst drinkt. kan ik dan niet beter eerst die van 14 a 15 uur weglaten? want 19 uur drinkt ze wel heel veel! maar hoe dan verder? zowieso wil ik vanaf aanstaande vrijdag alle voedingen gaan kolfen en alleen die van 22 uur en de nacht live voeden. groetjes kim
Je kunt inderdaad ook die van 14 uur als eerste weglaten. En als je toch voornamelijk gaat kolven is het nog makkelijker. Je kunt een beetje afbouwend kolven. Dan kolf je tot de borst soepel is,maar vooral niet te lang.Je laat dus wat melk in je borst zitten. Als je die van 14 uur weglaat en de andere voedingen al kolvend wat terugbrengt kun je daarna de kolfbeurt van 19 weglaten. Probeer de gaten tussen 2 voeding steeds groter te laten worden. Het zal even zoeken zijn, maar lukt heus. groet Linda
je bent een engel. ik ga mijn best doen. sydney drinkt de fles niet zo goed en daarom wil ik ineens over op alleen fles. want anders drinkt ze de voeding met de fles niet goed en gaat daarna mijn borsten juist opvoeren om te compenseren. als ze alleen de fles krijgt zal ze vanzelf het handigheidje te pakken krijgn. ik ga nu half flesvoeding geven en half pepti en dan langzaamaan naar de volledige pepti toe. in ieder geval super bedankt voor jr uitleg . het zal me zeker lukken groetjes kim