ja even een vraagje: weet iemand hier iets van hb gehalte? ik ben gister getest op zwangerschapvergiftiging (was negatief trouwnes) en ik zou terug gebeld worden. natuurlijk ben ik weer niet gebeld dus heb net zelf gebeld. ze zegt ja je hb (ijzer) is aan de lage kant..krijg je daar iets voor? uhmm nou ik wist niet dat dat zo was. ja 5 weken geleden met prikken was ie 6,5 en gister 6,6. oke nou dat is mij niet verteld ? is dit nou te laag dan? weet iemand dat hier toevallig? ook lekker vaag dat dat helemaal niet gezegt is... groetjes
haai haai ik had een HB van 6.9 en heb staaltabletten gekregen toen. verstopt bij mij alleen gigantisch dus ik heb nu bij de drogist iets gehaald , maar je ijzer is wel aan de lage kant ja..... zou nog even bellen voor de zekerheid. liefs Muis
ik moet dinsdag weer voor controle dus vraag het gelijk aan mn arts. ik voel me zo vaak niet lekker, echt 10 weken. daarom moest ik bloed prikken en ze konden niks vinden en het lag volgens een andere arts aan me bloeddruk (die is ook aan de lage kant) en nu blijkt dus dat bij die uitslagen stond dat me hb 6,5 is en er is helemaal niks over gezegt. beetje raar, als ik kijk op internet staat als je onder de 6,8 zit dat je bloedarmoede heb. blijkbaar dan zoiezo al een week of 5 maar goed ik vraag het dinsdag dan wel. ben in ieder geval wel blij dat ik geen zwangerschapsvergiftiging heb
ja wel raar hoor dat ze er niks van zeggen. ik ben er een paar x bijna door flauw gevallen! haal anders vast roosvicee ferro... dat helpt ook als een tierelier! voel je je misschien meteen beter!! sterkte!! liefs Muis
He meiden, Wat vervelend zeg. Je kunt je heel slap voelen met een laag HB. Ik hoorde van de vk dat in perzikken en nectarines heel veel ijzer zit. En die zijn me nou tocvh lekker!!!!! Succes. Liefs Sjoelke
mijn ijzer was toen 6,2 ...ook ijzerpillen gekregen...3 per dag slikken... Wat mn vk gister zei..was dat je het echt beter kan blijven slikken...omdat als je bevalt en veel bloed verlies hebt...je niet zo'n leuke kraamtijd zal hebben...omdat je ijzer dan nog erger daalt.. Futloos door een tekort aan ijzer ? [www.gezondheid.be] hier staat veel info.. raar dat er niets tegen je gezegd is idd
ik eet sinds het zomer is elke dag perzik en nectarine.. haha wat raar dan. ja ik ga het dinsdag gelijk aangeven. ik loop al 10 weken met allerlei rare klachten rond, dus vind het niet kunnen dat er niks gezegt is. maar goed eindelijk een reden waardoor ik me zo voel. ja mn bloeddruk is ook te laag maar ik heb klachten die daar niks mee te maken hebben. dus in dat op zicht ben ik blij dat ik nu eindelijk iets weet! groetjes
Het ligt er ook aan van welke waarde je komt. Begin zwangerschap had ik toen 8.4 en rond de 34 weken geloof ik had ik 6.4. Bij ons wordt bij 6.3 staaltabletten voorgeschreven maar omdat ik heel veel gezakt was deden ze het toen al
Ik had bij 25 wkn hb van 7,1. Was nog goed, maar omdat ik een tweeling verwacht heb ik van mn gyn staaltabletten gekregen. Dit omdat mn hb hoogst waarschijnlijk nog wel zal zakken is dit ter voorkoming dat hij veels te laag word. Enige nadeel bij mij is dat ik er vreselijk misselijk van word :S. Moet het tijdens het eten nemen en niet ervoor anders krijg ik geen hap door mn keel.
Mijn verloskundige zei dat het 6.8 moet zijn. Ik had 8.6 en was dus voldoende.. Ze zei dat dat gunstig was omdat de baby inderdaad wat kan wegsnoepen in de zwangerschap. Veel groene groente eten (broccoli!!) en appelstroop!