Hoeveel ledikant of wiegdekens?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vwpolo1988, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik ben eind december uitgeteld. Nou vroeg ik mij af of het nodig is om 2 ledikantdekens aan te schaffen en 2 wiegdekens omdat het winter is?? Of kan ik het ledikantdeken dubbelfouten?

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes Polo

2. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb wel 2 dekens van beide, want als er in de was zit heb je een reserve. In het ledikant heb ik de deken in het begin dubbel liggen, omdat je het bedje dan kort opmaakt en zo heb je meteen een extra laagje. Dus ik vind dat je genoeg hebt!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.495
    36.452
    113
    Je kunt ze vaak wel dubbelvouwen, maar ik zou er sowieso 2 aanschaffen. Als ze spugen of plassen of wat dan ook is het wel handig om er een op reserve te hebben.

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Het is inderdaad wel handig om er eentje als reserve te hebben...

Persoonlijk had ik gewoon een wat groter dekentje dat ik 2x kon dubbelvouwen. Was wel nodig ook met ons enkel glas ;) Maar twee dekentjes over elkaar kan natuurlijk ook!

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb er 4 of 5, waarvan 2 kleinere die ik ook in de wagen gebruikt heb

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had 2 voor de wieg, en 3 voor het ledikant. Die konden dan wel dubbel, en 1 was iets dikker van zichzelf. Daarmee heb ik het gered, al hebben we 1 keer bijna een probleem gehad tijdens een buikgriep-ronde. Toen was het 3e dekentje al vies, voordat de 1e weer droog was (geen droger). Maar dat hebben we voor dat overdagslaapje maar opgelost met een slaapzak en iets dikkere kleding erin.. En voor de avond was het dekentje op de verwarming wel droog.

7. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ik had er 2 voor de wieg. 1 leuke en 1 goedkopere voor als de leuke in d ewas zat. Als deze droog was, hup de leuke (van Koeka) er weer op ;)

Voor het Ledikant had ik ook 2 dekens, maar heb er maar 1 gr=ebruikt en die andere als reserve gehouden en soms erop gelegd als die in d ewas zat. Echter de lakentjes was je vaker (althans ik), dus per deken had ik wel 2 lakentjes. Niet lang meegedaan, want hij ging al snel over op een slaapzak. Dus eerlijk gezegd zou ik voo rhet ledikantbeddengoed niet teveel uitgeven, omdat ze vroeg of laat toch overgaan op en een slaapzak is mijn ervaring

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb 2 voor het wiegje, 2 voor het ledikantje en 1 voor de kinderwagen. En ik gebruik ze allemaal: 1 in de wieg, 1 in het ledikant, 1 wiegdeken voor als ze in de box slaapt en 1 ledikantdeken als ik haar 's nachts liggend voed. Ik val dan vaak in slaap en aangezien baby's echt niet onder dekbed mogen liggen sla ik het dekbed terug en doe ik het reserve deken over ons saampjes heen. Ik had in 1e instantie het allemaal dubbel gekocht voor als het in de was zit. Maar de kraamverzorgster vond dat eigenlijk zonde: ze zei dat als in die ene uitzonderlijke keer het kindje het dekentje natplast, dat je dan ook altijd een badlaken als dekentje kunt gebruiken.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Welk dekentje gebruiken jullie in de wagen, het ledikant- of het wiegdekentje?

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wiegdekentje uiteraard. Ledikant deken is veel te groot ;)

Voor de kinderwagen gebruik ik het witte gehaakte dekentje ban de Hema, ZOOO mooi :)

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wij hebben 2 ledikantdekens. We hebben ook geen wiegje gehad.
    De ledikant dekens vouwden we dubbel omdat je ze toch laag in bed moet leggen. Ik had dan dus altijd een reserve voor als er 1 in de was zat.
    Ondanks het vele spugen heb ik ze nog nooit uit hoeven te wassen. En vanaf het moment meneer begon te woelen in bed en bijna onder de dekens verdween gebruiken we geen dekens meer maar een pyama met slaapzakje (ook decemberbaby btw )

Deel Deze Pagina