Zindelijk op het potje maar doodsbang voor het toilet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elena22, 31 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Onze jongste zoon is sinds een paar weken overdag volledig zindelijk op het potje. Hij wilt ook absoluut geen luier meer om. Ook als we weg gaan gaat het erg goed. Voor nu neem ik onderweg nog een simpel wit potje mee en een flesje water om hem om te spoelen. Gaat prima alleen gaan wij over 2 weken op vakantie naar Disney en ik kan daar niet overal het potje legen zeg maar. Ik probeer al een poosje om hem ook naar het toilet te laten gaan maar dit vindt hij echt heel erg eng, roept ook "nee mama eng". We hebben een opstapje en een wcverkleiner met "tuu taa's" erop maar ook dat doet de truc niet. Iemand nog andere tips? Hij komt altijd buurten als ik naar de wc ga en gaat ook mee om zijn poepjes en plasjes weg te gooien dus hij weet wel waar het voor is.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
  3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Meestal is het het water wat erin zit. Leg onderin de pot genoeg wc papier zodat het niet zo'n diep gat lijkt.

Kan hij met zijn voeten op t opstapje rusten? Soms vinden ze t ook niet fijn dat de druk anders is op de benen. Als de benen hangen dan zit het wat klem bij het plasgedeelte zodat ze zich daar op concentreren ipv op t plassen. Op een potje zitten ze wat gehurkt dus is t plasgedeelte vrijer.

En natuurlijk heel overdreven woehhhooee jaaa wat goed! Wat een grote jongen enz enz roepen :thumup:

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Waar is hij bang voor?

Mijn dochter was bang om in de wc te vallen. Ze durfde wel met een verkleiner, maar op het kdv durfde ze niet op de kleine wc. Ik heb toen tegen haar gezegd dat ik haar vast zou houden. En dat doe ik nu nog steeds als ze ergens naar de wc moet en er is geen verkleiner.

5. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Mijn zoontje vond het ook heel eng. Maar op een dag wilde hij er uit zichzelf op. Alleen plassen, niet poepen.
    Na een paar weken durfde hij er ook op te poepen .
    We hebben er dus niets aan gedaan en gewoon gewacht tot hij het niet meer eng vond/er aan toe was :)

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Geen idee waar hij bang voor is. Eergisteren weer aangeboden maar hij rende half hysterisch weg terwijl ik het alleen gevraagd had.

Ik blijf het gewoon proberen en anders gaat gewoon het potje mee naar Disney.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik blijf het gewoon vragen zo nu en dan en voor nu het is potje dan prima.

8. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ja precies! Vooral niet opdringen denk ik, dan krijgt ze er alleen maar een afkeer van ;)

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Hier was ze ook bang om erin te vallen. Ik heb haar eerst steeds vastgehouden en dat wil ze nu nog wel eens op een onbekende wc.
    Ik zou op een rustig (niet als hij moet plassen dus) moment vragen waar hij bang voor is en hoe jij hem zou kunnen helpen.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb eerlijk gezegd ook niets bijzonders gedaan. Op een dag zeiden ze gewoon uit zichzelf, 'ik ga naar WC!', gingen zitten en plasten... (terwijl ze weken hysterisch hadden gedaan over WC :rolleyes:...)

Deel Deze Pagina