ik ben nu 16 weekjes zwanger maar ik eet laaste tijd overdreven veel . ben bang om veel aan te komen hoe blijf ik van vet eten af
nou je kan ipv vettig eten gezonde snacks kopen veel water drinken volkoren brood eten ipv wit vers fruit en verse groenten maar heu ik eet de laatse tijd ook enorm veel en alles wat ik zie hoor ! en ben nog niks aangekomen , ligt een beetje aan de aard van de vrouw ook denk ik
met volle maag de supermarkt in.. zodat je geen rommel koopt. en als je iets lekkers wilt kan je crackers nemen of bij een komkommer.. raak je lkkr snel vol van.. en veel drinken is ook belangrijk voor je stoffen af te voeren.. succes
Ik kwam de vorige zwangerschap bijna 30 kilo aan en hebt toen zwangerschapssuiker ontwikkeld. Mijn kindje moest de eerste dagen (dik 9 pond) steeds ook op suiker getest worden. Nu in 2e zwangerschap extra hoge kans op suiker. Wil je niet bang maken maar pas dus op. Ik kwam deels gewoon aan, maar ook deels door ongezond eten. Beweeg veel en eet gezond (6 stuks volkorenbrood).
Een goeie om je eetpatroon nu om te gooien! ...het maakt niet uit dat je veel trek heb, maar probeer dn niet ongezond te gaan eten of te wel gaan snacken ... want het is ook niet gezond om tijdens je zwangerschap te gaan dieeten... Het is misschien even door de zure appel heenbijten misschien, maar denk vooral aan de risico's voor je baby (net als bij roken bijv moet je even de chain doorbreken) Vraag anders advies aan je vk, als je bang bent teveel aan te komen wat je hiervoor kan doen. Suc6
je hoeft niet veel aan te komen als je veel eet. je baby gaat ook een groeispurt doormaken, jou lichaam wil wat reserves aanleggen, je verbruikt meer energie. er zijn standaard richtlijnen voor wat je mag eten, omdat je zwanger bent mag je daar 2 boterhammen bij op tellen dacht ik. als ik kijk naar wat ik mag eten, redt ik dat echt niet (6 boterhammen ofzo....bah). daarbij vind ik het hierin belangrijk of je een gezond BMI hebt, ben je tenger gebouwd; dan wil je lichaam extra reserves aanleggen. ben je al stevig gebouwd; ja, dan moet je even opletten met WAT je eet. Want je mag best wat meer opscheppen, of 2 koekjes nemen of een stuk chocolade of een boterham extra opeten...Maar elke avond een zak chips zal zonde zijn... ik ben bij mijn jongens de eerste 16 weken al 6 of 7 kilo aangekomen, maar ik was toen ook wat tenger gebouwd en ik at ook niet zo gezond. Totaal ben ik toen 17 kilo aangekomen en het is er allemaal weer af. Om met de tradiotionele "vreetbuien" om te gaan heb ik in huis: - alleen in het weekend een zak chips - geen lekkere koeken maar biscuitjes - dubbellikkers....ja, de waterijsjes! In waterijs zit echt heel weinig en het is nog lekker ook - veel fruit - perssinasappels.........lekker!! Als ik echt nog honger heb na mijn 2 boterhammen en porties fruit, eet ik een cup a soupje of een pakje liga. Ene dag heb ik heel veel honger, andere dag helemaal geen behoefte om te snacken...