Hoi meiden, Ik ben zwanger van de tweede en ben eigenlijk wel bezig met mijn buik in die zin dat ik bang ben voor striae. Nu heb ik gezien dat er meer onderwerpen hierover zijn, maar ben even nieuwsgierig of meer meiden hebben wat ik had bij mijn 1e zwangerschap. Het zijn een soort van scheurtjes rondom de navel, maar niet gekleurd rood of blauw. Het is gewoon huidskleur. Mijn vriend ziet ze niet, maar ikzelf wel....ben gewoon benieuwd hoe dat met de 2e zal gaan Doeg Oogappel
Ja dat heb ik ook! Ben nu 33 weken zwanger, en gelukkig nog geen striae te bekennen. Maar als je goed kijkt zitten er wel overal fijne huidskleurige lijntjes in net zo'n patroontje als de oude striae op mn dijen en heupen! Alsof ze er al jaaaaaren zitten, wat dus echt niet zo is! Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als ik ben bevallen, of mn buik dan weer 'de oude' wordt of dat t door die fijne lijntjes toch een gerimpeld appeltje wordt...Hoe was dat bij jou?
Hey, Huidskleurige scheurtjes zijn zeg maar, oude striae scheurtjes. Als je ze net krijgt zijn ze paars of rood:x. Wat jij hebt heb ik op mijn billen. Je ziet ze niet echt maar wel als rje met bepaalde lichtval kijkt zeg maar. Ik ben van mening dat als je de eerste keer geen striae hebt gekregen je dat met een tweede zwangerschap ook niet krijgt. tenzij je een tweeling verwacht of je buik veel groter word dan de eerste keer. goed smeren zou ik zeggen. fijne zwangerschap Liefs Sandra
Hoi Amaryllis, Ikzelf heb altijd de "scheurtjes" gezien, maar ieder ander aan wie ik het vroeg....mijn vriend, mijn moeder, beste vriendin zien het niet. Het heeft inderdaad ook wel met lichtval te maken! En oude striae, dat is bij mijn niet het geval geweest. Ik heb nooit striae gehad niet gekleurd in ieder geval . Maar wel die huidskleurige scheurtjes.
Volgens mij is dat ook gewoon striae hoor. Heb het zelf ook gekregen de eerste zwangerschap (helaas over mn hele buik, 1 week voor de bevalling nog net ff tot boven mn navel ) Het kan zijn dat striae rood/blauw kleurig is, maar dit hoeft zeker niet. O en smeren helpt helemaal niks (helaas) omdat dat niet diep genoeg in je huidlagen trekt. Het enige wat eventueel kan helpen is een bindweefsel massage (au) en verder is het vooral aanleg en hoe oud je bent. Ze zeggen altijd dat jongere strakke huidjes meer kans op striae hebben dan oudere al ietwat uitgerekte huid.
Dat klopt inderdaad, striae krijg je gewoon. Daar kun je zelf niks tegen doen, behalve accepteren dan Grappig dat er dus meer meiden zijn die die kleine scheurtjes hebben! Bij mij zijn ze ook 100% zeker te weten nooit rood/paars geweest, en ik ben altijd stabiel slank rond hetzelfde gewicht geweest dus het kan mijns insziens ook niet van een eerdere 'bulkperiode' komen... Het begon bij mij onderaan mn buik, en nu beeb meer naar boven groeit zie ik ze daar ook. En idd, manlief ziet helemaal niks! Daar kan ik niet mee zitten, haha. Ik ben sowieso blij dat ik t zo heb, en niet zo heftig gekleurd. Ben alleen wel heel nieuwsgierig hoe het er na de bevalling uit ziet, of je er dan niks meer van ziet of juist wel! Iemand?
Gisterochtend had ik nog niks gezien, maar gisteravond had ik ze ook ineens. Ook rondom mijn navel voor: zwangerschapsstrepen. Is dit niet erg vroeg? Ik ben 17 weken... Hoe vroeg kwam het bij jullie?
Hoi meiden, ik dacht ook ff straie vrij mijn zwangerschap door te komen ondanks mijn erge grote buik, maar in week 39 ging het fout:x en ik hoop dat het na de bevalling weg trekt. Ga toch bioolie gebruiken om het te vervagen de lijnen, maar manlief vindt me tot ook met mijn zebraprint ook mooi