Mijn zoontje is vandaag precies 7 weken jong en wat een gedoe weer met flesvoeding. We zijn begonnen met nutrilon standaard en in eerste instantie ging alles goed! Uiteindelijk veel spugen, eczeem en fles weigeren zijn we dus nu sinds ruim een week over op de pepti. Nu het volgende; zoontje lief drinkt om de 4uur flesjes van 150+5 en doet dit dag en nacht. Kom dus aan de ruim 6 flessen op een dag. Sinds gistermorgen en vanmorgen wordt hij na 4uurtjes weer wakker en wil eten maar drinkt er vervolgens maar max 40cc uit en heeft dan voldoende maar meld zich weer na 2,5uur. De andere flessen gaan schoon op en meneertje vraagt savonds alweer om de 2,5 a 3uur een fles. Bij pepti is er geen mogelijkheid om over te gaan op voeding voor kleine hongerlapjes. Ik laat overigens overdag niet langer dan 4 a 4,5uur tussen de voedingen maar meneertje blijft snachts ook om de stipt 4uur eten. Mannetje is overigens geboren met 40+2 weken: 51cm en 3440gram. Nu is hij ongeveer 61cm en zeker wel 5kg. Iemand tips??
Het is toch niet erg als hij 40cc drinkt en dan ,5 uur later weer wat? Hij zal het wel nodig hebben, anders vroeg hij er niet om.
Het is toch heel normaal dat een baby van 7 weken 6 voedingen drinkt en elke 4 uur? Mn zoon heeft tot bijna 5 maanden ( Tot een week geleden ) 7 voedingen gedronken, elke 3 uur, dag en nacht. Hier ook sprake van een koemelk allergie en reflux dus grotere flessen is geen optie. Het lastige drinken zou kunnen komen omdat pepti gewoon vies is, hij moet misschien even wennen aan de melk, drinkt daardoor minder maar heeft wel weer honger. Of even een paar regel dagen. Gewoon lekker aan toegeven, als het goed is heb je nog verlof!
Wij zaten toen zelfs nog op 7 flesen dus dat is geen ramp. Maar wat ik denk dat ts bedoelt is hoe het kan dat hij honger heeft maar dan heel weinig drinkt en dan (logisch) weer eerder komt. Terwijl hij daarvoor om de vier uur wel alles op dronk. Hier ook weleens gerommel gehad met niet helemaal leeg drinken en eerder uit komen, je hebt gewoon van die periodes (miss sprongetjes?) je hebt t gevoel achter de feiten aan te looen omdat hij steeds eerder komt dan. Vrees alleen dat er niks anders aan te doen is dan gewoon aan toe geven. Ze regelen t zelf met eten en slapen, daar kunnen we niks aan doen!