brood met of zonder korst?

Discussie in 'Voeding' gestart door teigetje1, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Even een klein vraagje.
    Onze meid eet zonder problemen haar boterham op. Maar tot op heden haal ik nog steeds de korsten eraf, omdat ze anders een eeuwigheid bezig is om haar boterham op te eten. Ze krijgt de korstjes vaak naderhand nog om lekker op te peuzelen.

Halen jullie de korstjes er ook nog af of eten jullie kindjes een boterham met korstje?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb nooit de korsten eraf gehaald omdat ik zelf de korst eigenlijk het lekkerste vind van de hele boterham :). Ze eet ze dus wel... ach, waarom er niet gewoon aanlaten. Goeie kans dat ze net als mijn zoontje eerst het zachte gedeelte eet en daarna de korsten alsnog. Tja, en wat is een eeuwigheid?

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Op zich heb je een goed punt. Of ik nu de korsten achteraf geef of gewoon aan de boterham laat zitten. Ik heb de korsten er eigenlijk altijd afgehaald, en doe dat dus daarom nu nog steeds ;). Ik zal vanmiddag eens met korst geven, kijken wat ze ermee doet.
    Een maand of 1,5 geleden had ik de korst een keer laten zitten en heeft ze er 1/1,5 uur gedaan over 2 boterhammen met korst. Misschien dat het nu iets sneller gaat.

4. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Hier smeer ik een hele boterham met dieetmargarine en snijd hem daarna in stukjes. De stukjes geef ik door elkaar. Dus zowel korst al het zachte van de boterham. Korst hoort mijn inziens bij de boterham. Hij eet korstjes net zo lief als het zachte van de boterham. Jong geleerd is oud gedaan ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, teigetje... 1,5 uur dat is inderdaad een eeuwigheid. Zit ze dan te spelen? Mijn zoontje is een enorm eetmonster dus een boterham zit er zo in. Als ze wel de korstjes gewoon eet, dan lekker doen waar je je goed bij voelt. Anders geef je hele boterhammen op tijden dat het jou goed uitkomt en de korsten eraf als je wat meer 'haast' hebt

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is ook een bouwvakker en eet goed en veel, maar idd 1,5 uur is best lang voor 2 boterhammen (maar dit was dan wel 1,5 maand geleden), misschien dat ze het nu sneller doet. Maar het is niet echt spelen wat ze dan doet, het is dan net alsof ze niet weet wat ze ermee moet en kauwt en kauwt en kauwt op de korstjes, terwijl korstjes achteraf er makkelijk in gaan.
    Ach ja, vandaag hebben we geen bal te doen, dus zal het straks proberen met 1 boterham en kijken wat ze dan doet.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben benieuwd!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben nog nooit de korstjes eraf gehaald, wel doen ze over een stukje met korst langer dan over een stukje zonder korst, maar verder hebben ze & we er geen problemen mee ;)!

Heel enkele keer willen de oudste twee overigens de korstjes niet (en ja als de een het niet wil is het natuurlijk het meest logisch dat de ander ze ook niet meer wil :p) dan snijden we ze eraf en eten ze zonder morren de boterham op. Dus dan wel zonder de korstjes ;)!

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb de korstjes er de eerste 4-6 weken vanaf gehaald en haar langzaam eraan laten wennen, ging vrij snel heel goed.

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik geef de korst van de bovenkant van het broodje vooraf in de hand en de rest krijgt het in stukjes met het brood.
    Merk wel dat aan het begin de korstjes goed gegeten worden en dat op het laatst de korstjes niet zo favoriet meer zijn (spuugt hij soms uit).
    De korst achteraf in de hand geven werkt ook niet, deze wordt dan niet meer opgegeten.

Deel Deze Pagina