*twijfel* wanneer introduceren nieuwe voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bibi78, 17 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Kayleigh is nu 8 maanden. Ik twijfel af en toe of ze bepaalde tussendoortjes nu wel of niet mag. Zoals bijvoorbeeld: krentenbol, eierkoek, ontbijtkoek etc.
    Maar ook bijvoorbeeld een stukje jonge kaas.
    Hebben jullie dat nu ook?

Ze krijgt nu op haar boterham smeerkaas, smeerworst en af en toe appelstroop. Wat mag zij (voor de afwisseling) nu nog meer ? Wanneer mogen ze bijvoorbeeld pindakaas ofzo?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind dat ze genoeg afwisseling hebben hoor. Ik geef Justin nu bijvoorbeeld smeerworst of leverworst, smeerkaas of gewone kaas, cornetbeef, kipfilet, gekookt eitje en heel soms appelstroop, maar méér als ik geen vleeswaren meer in huis heb. Je kunt ook fruithapje op brood doen.. Pindakaas doe ik nog niet, zie t wel..

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Op het bijvoedingsforum van borstvoeding.com staat heel duidelijk aangegeven wanneer je bepaald voedsel kan introduceren.
    Dit is voor alle kindjes ( dus bv en KV) en ook wordt er rekening gehouden met allergien.
    Het bijvoedingsforum is geschreven door een kinderdieettist, Stefan Kleintjes, dus die heeft er echt verstand van.
    Ik heb zelf het boek van hem: Eten voor kleintjes, en ik vind het een superhandig naslagwerk.
    Het is een stuk gedetailleerder en zorgvuldiger als adviezen van een cb bijvoorbeeld.

4. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0

5. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0