Hoi, Ik hoop dat je me gerust kunt stellen! Mijn zoontje is 8 maanden en de laatste paar weken is het echt een gedoe met de fles. Hij krijgt 's ochtends pap (gemaakt van een fles van 180+6), 's middags nog een fles van 180+6 en 's avonds voor het slapen gaan nog een fles van 180+6. Hij begon steeds slechter te drinken uit de fles, eerst de middagfles maar nu ook de laatste fles wordt bij lange na niet leeggedronken. Het wordt telkens iets erger, nu zijn we al blij als we er 100 cc inkrijgen bij hem. De pap vond hij eerst erg lekker en ging op, maar nu heeft hij dit na 3 hapjes ook wel gezien. Al met al krijgen we er met heel veel kunst en vliegwerk zo'n 400-450 cc per dag in. Wel begint hij steeds beter diksap te drinken (vandaag zo'n 120 cc in totaal) en eet hij fruit, groente en brood en ook een toetje erg goed. Ik geef ook vitamine D bij. Hij is alert en heeft goede plasluiers. Hoe erg is het op zijn leeftijd als hij niet aan de 500 cc komt? Wat moet hij echt minimaal binnenkrijgen aan opvolgmelk? Ik hoop dat je gerust kunt stellen, ik maak me er toch wel zorgen over en wil er niet gefrustreerd van raken... Groetjes!
Hallo, Wanneer je kindje 500 ml opvolgmelk drinkt, krijgt hij ook alle vitamines en mineralen binnen die nodig zijn. Je kunt eventueel een toetje op basis van opvolgmelk erbij geven van Danone, de meeste kindjes vinden dat heel lekker, of kant en klare pap met een smaakje. Groeten Eveline