Hallo lieve mensen Even een vraagje.. Zit nu ongeveer op 5,5 weken (nog niet zo lang dus) Maar heb al lange tijd last van men borsten, krampjes in men buik en erg vermoeit.. en nu sinds eind van de morgen misselijkheid.. Is dat normaal dat dat al zo vroeg in de zwangerschap komt.? Moet zeggen word er zelf helemaal moedeloos van.. maar hou me zelf voor dat het er bij hoort en het is het zo ie zo allemaal waard.!
Gemiddeld genomen zijn de "kwaaltjes" t ergst tussen de 6 en de 12 weken. Maar overal zijn uitzonderingen voor! Bij mn eerste zwangerschap (wat n miskraam werd) moest ik al maar plassen, echt iedere 20 min! Bij de tweede zwangerschap (waar Nora uit geboren is) had ik geen enkele kwaal, tot 16 weken, toen kreeg ik ernstige BI... Het is niet te voorspellen! Iedere zwangerschap is anders!
Het wisselt zo erg! Eerste zwangerschap was ik al misselijk voor NOD, nu in bijna 12 weken slechts een enkele keer misselijk geweest. En snap dat de gedachten van nog 6-8 wkn misselijk je niet aanstaat maar het kan ook zijn dat je lichaam nu gewoon echt nog moet wennen aan de hormonen en het over 2 weken goed doorheeft en het dan al afneemt! Bij mij hielp regelmatig iets kleins eten heel erg goed! Deed bijv. plakje peperkoek in 3 stukjes en kwam daar dan uur of 2 wel mee door! Hoop dat je snel weer beetje opknapt en anders is het aftellen geblazen maar uiteindelijk komt het goed!
Het kan allemaal. Je kunt hoe je je voelt niet beinvloeden, maar hoe je er mee omgaat wel. Probeer er niet moedeloos van te worden zoals je schrijft, want dan kan het wel eens een lange zware zwangerschap worden En natuurlijk: gefeliciteerd!
Het verschilt enorm per persoon. De een voelt aan haar lichaam dat ze zwanger is en de ander voelt tot 10 weken helemaal niks. Ik had rond de 6e week ook last van buikpijn en krampen. Dus ja het kan allemaal. Gefeliciteerd overigens met je zwangerschap