Geen symptomen meer?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by singa, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. singa

singa Niet meer actief

Ik ben nu 5 weken zwanger. Ik had de hele week wel gevoelige borsten en ik moest er 's nachts al vaak uit om naar de wc te gaan. Gisteren hoefde dat voor het eerst niet en mijn borsten lijken ook weer normaal. Ik heb gisteren ook veel buikpijn gehad.
    Omdat ik al een mk heb gehad en mijn kwaaltjes toen ook in 1x weg waren maak ik me er vreselijk druk om. Ik kan er niet van slapen. Ik ga sowieso de huisarts bellen maandag en kijken of ik zo snel mogelijk een afspraak kan krijgen bij de gyn. En als dat niet gaat gewoon naar de vk.
    Alleen een echo met 5 weken heeft nog niet zoveel zin toch?

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heel herkenbaar. Hier afgelopen week heel veel symptomen. Misselijk en moe. Nu niks meer. Enkel hele pijnlijke liezen. Gister wel een paar keer kramp aan de zijkant van mijn buik gehad, dus ik ga weer van het ergste uit.

En op de echo kunnen ze inderdaad niet heel veel zien nog. Soms net een vruchtje.

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Vreselijk hè die onzekerheid?
    Maar laat ik je gerust stellen.. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik geen enkel "symptoom" gehad anders dan een groeiende buik en maagzuur. En toch een volkomen gezonde dochter hier naast me!

Nu weer helemaal niets, nada. Alleen een uitblijvende menstruatie en twee streepjes op een test. Morgen echo, hopelijk maakt dat het weer wat echter.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Drie keer zwanger geweest en drie keer amper/geen symptomen... waarvan 2 gezonde dochters en helaas een afgebroken zwangerschap ivm trisomie 18.

Het zegt echt niets over het wel/niet goed gaan van je zwangerschap.
    Natuurlijk door je verdrietige ervaring ben je extra onzeker.
    Maar ik zou sowieso wachten tot 6-7 weken voor een echo hoor... da zie in ieder geval meer en als het goed is ook al hartactie

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Misschien kun je vragen om een bloedtest? Ik ga voor je duimen.

6. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Ik heb dus nu precies hetzelfde! Ben ook 5 weken en voel niet veel meer.... Ik baal van de onzekerheid. Eind deze week mijn eerste echo, ben zo bang dat de gyn gaat zeggen dat het niet goed is :(

Aan de andere kant heb ik al zo vaak gelezen dat meerdere vrouwen dit hebben en toch gewoon zwanger zijn gebleven. Druk maken heeft ook geen enkele zin, want uiteindelijk kun je er toch niets tegen doen... Wat zal ik blij zijn als de eerste 12 weken voorbij zijn en de echo's tussentijds goed zijn!

Succes vrouw!

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik krijg sowieso een vroege echo omdat ik bij de gyn loop. Ik krijg bijna wekelijks een echo. Dus ik hoef niet te wachten tot 6-7 weken. Ik weet inderdaad dat ik volgende week waarschijnlijk alleen een vruchtzakje kan zien.

8. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Hopelijk zie ik al het hartje kloppen, maar die kans is klein aangezien het nog zo vroeg is... Ook al weet ik het nu al, het gaat mij toch onzeker maken.
    In mijn berekening ben ik dan 5 weken en 6 dagen,maar volgens de Cb indicator ben ik minder ver. Die gaf vanochtend 2-3 aan...

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    daar moet je nog twee weken bij optellen! dus dan zit je op 4-5 weken... plus die dingen zijn ingesteld op een bepaalde HCG-waarde... maak jij toevallig net wat minder snel HCG aan, dan krijg je inderdaad een lagere weekindicatie.

10. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    @Hopmarjanneke Daarbij zit ik ook maar net op de 5 weken... Ik moet me ook niet zo druk maken, maar dat is ZO makkelijk gezegd! Ik moet maar even wat afleiding zoeken.

11. HeyHey

HeyHey Lid

Nov 5, 2013
    78
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey zwangie,

Je moet je geen zorgen maken!! Ik had dit ook, precies het zelfde, complete paniek en zag onze droom al kapot gaan.
    Echter had ik in week zes ( anderhalve week later ) een echo en zag heel mooi t hartje kloppen.
    Ik heb daarna weer last v m'n borsten gehad en toevallig gister ook ineens niet, dat komt en gaat echt!!
    Je lichaam gaat ook wennen aan de hormonen en het is gewoon niet iedere dag hetzelfde!

Succes!

12. singa

singa Niet meer actief

Vandaag ook alweer wat positiever. Mijn borsten zijn weer zeer nadrukkelijk aanwezig. Morgen maar een afspraak maken bij de huisarts en kijken of hij er voor kan zorgen dat ik niet tot 10 weken hoef te wachten op de echo.

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Bij mij is het ook een komen en gaan van bijvoorbeeld last van mijn borsten. Ik heb 1 echo gehad, was toen 7 weken en alles was in orde. Ik kan me jou gevoel heel goed begrijpen. Ik ben ook zo onzeker als de pest haha. Ik moet wel zeggen dat ik na die echo positiever ben geworden en niet meer alleen denk: Als het maar goed gaat. Af en toe natuurlijk nog wel, maar niet meer zo vaak. Succes..!!!

14. singa

singa Niet meer actief

Ja als ik inderdaad maar die eerste echo heb gehad. Bij mijn mk is het al bij 6 weken misgegaan maar kreeg ik de eerste echo pas toen ik al bijna 11 weken zwanger zou zijn.
    Gelukkig zijn de kwaaltjes ook alweer terug. 's ochtends na het ontbijt zelfs een beetje misselijk. Iets wat ik bij de eerste 2 zwangerschappen niet gehad heb. Dus we gaan ervanuit dat alles nog goed is. En ik hoop dat we nu al met 7 of 8 weken een echo kunnen krijgen. Dat stelt toch meer gerust.

15. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Ja dat begrijp ik. Voor mij is dit de eerste zwangerschap dus ik kan niet vergelijken. Denk dat het normaal is als je dat wel goed, vergelijken met je eerdere zwangerschap(pen). Misselijk ben ik helemaal niet echt. Soms een beetje weeig maar dat is dan alles. Ben nu weer aan het af tellen naar de termijnecho. Denk dat je wel blijft aftellen naar als die momenten en dan mss ook nerveus bent of denkt als deze ook maar goed is..

16. singa

singa Niet meer actief

Bij de eerste zwangerschap wist ik pas na 6 weken dat ik zwanger was. Wel fijn want toen kon ik al met 8 weken naar de vk en duurde het wachten niet zo lang.
    De symptomen van de eerste periode weet ik dus ook niet zo goed. Bij de tweede zwangerschap waren mijn symptomen na 6 weken weg. Dus achteraf weet ik precies wanneer het mis is gegaan. En ik had toen ook veel buikpijn. Dus je maakt je toch druk.

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Ja logisch, ik zal voor je duimen. Hou je ons op de hoogte in dit forum?

18. singa

singa Niet meer actief

Ik zal het proberen maar ik denk dat het nog wel even duurt voor ik de eerste echo heb.

19. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ik had altijd rond de 5 weken dat ik even niets meer voelde
    was toch altijd goed

20. singa

singa Niet meer actief

Vanochtend toch al een echo gehad. Er was nog niet veel te zien maar het vruchtzakje had de goede termijn.
    Over 2 weken weer een echo. Dan weten we hopelijk meer.

Share This Page