Wie gaat er komende zomer ook voor een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Atvh, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atvh

Atvh Nieuw lid

19 apr 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 6 maanden oud en ben super blij met hem. Het is een heerlijk mannetje en alles gaat goed. Het begint bij ons alweer te kriebelen voor een tweede en we hebben dan ook besloten om vanaf juni weer te gaan proberen. Ik vind het spannend en ontzettend leuk. Zijn er meer meiden die voor een tweede gaan? En hoe oud is de eerste? Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen.

Liefs

2. cindy490

cindy490 Lid

12 okt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    roermond
    hoi,

wij zijn al bezig voor een tweede. onze zoon is van december 2. we hebben bewust effe gewacht ondat hij met 28.2 weken geboren is.
    maar het gast super met hem. spanneennddd. kan niet wachten heb er echt zin in en hoop dat het deze keer wat langer duurt.

groetjes cindy

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij gaan voor een derde! Nog 2 maanden en dan is de pil op!

4. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    dag atvh,
    wat grappig onze 2e is ook ruim een half jaar, maar wij hebben ook zin om snel voor een 3e te gaan. juni/juli ongeveer.
    terwijl de 1e ruim 1,5 was toen we weer zin hadden om voor een volgend kindje te gaan...
    wel is het zo dat ik 2x een keizersnede heb gehad, dus ik moet wel echt 9 maanden wachten... maar dat schiet alweer op.

5. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

wij gaan het volgende maand proberen, onze eerste is van maart 2011

6. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Wij waren al zwanger van de tweede, alleen is uitgelopen op miskraam :( ben nu 13 weken zwanger en maandag word ik gecuretteerd..
    Als we weer groen licht hebben (baarmoeder schoon) gaan we gelijk er weer voor! We willen het zoo graag!
    Oja zoontje is nu 1,5 , hoop dat het snel weer raak zal zijn en dat het goed verloopt dan!
    Voor iedereen succes!!! Hopen op goede zwangerschappen deze zomer

7. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij zijn eind maart gestopt en gaan voor een tweede kindje. Zit wat langer tussen dan gepland, maar we zijn (vooral ik) er nu helemaal klaar voor!

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wij gaan ook volgende maand voor een tweede!! spannend :D

9. robijntje1982

ik vind het ook wel heel spannend.
    heb me aangemeld voor het foliumzuur extra onderzoek via de apotheek en 15 mei heb ik een afspraak bij de verloskundige voor het kinderwens spreek uur

10. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook voor een tweede! Begin maart was de pil op :) zitten nu in ronde 2 en onze zoon is nu 9 maandjes :D

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Wij hopen ook binnenkort voor een 2e kindje te gaan. Hier alleen een voorwaarde en dat is 15 kilo kwijtraken. En pfff wat is dat een strijd. De eerste 3 zijn eraf maar sta alweer paar weken stil erg frustrerend, ook al heeft het z'n redenen hoor. Mijn opa ligt namelijk slecht en dat geeft stress. Verder heel trots op mezelf ben gaan sporten en dat is iets wat ik voorheen dus echt niets vond haha.

Hebben jullie al een maand op het oog :D ?

Ow mijn zoontje word 8 mei 1 jaar :D

12. robijntje1982

@mamamel88 hoezo moet je eerst 15 kg afvallen dan?

13. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Loes1983, 22 apr 2013
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
    Hoi Dames,

Ook hier begint vandaag de 1ste ronde.... Ben zo benieuwd! Ben 2 maanden eerder gestopt met de pil dan we eigenlijk eerst hadden afgesproken. Maar ach, we willen het dus waarom eigenlijk nog wachten!
    Ons kleine meid is van december 2011, daarvoor 1 mk gehad. Dus het wordt weer spannend.

Hier alvast iedereen veel klusplezier hihihihi en dat we maar snel allemaal een forum mogen doorschoven naar 'zwanger zijn"

groetjes Loes

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @robijntje1982: Ivm met mijn overgewicht wil ik zelf graag eerst 15 kilo kwijt. Mijn vorige zwangerschap (met een bmi van 46 :)) is perfect gegaan hoor en de bevalling ook. Maar was toen 15 a 20 kilo aangekomen. Twee weken na de bevalling was ik ze kwijt en een extra 5 kilo zelfs. Toen voelde ik me zoveel beter dat ik nu gewoon eerst nog wat kilo's kwijt wil. Ook met het oog op het feit dat ik nu nog een kindje moet verzorgen tijdens een zwangerschap en uiteraard dat ik nog wel wat jaartjes meewil om van mijn kindjes te kunnen genieten ;). ow en zodat ik heerlijk met ze kan gaan spelen, niet dat ik dat nu niet kan maar zal toch makkelijker gaan zonder de extra kilo's:D. Uiteraard zal na de bevalling van een 2e kindje het proces weer opgepakt worden en hopelijk kom ik dan op een stuk gezonder gewicht. Omdat ik niet een te groot leeftijdsverschil zou willen denk ik dat 15 kilo nog te overzien is. Ideaal is het misschien niet maar wel gezonder dan nu :).

15. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Hi meiden,

Ik voeg me graag toe aan het lijstje!!
    Woensdag gaat mijn spiraal eruit! We kunnen niet wachten!!

Hopelijk in de zomer een positieve test!

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hoi dames,
    Ook wij hebben besloten om al voor een tweede kindje te gaan!
    Onze dochter is 4 maanden en we zouden wachten tot ze een jaar is maar het kriebelt al zo!
    Ik heb nogwel een anticonceptie staafje die ik moet laten verwijderen en geef borstvoeding, dus het zal nog wel ff duren...
    Zal morgen afspraak bij ha maken

@mammamel wat goed dat je eerst wilt afvallen!

17. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @blemma: dank je. Vind het alleen mega moeilijk om nog te wachten. Wil zo graag nog een kindje. Maar is gewoon gezonder natuurlijk. Afvallen is al lastig maar omdat ik borstvoeding geef wil ik niet gaan dieeten dus zal het iets langzamer gaan. Wel mega gaan sporten en vind het nog leuk ook haha. Wat leuk dat jullie er alweer voor gaan. Houd je er rekening mee dat de borstvoeding kan stoppen als je zwanger bent :)? Weet niet hoelang je wilde voeden natuurlijk ;).

18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Echt? Dat wist ik niet, was van plan om haar tot een jaar te voeden.
    Heb zelf ook nog wat overtallige kilo's maar het lukt mij niet om ze kwijt te raken. En heb een mega hekel aan sporten haha en dat zou ik nou juist moeten doen.
    Idd een kindje heeft meer aan een gezonde mamma

19. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ja, vaak daalt je productie. En je melk gaat anders smaken waardoor kindjes vaak niet meer willen drinken. Je zou even kunnen navragen bij het borstvoeding onderdeel hoelang de dames daar hebben kunnen doorvoeden. Voor mij was dit namelijk ook een reden om tot minimaal een jaar te wachten :). Wilde heel graag tot 1 jaar voeden en daarna kijken tot wanneer mijn zoontje nog wilde.

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Heb het nu ook gelezen nu, maar schijnt niet altijd zo te zijn.
    Ik heb toch een afspraak gemaakt met de ha om het staafje te laten verwijderen. Is 7 mei en ik ga er eigenlijk van uit dat het wel even duurt voordat ik zwanger raak zodat ze dan al 1 is. Ga iig nu wel harder mijn bv voorraad in de diepvries aanvullen.
    Gaat het voeden nog goed bij jou? En met zijn tandjes is hij voorzichtig? Mijn dochter heeft nog geen tandjes maar wel bijtbehoefte en heeft mij al een paar keer gebeten tijden het drinken.

Deel Deze Pagina