Iedereen ervaard het zwanger zijn anders, ben benieuwd naar de verschillende ervaringen en meningen.. Ik vind het zwanger zijn leuk! Mede ook omdat ik (bijna) geen klachten en kwaaltjes heb... Een klein mensje dat in je groeit van niets naar een mooie baby ! Geweldig toch !
Vanaf het begin met vlagen misselijk en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg moe (gaat ieds beter nu). Vond het bij mijn dochter met 4 tot 7 maanden geweldig, daarna voelde ik me net een waggelende olifant (hield erg veel vocht vast) Dus ben benieuwd hoe het met deze gaat, tot nu toe voel ik me goed Maar zal het toch wel missen denk ik, was bij mijn dochter ook, ik verfoeide op het laatst mijn zwangere buik, maar eenmaal weg jessica
ondanks alle tegenslagen met mn gezondheid (longontsteking) vind ik het heerlijk om zwanger te zijn. Het is zo fijn om mn meisje zo te voelen bewegen. Gelukkig heb ik alleen last van maagzuur en van mn ribben (gekneust door het hoesten en het trappen van mn meisje). Liefs, Duveldraakje
ik vind het op zicht wel heel fijn maar als ik mag kiezen om 10 bevallingen te doen en niet zwanger hoef te zijn dan kies ik daarvoor maar het werkt immer niet zo hihihihi waarom zeg ik dit: de eerste maanden heb je vanalles dan de middelste maanden is het perfect en heb je als het goed is weinig klachten en de laatste paar maanden ben je het gewoon zat. mijn eerste bevalling heb ik als iets heerlijks ervaren tuurlijk wel pijn gehad en niet een beetje maar het mooie was dat ik buiten mezelf was (klinkt zweverig) en zeg maar op mezelf keek en toen ik mocht persen er weer helemaal in was en een kracht wat je dan krijgt is zo mooi en onbeschrijfelijk en dan het moment dat je je kindje in handen hebt oooooooooohhhhhhhhhh zo mooi
leuk maar zal het niet gaan missen. ik moet zeggen dat ik het koryt geleden helemaal niks vond. al die onzekerheden. had mijn stuitbeen gebroken kon helemaal niks meer die pijn in mijn rug. de moeheid. maarja sinds kort kan ik langzaam aan genieten en voel ik mijn kleintje de hele dag door. en de pijn lijkt steeds minder te worden.... al met al denk ik dat ik zodra de kleine geboren is de onzekerheid absoluut niet zal missen. daar komen wel andere onzekerheden voor terug denk ik maargoed.
Nou bevallen vind zwanger zijn dan wel fijner nou had ik niet te klagen met de bevalling van mijn dochter maar toch. jessica
de eerste zwangerschap verliep vlekkeloos geen klachtje te bekennen,maar deze zwangerschap ben ik nu al zat,vreselijk moe kan bijna niets meer constant migraine kan niet verder lopen als 150 meter en ga nog maar ff door......nee ik vind er deze keer niets aan!
Ik heb anders, namelijk... ingevuld. Ik heb namelijk vanaf het begin af aan heel veel klachten en zit al zes weken thuis, niet echt een positief gevoel kan ik je zeggen. Maar na de echo van afgelopen woensdag weet ik wel weer waar ik het voor doe! Wat geweldig dat er een piepklein mensje in mijn buik rond zwemt! Nu hopen dat de klachten snel minder worden, dan kan ik eindelijk ECHT gaan genieten. Misschien dat ik dan binnenkort wel een ander vakje aan zou vinken!
Ik vind het geweldig, ondanks de zwangerschapskwalen die zich allemaal aandienen. Maar als de kleine er is zal het zeker gaan missen, vooral mijn buikje.
Ik heb gekozen voor anders, nl. Ik weet niet wat ik ervan vindt, voel me nog steeds niet zwanger Ik moet nu nog af en toe denken van oja ik ben zwanger, zo goed voel ik me (niet dat ik daar van baal hoor ). Hoop dat het snel veranderd als ik de kleine echt meer ga voelen. De buik begint te komen, en ik voel de kleine heeeel licht af en toe (dus daar geniet ik dan toch weer van).
Ik vind het op zich leuk en uniek, maar deze zwangerschap valt in in verschillende opzichten een stuk zwaarder dan de vorige. Sowieso door de tussengekomen miskraam (alles is toch niet meer zo zeker als voor die ervaring). Maar ook heb ik last van harde buiken, mijn bekken en vermoeidheid. Doordat ik al een kindje heb is het gewoon wat zwaarder en kan ik niet zo genieten van het zwanger zijn als bij de eerste. Wat ik wel denk is dat ik het misschien ga missen omdat dit waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap is. Het idee van nooit meer zwanger zijn vind ik ook wel erg gek. Ik wil al mijn hele leven kindjes en heb altijd met het idee geleefd dat dit zou gaan gebeuren. Nu is het gebeurd en kan ik me af en toe niet voorstellen dat die fase straks is afgesloten (zwanger zijn, bevallen, de onwetendheid van wat voor kindjes je zal krijgen etc). Maar verder, nee zal ik het niet echt missen.
Geweldig, ondanks mijn 'zware' zwangerschap. Ik ben er zeker van dat ik straks mijn buik ga missen en de stampjes ! Anderzijds begint het ook wel zwaar te worden nu... En kijk ik erg uit naar het moment om ons kleine mannetje vast te houden en te kunnen bewonderen... Kan nietmeer wachten !
Ik ben zeker de eerst 4 mnd gewoon beroerd geweest en nu het voorbij is kan ik eindelijk echt gaan genieten, ik ben zo blij... Het is zooooo gewenst!
Ik vond het een grote ramp, maar heb het na dat ik ben bevallen zoooo gigantisch gemist! ( ik heb maar 1 maand kunnen genieten tussen de misselijkheid en de pre-eclampsie/HELLP in)
Ik heb gezegd dat ik het leuk vond maar dat ik het niet ging missen. Zo dacht ik erover toen ik zwanger was... Vele kilo's aangekomen (35 ), 4 maanden zwaar misselijk geweest, hittegolf toen ik op mijn dikst was, vreselijke opgezwollen en pijnlijke voeten en allerlei vervelende kwaaltjes zoals bekkenklachten. Ik heb mezelf gedwongen er toch ook zoveel mogelijk van te genieten, en als ik terugdenk aan de schopjes dan droom ik wel weer even weg. Toen ik nog zwanger was (en helemaal aan het eind) wilde ik enerzijds dat het snel over was, anderzijds dat hij er voor eeuwig bleef zitten, dicht bij mij... Ik had het nooit gedacht, omdat ik het in eerste instantie als geen prettige ervaring ondervond, maar nu voel ik achteraf toch dat het bijzonder geweest is, en sluit ik in tegenstelling tot een paar maanden geleden niet uit dat ik het nog eens aan zou durven
Ik ervaar mijn zwangerschap positief. Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes en nu ik de baby kan voelen (ook aan de buitenkant) vind ik het helemaal geweldig! Maar of ik het straks ga missen.. ik heb geen idee! Gr, Danielle
ik ervaar het als iets geweldigs, zal mijn buik met elke keer die schoppjes erin wel misssen. maar ik zal ook dubbel genieten als het naast me ligt.
ik heb geantwoord, leuk maar zal het niet missen ik ervaar deze zwangerschap als pittig, het valt me veel zwaarder dan toen ik van mijn andere meiden zwanger was, maar komt natuurlijk ook omdat er 2 in mijn buik zitten het is lichamelijk veel zwaarder en misschien dat ik onbezorgd kan gaan genieten als ik de magische grens van 32 weken hebt gehaald