20 dagen overtijd zwanger of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cammdh, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cammdh

cammdh Lid

3 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

mijn vriend en ik willen graag advies en willen heel graag gerustgesteld worden.
    Het is een lang verhaal, maar ik zal het vrij kort proberen te houden.

Ik heb begin van de zomer een antibiotica kuur gehad, na die kuur werd ik te laat ongesteld en dat duurde maar 2dagen. uit voorzorg toch een zwangerschaptest gedaan, die zei zwanger we waren heel blij.Maar we geloofden het niet dus hebben we nog een test gedaan die was negatief, toen twijfelden we en hebben we nog een test gedaan ook die was negatief. Voor duidelijkheid hebben we de huisarts ook een test laten doen, ook die was negatief.
    Ik werd weer ongesteld weer te laat en nu met een duur van 3,5 dag. Weer getest negatief.

En nu ben ik al 20dagen overtijd, zwangerschapstest gedaan weer negatief, maar inmiddels is mijn buik al wel dikker geworden (beetje vettig,maar wel rond).Bij de huisarts geweest inwendig onderzoekje gehad, maar nog geen duidelijkheid. Bloed late prikken ook het HCG hormoon bleek 0 te zijn. Voor zekerheid toch een afspraak in het ziekenhuis bij een vrouwendokter.
    We willen heel graag een kindje, ik ben nu 4maanden gestopt met de pil. Alleen we zitten constant in onzekerheid. En dat is heel vervelend en vermoeiend. Ik heb vaak last van me buik, gevoelige borsten en humeur schommelingen.
    kan iemand mij/ ons helpen?

Liefs

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja lastig, maar als je zoveel testen/onderzoeken hebt gehad waaruit al bleek dat je niet zwanger bent, zou ik daar toch vanuit gaan. Misschien is je cyclus nog (zeeeeeeeer) onregelmatig na het stoppen met de pil?
    Want de symptomen die je noemt, kunnen ook met je menstruatie te maken hebben.

Waarschijnlijk was dit niet het antwoord waarop je gehoopt hebt, maar ik denk wel de meest realistische. Geef de moed niet op, het is heel normaal dat het eventjes duurt voor je cyclus goed op gang is en je zwanger raakt. Ik hoop voor jullie dat jullie snel duidelijkheid hebben!

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Het spijt me meid maar als je HCG 0 is dan kan je gewoon niet zwanger zijn. Wellicht is je lichaam nog aan het ontpillen. De symptomen die je opnoemt kunnen daar bij horen. Veel succes met zwanger worden!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik sluit me helemaal aan bij Eveline.
    Er zijn redelijk veel vrouwen die echt moeten ontpillen. Je lichaam moet het nu allemaal zelf "regelen" en dan kan even duren. Helaas is er geen pijl op te trekken.

De ene vrouw heeft direct een nette cyclus en de ander wordt pas na een half jaar voor het eerst ongesteld na pil gebruik.

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is wel raar dat je eerst een positieve zwangerschapstest had. Vals positief komt niet vaak voor dat ik weet.

Maar als het hcg inderdaad 0 is, kun je niet zwanger zijn...
    Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

6. cammdh

cammdh Lid

3 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties, het was inderdaad niet dat geen wat ik wil horen. Maar beter eerlijke mensen dan alleen maar mensen die het ook niet weten.
    Donderdag heb ik een afspraak bij een vrouwendokter dus dan weten we het als het goed is helemaal zeker.
    Maar hoelang kan zo iets duren voor je lichaam ontpilt is? En kan het ook zo zijn dat je dan gewoon helemaal niet ongesteld bent?

7. Chai

Chai Niet meer actief

Ik denk wat ik ga zeggen ook niet is wat je wilt horen want je wilt natuurlijk het liefst zwanger zijn maar het is nu wel duidelijk bij jou denk ik dat dat het geval niet is.
    Toen ik zelf was gestopt met de pil heb ik twee cyclussen van 100+ gehad en daarna zijn ze altijd zo tussen de 35 en 55 gebeleven 3 jaar lang.
    Toen we er eenmaal voor wouden gaan ben ik wel de eerste ronde meteen zwanger geraakt.. dus het zegt opzich verder nietzoveel persee als het zoeen puinhoop is.
    Om je op dat gebied dan maar even gerust te stellen ;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ga mee met de andere dames: als je HCG 0 is, dan zit er niks helaas..

Ik had ook weleens gekke cyclussen, of sloeg zelfs een hele eisprong over. Dus dan zat ik soms op dag 60/61 voor de volgende menstruatie (normaal 30-35, met uitschieters naar 45)

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

tsja,ik heb dus een andere ervaring hiermee,mijn oudste zoon is nu 11,5 jaar oud,daarbij is nooit een test positief geweest,ook bij de dokter en bloedprikkdn niet. Ik bleef volhouden dat ik zwanger was,nou werd voor gek verklaard,ben toen op eigen kracht naar echoburo gegaan,en wat kreeg ik te horen? Gefeliciteerd mevrouw u bent al bijna 4 maanden zwanger! Was dus al bijna 16 weken. Ben gelijk teruggegaan naar dokter met wat ben niet zwanger ben al bijna 16 weken,en dat mannetje word al bijna weer 12 jaar. Arts kon ook niet verklaren waarom alle testen nega waren,zelfs bloedtest,tja beviel met 36 weken van een 10 ponder,ha is toen komen kijken en kon het nog haast niet geloven,ben dan volgens arts wel een uitzondering. De rest van zwangerschappen wel positieve testen gehad. Dus heb het meegemaakt dat het ook anders kan.

10. cammdh

cammdh Lid

3 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het idee dat mijn huisarts me ook langzaam voor gekverklaard. ik begrijp hoe je je voelt want ik heb ook echt het idee dat ik wel zwanger ben en niet alleen omdat ik het wil. Maar had je dan soms ook bloed verlies of dat ook niet?

11. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik heb zelf veel last gehad van het ontpillen, dacht vaak dat ik zwanger was terwijl dit niet zo bleek te zijn. Door het ontpillen hield mijn lichaam me vaak behoorlijk voor de gek. Bij de één duurt het ontpillen langer dan bij de ander. Hopelijk ben je ben snel zwanger meid!

12. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Mijn hcg waarde was ook niks ik was ook niet zwanger na het bloedtesten!
    Maar ik vertrouwde het niet want ik voelde me zwanger.
    Nog geen drie dagen erna heb ik weer een test gedaan en die knalde eruit!
    En ik was toen bijna 2 weken overtijd!
    Het kan allemaal.. ook een bloedtest heeft niet altijd gelijk!
    Misschien stijgt jou hcg wel heel langzaam of heb je later een eisprong of een innesteling gehad.
    Zolang je nog geen menstruatie heb zal ik de moed nog niet opgeven!
    En gewoon over een paar dagen weer testen!

Sucses!

13. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had na ontpillen ook rare cycli, soms 3 weken dan weer 7 of 8, en voelde me vaak ook raar (steekjes, krampjes etc), ook best eens gedacht dat ik zwanger was. Langste dat ik niet ongesteld werd was 10 weken, ook ivm stress destijds waarschijnlijk, ook toen was ik niet zwanger. Maar goed enige wat zekerheid geeft is langer wachten en evt. na een tijdje nog eens testen.

14. cammdh

cammdh Lid

3 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve damens,

bedankt voor al jullie reacties, as donderdag heb ik de afspraak bij de vrouwendokter. en dan weet ik hopelijk meer.

15. Zonnetje0604

Zonnetje0604 Nieuw lid

7 okt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je probleem zeker, ik ben sinds mei van mijn spiraal af en inmiddels is het nog niet gelukt. Sinds afgelopen januari is mijn periode elke maand na 25/26 dagen.

Ik heb de dokter ook om een bloedtest gevraagd omdat de test al 2x negatief aangaf. Die gaf aan dat ik maar een maandje moest wachten :(. Ben benieuwd wat je arts heeft verteld...

vanuit eerder bloedonderzoek bleek dat ik een verhoogd prolactine gehalte heb waardoor mijn menstruatie uitblijft.

Hoop dat mijn periode weg blijft en dat de test dan wel postitief gaat worden voor ons beide,

Groetjes ;)

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    cammdh, hoe is het gegaan bij de vrouwendokter?

17. cammdh

cammdh Lid

3 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi damens,

De vrouwendokter vertelde mij dat ontpillen niet echt bestaad, omdat de pil na 36uur uit je systeem is. Alles zag er goed uit op mijn echo maar nog niet inverwachting. Maar zijn conclusie was dat mijn hormonen een beetje zijn blijven hangen, dus dat ze een beetje onrustig zijn. Zijn advies was dat ik even twee maandjes met de pil weer begin en daarna stop, om het opnieuw te proberen. Mijn lichaam heeft een beetje sturing nodig.
    mijn bloedwaarden waren helemaal goed. Maar mijn vriend en ik hebben besloten om niet met de pil beginnen, en gewoon te wachten tot dat het raak is en dan de misselijkheid en onduidelijkheid erbij lief te nemen.

Zonnetje blijf vragen aan je huisarts voor een bloedonderzoek of naar een inwendig onderzoek. als je niet ongesteld word of dat je cyclus totaal niet klopt en je kan ook zelf een afspraak maken bij een vrouwendokter. heel veel succes en heb je meer vragen vraag het me maar.

liefs

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jammer dat je nog niet in verwachting bent, hoewel dat in de lijn der verwachting lag. Wel heel fijn dat je bloedwaarden goed zijn en alles er verder oke uitzag.
    Ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zijn want zo te lezen is het een grote wens voor jullie.

19. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Tis wel 12 jaar geleden waar je het over hebt.. bianca... denk(lees: HOOP) dat de middelen nu toch beter zijn? Al is het wel vreemd dat zelfs je bloed 0 hcg had...

cammdh.. ik zou ook uit gaan van niet zwanger... Ook omdat de testen nega zijn.. Je kunt een jaar ontpillen.. en bij die gedachten word ik zelf verdrietig.. latren we hopen dat we snel een kindje mogen verwelkomen!! Succes! En, hou ons op de hoogte

20. cammdh

cammdh Lid

3 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt damens,
    Ja een kindje willen we heel graag. Maar we blijven proberen tot dat het wil komen.
    Ik hou jullie zeker op de hoogte. Heel erg bedankt voor jullie steun en advies.
    Liefs

Deel Deze Pagina