Geven Utrogestan capsules icm een HSG meer kans op een bbz?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door skye81, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #1 skye81, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt: 29 jan 2014
    Ik ben sinds een paar maanden in Gent onder behandeling bij prof. de S. Ik heb een hsg gekregen in december en Utrogestan capsules meegekregen die ik vaginaal moet inbrengen na de eisprong.

Toch heb ik wat vragen hierover icm de hsg die ik heb gehad;

Ik lees dat utrogestan de eileiders ontspant en dat vrouwen die bijv. een tijd lang een anticonceptie hebben gebruikt wat alleen progesteron bevatte dus meer kans hadden op een bbz.
    Maar tegelijkertijd lees ik weer dat vrouwen met een hele lage progesteron meer kans hadden op een bbz. Ik snap het niet helemaal meer.
    Ik moet na de eisprong de capsules inbrengen, maar nu ik dit gelezen heb, ben ik er niet geruster op..
    Wat weten jullie hierover?

Verder heb ik een hsg gehad en daaruit bleek dat 1 van de eileiders moeilijk toegankelijk was maar uiteindelijk wel doorgespoeld. Prof. de S gaf aan dat het altijd onduidelijk is of zo'n eileider weer problemen gaat veroorzaken of dat dit een lichte verstopping was..
    Maar wat nou als die eileider toch vernauwd blijft en dan in combinatie met die progesteron? Ik wil niet zelf een bbz in de hand hebben gewerkt zeg maar.

Ik lees in principe alleen maar positieve verhalen op de utrogestan en dat het geen kwaad kan, maar toch voel ik me er niet helemaal lekker bij...

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Laag progesteron is meer kans op bbz.
    Utrogestanbolletjes zorgen voor een verhoging van de progesteron.

Je zit dus goed meis :)

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. Ik heb in juni een bbz gehad en gebruik elke maand utrogestan op aanraden van mn gyn. Ze zijn in het ZH nu heel voorzichtig, omdat de bbz best heftig verliep en dit zouden ze echt niet doen als het het gevaar zou vergroten van iemand die toch al meer kans heeft op een bbz.

Wat betreft je eileider, ik denk dat als je gyn inschatte dat het gevaar echt substantieel zou zijn, dat hij het dan wel gezegd zou hebben. Maar je kunt het altijd nog een keertje aankaarten en vragen hoe groot hij de kans precies schat als dit je zekerheid geeft.

4. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #4 skye81, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt: 29 jan 2014
    Ah...Ik ben weer wat gerustgesteld en ik begin gewoon na de eisprong met de bolletjes!
    Het verwarde me wel dat er op internet stond dat progesteron de eileiders ontspant, je zou dan kunnen stellen dat ze hun werk dus ook wat minder gaan doen, maar dan ga ik daar maar niet vanuit.

Nana, wat erg van je heftige bbz...En wat heerlijk dat je nu zwanger bent! En jij ook Nepthys! Gefeliciteerd!

Heeeeel erg bedankt meiden!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank je skye!

Ik duim voor je.

Internet is handig maar ook een grote angstbron; wij vrouwen vinden de meest vreselijke dingen soms. Ik zeg; googleverbod :) Heb ik mezelf ook een tijd opgelegd.

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankje Nephthys!

Ja dat is inderdaad waar..Je kunt jezelf helemaal gek maken ermee...

Google verbod it is! haha

Deel Deze Pagina