Hey meiden, Binnenkort gaan we de 2de verjaardag van onze dochter vieren en we hebben bedacht dat we eigenlijk geen taart willen doen (uiteraard krijgt Tess wel een slagroomtaartje) maar verder niet voor de visite. Vorig jaar vonden we het echt moeilijk irritant dat snijden de hele dag en mensen die een groot/klein stukje willen en dan de helft weer laten staan Nu zat ik te denken om misschien cupcakes te gaan maken maar misschien hebben jullie nog andere leuke ideeën! Groetjes Debzie
toen ik de titel las dacht ik ook meteen aan cupcakes. Wat ook lekker is, zijn kleine petitfours maken.
Cupcakes zijn erg leuk, vooral als je ze leuk versiert. Anders zijn roomhoorntjes ook erg lekker en makkelijk uit te delen. Of tompoucejes.
cupcakes! leuk en klein, mochten er mensen met een grotere trek zijn nemen ze er gewoon twee. mijn zus heeft ieder jaar omdat ze er niet te veel tijd aan wil besteden, een etagaire met chocolade soezen gewone soezen bananesoesjes en mini tompoezen staan, is ook wel leuk maar vind dan de cupcakes toch net wat specialer. succes!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga me toch maar even wat meer verdiepen in de cupcakes Ben helemaal niet zo'n bakkertje maar vind het toch wel leuk als ik het zelf gemaakt heb!
Toen de oudste 3 werd hadden we een bob de bouwer thema en in plaats van taart had ik mini cupcakes gemaakt. Deze zijn net wat makkelijker te eten ook voor kinderen. Op 1 soort had ik een toef van m&m creme gespoten en op de ander had ik met glazuur bob de bouwer gezichtjes gemaakt. Ook had ik kleine plastic glaasjes en daar had ik monchou in gemaakt. Zo waren er allemaal kleine hapjes en kon iedereen zelf beslissen wat ze wilden en hoeveel. Het stond ook nog eens leuker op tafel dan zo' n half opgegeten taart.
je kan ook cupcakes maken en dan eetbare fotootjes bestellen van je dochter, met hoera! ofzo erop... Dit hebben wij zelf op eierkoekjes gedaan als tractactie op het kdv. Verder heb je bij de hema ook foto-tompoucen -die zijn ook érg leuk. Maar toevallig hebben m'n ouders afgelopen weekend ook de verjaardag van m'n vader gevierd en heb ik voor hen 50 cupcakes gemaakt en versierd, dit in plaats van gebak. M'n moeder had er éven geen zin in. Met een appelboor kun je de cupcakes ook lekker vullen met jam of witte chocolade pasta. Dan zijn het nog bijna taartjes
Je kunt het ook heel simpel doen en lekker. Koop een cake en snijd daar uit een plak een rondje. Daar slagroom op en een ander plak (ook rond) erop. daar weer slagroom op en aardbeien. Je kunt ook jam in het midden doen.
Ik heb eens met een verjaardag schalen gedaan met mini soesjes mt chocolade,mini-tompoesjes,mini-appelvlappen. Was echt een succes, je kunt meer dan 1 ding kiezen als je zin hebt in meerdere dingen en je hoeft niets te snijden alleen maar neer te kwakken