Wat heb jij gedroomd vanacht?

Discussion in 'De lounge' started by iMoeder, Sep 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Leek me leuk, een dromen topic. Iedere nacht droom je ongeveer 3-4 dromen dacht ik. Maar de meeste weet je niet meer als je wakker word. Ik heb wel eens gehoord dat als je dromen op gaat schrijven, je er meer gaat onthouden. Ik heb als puber een tijdje een dromen dagboek bijgehouden en toen kon ik me inderdaad vaak wel 2-3 dromen per nacht herinneren.

Dus... Wat heb jij gedroomd vannacht?

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik droomde vannacht dat ik op een familie bijeenkomst was. En om de een of andere reden was Blake Lively daar en dat was heel normaal. Die hoorde er gewoon bij. :roflmao:

Angel1980, fafa, Brinsa and 1 other person like this.
  3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,957
    3,836
    113
    Female
    Ik kon me nooit m'n dromen herinneren tot een paar weken geleden. Met medicatie begonnen en die dromen schrijf ik niet op want ik wil ze niet onthouden. Alleen maar nachtmerries. Stomme medicatie!

DastyQueen likes this.
  4. Manque

Manque Niet meer actief

Oh wat een tof topic! Ik ben gek op dromen en droomduiding. Ik droom ook veel, elke nacht onthoud ik wel 1 of meer dromen.

Vannacht droomde ik dat ik op een markt een smaakversterker voor wijn mocht proeven :roflmao: en dat het lekkerder smaakte dan alles wat ik ooit op had, maar dat ik niet durfde te vragen hoeveel het kostte en ik durfde het ook niet te bestellen, want ik was bang dat al mijn geld dan in 1x op zou zijn.

Ik droomde ook dat ik een mail kreeg van mijn therapeut waar in stond: "Waar blijf je? We hadden 15 minuten geleden een afspraak. Ik zal kijken of ik nog een ander moment tijd voor je heb, maar vandaag ga ik er vanuit dat ik je niet meer zie." En ik mailde terug "Ik kom er NU aan!" maar in plaats daarvan ging ik douchen en toen ik de douche uit kwam zat hij daar op een krukje te wachten en probeerde ik me heel onopvallend af te drogen en aan te kleden achter het douchegordijn, zodat hij me niet naakt zou zien.

En ik droomde dat ik samen met wat andere mensen kunst uit mijn gedetineerdencollectie in etalages probeerde te plaatsen om aan publiek te laten zien. Maar dat lukte niet, omdat de etalages alleen vanaf de bovenkant open waren en ze waren heel hoog en we hadden geen ladder of kraan om erbij te kunnen. Dus toen stonden we daar met onze waardevolle kunst en geen mogelijkheid om het aan de wereld te tonen. En in de etalages zat alleen maar oude meuk die daar al decennia stond.

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Wat een intrigerende dromen zeg.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik droomde dat mijn gezin en ik achterna werden gezeten door de maffia. Ik zocht steeds weer naar een nieuwe ontsnappingsroute en toen ik dacht dat we eindelijk veilig waren begon het gedonder iedere keer weer. Daarna boos wakker geworden, gaf mijn man nog een klap op zijn rug, geen idee waarom en vervolgens ben ik weer in slaap gevallen om te dromen dat ik op wereldreis ging per roeiboot en dat ik uiteindelijk ergens in een gat terecht kwam waar ze mijn roeibootje kapot maakten en ik niet meer terug kon naar huis omdat ze geen andere vervoermiddelen hadden. Eten kon ik er ook al niet kopen omdat ze alleen maar insecten aten en die hoefde ik niet. Ben strontchagrijnig en doodmoe wakker geworden en heb er nog steeds last van.

fafa likes this.
  7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik droomde dat ik met 20weken een keizersnee kreeg smorgens. En smiddags ging ik op training met mijn werk. Toen vertelde ik dat ik een zoon had gekregen. Die was gewoon bij mn moeder. 6,5 pond en 68 centimeter:eek:
    Ik vond het maar raar dat ik geen kraamhulp had, maar dat mocht niet van mn ouders. Was nergens voor nodig. :rolleyes:
    Ik was zooooooooooooo blij toen ik wakker werd en ik besefte dat ik nog maar net zwanger ben:roflmao:

fafa, Marchella, HooyoShimbir and 4 others like this.
  8. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Vervelend zeg! Heb je vaak nare dromen?

Ik heb zelf eigenlijk zelden nare dromen / nachtmerries. *klop ik even af*

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Leuk topic!

Ik droomde dat ik samen met mijn vader in de intertoys was, ik voor sinterklaas en mijn vader voor Halloween decoratie. Toen kwam Let's twist again op de radio, en iedereen (inclusief wij) lieten al onze spullen vallen om de twist te doen. Vervolgens opende de achterwand waar het magazijn zit en bleek daar een heel publiek te zitten en kregen we een groot applaus.

10. Nimue

Nimue Niet meer actief

Geen idee of ik ooit leuke dromen heb maar ik onthoud in ieder geval alleen de stomme, enge dromen.. De laatste tijd heb ik het idee dat ik gewoon helemaal niet droom omdat ik daar geen tijd voor heb, geen idee of dat kan:p

11. Manque

Manque Niet meer actief

#11 Manque, Sep 27, 2018
    Last edited by a moderator: Sep 27, 2018
    Vind je? :roflmao:
    Meestal is het vooral interessant voor de persoon die het gedroomd heeft. Maar hoe meer ik me erin verdiep, hoe interessanter ik het bij anderen vind. Het zegt zoveel over waar die persoon op dat moment mee aan het dealen is, over blinde vlekken, etc. Lees jij er wel eens wat over? Freud's Traumandeutung is een beetje droog, maar er zijn verschillende fora waar archetypes bediscussieerd worden en waar mensen elkaars dromen duiden.

12. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Van vannacht weet ik niet meer, maar de nacht ervoor een heel stomme droom over dat ik met mijn man ergens een vliegtuig heen moest nemen, maar dat hij zich daarvoor in elkaar moest laten slaan ????
    Ik moest in een ander kamertje zitten en hoorde hem schreeuwen, was echt heel klote.

Tijdens mijn vorige twee zwangerschappen had ik continu nare nachtmerries, maar deze zwangerschap niet gelukkig.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Nou, ik heb dus een fase gehad (1 van de jou wel bekende obsessie fases ) waarin ik veel heb gelezen over dromen en ze dus ook bij hield. Maar dat is weer even geleden. Ik weet er dus wel wat van, maar niet enorm veel. Een lid van hier heeft een keer een droom van mij uitgelegd die steeds terug kwam. En heb diezelfde droom met mijn psycholoog besproken. Dat vond ik heel verhelderend en daarna is de droom ook niet meer terug gekomen (na jaren!).

Dus ja het zegt heel veel en kan heel waardevol zijn.

Manque likes this.
  14. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Toen ik zwanger was had ik vooral vaak dromen die echt hilarisch waren en nergens op sloegen. Dat ik in een computer spel was en probeerde pacman te helpen door op de spoken te slaan. Dat niveau zeg maar. :rolleyes:

marb and jessy77 like this.
  15. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Nee eigenlijk bijna nooit. Wat ik trouwens wel heel bijzonder vond was dat mijn dochter, die ook nooit vervelend droomt, me vanochtend vertelde dat ze droomde dat mensen ons wilde pakken. Zij wist niet wat ik gedroomd had dus ze praatte me niet na of zo. Had toen wel even zoiets van hmmm okaaayyy...:confused:

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb ooit gedroomd dat ik aan de buitenkant van een vliegtuig was bevestigd met zo'n elastieken 'spin' voor de bagagedrager. Ik kon door het raam naar binnen kijken en daar zat mijn vriend lekker op zijn gemakje te relaxen. Ik heb het hem nog jarenlang kwalijk genomen.

Ik heb ook eens gedroomd dat ik werd gestalked door Stephen Fry. Ik kan hem sindsdien niet meer uitstaan...

fafa, HooyoShimbir and Manque like this.
  17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Gister droomde ik dat het geluid van Q-music geraden was. Volgens mij begint het thuis zitten te vervelen...

Manque likes this.
  18. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik kan heel heftig en realistisch dromen. Ik kan bijvoorbeeld heel de dag met een onbestemd gevoel lopen, wat waarschijnlijk van een droom komt die ik niet heb onthouden.
    Daarnaast slaapwandel ik, en kan ik echt dingen doen terwijl ik droom. Ik onthoud wel altijd alles en ben ook bij bewustzijn, communiceer ook met mensen, etc. Maar ik zit dus nog wel in die droom.

Vannacht gedroomd dat ik dus een topic opende op zp waarin iedereen heel verontwaardigd op me reageerde. Toen ging iedereen me haten en was ik toch wel even kapot van verdriet:D

Vulpen, HooyoShimbir and Manque like this.
  19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb gedroomd over mijn ex o_O
    Gelukkig wilde ik hem verlaten, maar dat bleek nogal lastig te zijn, want hij zorgde ervoor dat ik het huis niet uit kon.
    Ik werd door een vrouw geholpen om te ontsnappen.

Heel vaag :confused:

20. Nimue

Nimue Niet meer actief

Zoiets had ik vorig jaar, maar dan andersom. Ik had begin van het schooljaar gedroomd dat een studiegenoot van mij, me een broek van haar had gegeven. Ik heb echt een hekel aan broeken kopen en hij paste ook nog eens perfect. Ik ben haar nog het hele schooljaar een soort van dankbaar geweest terwijl zij natuurlijk van niks wist.

marb, Manque and Whysteria like this.

Share This Page