stel: je schoonzus maakt jou helemaal zwart bij je schoonbroer en zijn pa en ma. Schoonbroer (en pa en ma) komt nooit op visite, ook niet nu je al een kleine hebt (dus echt een oom voor de kleine kan zijn) vraagt nooit hoe het met je gaat, ook niet nu je zwanger bent, of bij een andere belangrijke gebeurtenis (trouwen, etc) je snapt niet hoe dit komt, al heb je wel het vermoeden dat het door 'haar' komt. Dan komt er ruzie en blijkt uit alles dat zij jou zwart maakt, en ze daarom nooit interessen tonen Je man/vriend heeft geen contact meer met zijn broer en pa en ma deden zoieso al geen moeite... Je man/vriend voelt zich hier al jaren rot over maar is geen prater en wil geen ruzie zoeken dus probeert ook niks op te lossen. jij bent al het zwarte schaap want daar heeft zij het al naar gemaakt. Nu word je uitgenodigd op broer zijn verjaardag terwijl de laatste ruzie, waar je helemaal voor stront bent uitgemaakt niet is uitgepraat... je moet over ruim een maand bevallen, en wilt natuurlijk het beste voor je kindjes, een goede familie... ga je of ga je niet? en wat vertel je tegen hem, want zij geeft daar toch haar draai aan.... ben helemaal ten einde raad, hoop dat jullie een beetje uit mijn verhaal komen die ik zo overzichtelijk mogelijk heb gehouden. het gaat namelijk al 4 jaar zo. als ik dat moet neerpennen hier graag jullie advies!
ik zal niet gaan hoe moeilijk het ook is.. ik ken een beetje een soort gelijke situatie en ik kan niet doen alsof er niks aan de hand is.. Dus ik zou niet gaan
Ik zou er ook niet heen gaan,voordat het een en ander uitgesproken is. Helemaal nu niet, nu je zo dicht bij je bevalling e.d. zit. Ik vind het overigens ook niet eerlijk dat je partner het zomaar toestaat en er niks van zegt. Om de goede lieve vrede te bewaren. Want hij weet ook wat er gaande is en zou het voor je op moeten nemen.
ik zou niet gaan, niet voordat erover gepraat is en het ook uitgepraat is. lijkt wel of je schoonzus jaloers is, waarom zou ze je anders zonder reden zwart maken bij anderen? ze mag eerst uitleggen waarom ze zo achter je rug om bezig is alles kapot te maken. nee, ik zou er niet heengaan, heel veel succes met haar, lijkt me echt vreselijk
HEEL HERKENBAAR! Hier is net hetzelfde aan de hand. Maar, wij WETEN dat het door haar komt. Mijn verhaal en 'oplossing'. Ik kwam goed overeen met mijn schoonzus, tot ik ging trouwen. Ik vroeg haar dochter (mans nichtje) als bloemenmeisje en de schoonzus begon met alles tegen te werken. Zo erg zelfs, dat het nichtje uiteindelijk geen bloemenmeisje meer was. Opeens wou ze toch nog een derde kind en schoonbroer MOEST de zwangerschap aankondigen op onze trouwdag. Hij weigerde dit. We hoorden van niemand wat en het was voor ons 'voorlopig' wel goed zo. Plots, uit het niets, kreeg ik van haar een mail: ze maakte me uit voor b*tch en ik moest uit de buurt van haar familie blijven, schoonmoeder kon me toch niet uitstaan, enz. Ik ben heel grof geweest en heb gewoon diezelfde mail in forward naar schoonbroer en schoonmoeder gestuurd. Toen kwam uit dat ze al maanden leugens over me aan het verspreiden was en me zwart maakte bij familie en mensen die ik niet eens ken! Uiteindelijk belde schoonbroer zelf naar me om zich te excuseren voor zijn vrouw. Ze was gewoon stikjaloers. Nu komen we weer goed overeen met de hele familie, maar van haar moeten we niets weten en dit wordt gerespecteerd. Jammer genoeg mag schoonbroer geen contact met me hebben. Ze dreigt ermee weg te gaan en de kinderen mee te nemen. Mijn schoonmoeder mag wel contact met me hebben, maar mijn naam mag niet vallen in hun conversaties. Ze dreigt ermee dat ze haar kleinkinderen nooit meer mag zien. Mijn schoonvader heeft dat 'aanvaard' en ziet zijn kleinkinderen ook écht niet meer! Hij heeft haar één keer verteld wat voor een **** ze wel niet was. In jouw situatie zou ik het volgende doen, denk ik. Bel schoonbroer zelf en leg uit waarom je het niet direct ziet zitten om te gaan. Kijk wat zijn reactie is. Ofwel heeft hij je uitgenodigd omdat hij echt hoopt dat je komt. Ofwel heeft hij je uitgenodigd omdat het zo hoort en zal hij opgelucht zijn als je niet komt. Dit zal je wel merken. Heb je ooit bij iemand gepolst om te zien of het door haar komt?
heel herkenbaar! Ik zou ook doen wat hierboven staat!Dan weet je het snelste waar je aan toe bent door hem gewoon te bellen ( mocht dat lukken )
was ze maar zo stom om het via de mail te doen! Ze is zo link dat het we zo doet dat ik de gene ben die haar zwart maakt, en ja echt dit gelooft schoonbroer! ik heb gewoon gezeik met mijn man omdat die geen ruzie wil maken (dit komt echt door de opvoeding helaas) als ik ga bellen ben ik hoe dan ook weer de stoker
Ojee, dat is echt jammer. Gelukkig stond mijn man van het begin aan mijn kant. Hij vond haar gedrag ook echt niet kunnen. Doet jouw schoonzus poeslief tegen je wanneer je haar ziet, of is het wel duidelijk dat ze iets tegen je heeft? Misschien moet je er met haar eens over praten, over een kopje koffie of zo?
jeetje dit is echt lastig meid, je kunt niet tegen ze op als ze met zijn allen zijn, dat is onbegonnen werk, maar je man zou toch echt 100% achter je moeten staan, dan zou je je volgens mij al een stuk minder rot voelen.
Voegen deze mensen iets positiefs aan je leven toe? Als het antwoord nee is.....niet gaan Als het antwoord ja is....probeer rechtstreeks eerlijk met je schoonbroer te praten en je gevoelens uit te leggen. Sterkte met je keuze.
Ik ging niet, en wat de 'pa en ma' betreft, als zij de schoonzus geloven zegt dat toch al genoeg. Ze zouden het ook na kunnen vragen bij jullie ipv het meteen te geloven wat er verteld word sterkte -xxx-
Ik zou niet gaan, ik zou me denk ik heel erg ongemakkelijk voelen als ik daar naar binnen zou stappen, aangezien het niet uit gepraat is.
ik zat net te denken, als je niet gaat, misschien heeft schoonzus dan wel haar zin. dat zou ik haar dan ook weer niet gunnen
even voor de duidelijkheid, mijn man staat 100% achter mij maar klapt helemaal dicht als hij mensen aan moet spreken op iets. Voegen deze mensen iets positiefs aan je leven toe? tja het is natuurlijk je familie. Schoonma was ook altijd zo maar is helaas overleden (wat ik niet vermeld had) en dor pa en broer die nooit interesse tonen voelt mijn man zich vaak buiten gesloten... Doet jouw schoonzus poeslief tegen je wanneer je haar ziet, of is het wel duidelijk dat ze iets tegen je heeft? Nee het is niet duidelijk. Ze volgt me op hyves en msn en de dingen die ik dan vertel of in verteld ze dan anders tegen pa en broer. Ze zegt ook vaak dat ik haar zwart maak en slaat gespekken van msn op (en helaas kun je het zo lezen als je wilt omdat en geen uitdrukking op te zien is) nu na de ruzie heb ik ze overal verwijderd, maar gaat ze vrolijk door via gezamelijke vrienden... als ik een bericht achterlaat zit ze er meteen bovenop door ook berichtjes te plaatsen te zielig gewoon! precies! Dus we hebben gister avond laten weten te komen, we gaan even om ons gezicht te laten zien en zijn binnen een uur weer weg...zo heeft zij ook niks te lullen zou je denken. onze kleine laten we thuis normaal nemen we die altijd mee maar dit keer dus echt niet! Ik geef haar geen hand en ga me echt niet anders voordoen omdat het nu ''een verjaardag'' is...helaas dan voor de sfeer. Ik heb meer het idee dat ze ons uitnodigen omdat hun dan het probleem van de ruzie bij ons leggen want als we niet komen hebben we het gedaan! ik weet gewoon echt niet meer hoe ik haar slimmer af moet zijn! Omdat ik eerlijk en recht door zee ben meld ik problemen en irritaties, als deze altijd maar dat heeft me dus mn kop in de familie gekost...
Ik zou zeggen hou lekker de eer aan jezelf. Het lijkt mij nogal een nare situatie als je elkaar voor het eerst weer ziet en spreekt op die verjaardag.Het huis zal wel goed volzitten met mensen die allemaal van de situatie afweten en het verhaal alleen van haar kant kennen. Lijkt me verre van ideaal. Mochten jullie nog contact willen dan zou ik ze middels een telefoontje of mail laten weten bereid te zijn een gesprek te gaan maar dan op een andere dag/plaats. Succes ermee en geniet nog even van je zwangerschap
Zelf vind ik niet dat omdat mensen 'familie' zijn, ze dus ook automatisch goed voor je zijn, als een relatie met iemand je leven zo erg negatief beinvloed, en er geen interesse of gemeende affectie is, waarom zou je je energie erin steken? Dat is mijn mening hoor, ik hecht niet zo aan DNA. Het is toch geen wedstrijd meid? Als mijn schoonfamilie zo met mij en mijn man om zouden gaan, konden ze met z'n allen lekker de boom in, klote ook hoe ze je man buitensluiten. Sterkte met de hele situatie.
Ik zou niet gaan. Mijn schoonzus is ook een loeder eerste klas,die heb ik dus ook al ruim 3 jaar niet gezien. Mijn schoonmoeder precies hetzelfde,hoeft bij mij ook niet meer aan te komen. Ga bij je eigen na hoeveel stress en ellende ze jou bezorgen! En hoeveel stress en ellende ze tussen jou en je man veroorzaken! Lekkere familie dan.. Hou de eer aan je eigen en kap er gewoon mee meid,zo`n mensen zijn geen familie. En wat je man betreft: het is zijn familie,als hij zich zo wil laten behandelen,prima,maar het wordt tijd dat hij ook eens zijn mond opentrekt en zijn vrouw beschermt tegen deze roddels. Jij hebt hier niet om gevraagd!
Gelukkig kan ik goed overweg met mijn schoonzussen en schoonbroers, maar bij ons is het een " Duivelse " schoonmoeder! Die vrouw hangt een hele wereld in elkaar, tot dat de bom ontploft en ze zelf langs de kantlijn staat en met een uitgestreken gezicht zegt dat ze niets heeft gedaan Ik hoor ook altijd, en dit al jaren dat ze om de haverklap dingen over mij verteld, de details zal ik jullie maar besparen want dan begin ik mij weer te ergeren terwijl ik schrijf, mijn ergernissen is ze niet meer waard. Ik heb het ook al vaak met mijn man over gehad, maar ik wil uit mij zelf niet dat er over gepraat wordt, ik bedoel hiermee te zeggen, dat als ik er iets van ga zeggen de boel helemaal uit de hand loopt. Ik hou van mijn schoonvader ( heb zelf geen ouders meer) en ben dol op mijn schoonbroertjes en schoonzussen, maar ik ben gewoon bang dat de familie uit elkaar valt als ik de confrontatie aan ga, iedereen weet hoe ze is,maar niemand die er iets tegen doet... en nu zou ik dan daar herrie gaan maken, nee mij niet gezien. Ik denk, zoals tweeling haar verhaal omschrijft dat het inderdaad grotendeels onmacht en jaloezie is.... waarom, tja dat is de vraag... Mijn schoonmoeder koopt alles het zelfde als ik, of het nu interieur spullen zijn, zonnebril, kleding enz enz, ze winkeld net zolang tot dat ze het in haar bezit heeft.... in het begin vond ik het kinderachtig maar nu langzamerhand valt bij mij het kwartje... door dat kopie gedrag snap ik nu waarom haar gedrag tegen over mij zo is. Ze komt bij mij op bezoek met schoon pa, ze gaat zitten en kijkt gewoon een andere kant uit ( of ze bekijkt mijn woonkamer om ze weer de zelfde spullen neer te zetten) ze praat geen woord met me, ze staat na een kop koffie op en ze vertrekt weer...naderhand hoor ik dan weer van andere mensen dat ze daar gevraagt heeft hoe het met mij is.... Ik heb ontslag gekregen tijdens zwangerschap, 2 keer in ziekenhuis gelegen, miskraam, grote verbouwing... alles in 1 jaar, ze vraagt nog niet eens hoe het is, laat staan dat ze langs komt.... Ik herken heel goed het gevoel van tweeling. Succes meid!
Bedankt voor jullie reacties, veel situaties hier lijken op die van mij... Nu zou ik nog eens jullie mening vragen: wat zouden jullie doen in de kraamtijd? De geboorte dag komen onze ouders en broer en zus etc langs en zij waarschijnlijk ook... Ik krijg het echt spaansbenauwd als ik aan de situatie van nu denk en aan die super mooie leuke dag, wat moet ik dan met haar? Wel of niet de baby vast laten houden, ze feliciteerd me dadelijk blij alsof er niks aan de hand is etc etc en als ik hier dus negatief op in ga ben ik weer de klos want bij haar is alles zogenaamd koek en ei... hoe pak je dat aan, ook zonder je man te kwetsen want het is wel zijn broer en daar de vriendin van?
Is ze misschien niet gewoon jaloers op jullie? Hebben ze zelf kinderen of niet? Misschien dat ze gewoon jaloers omdat jullie een leuk gezinnetje hebben? Of iets anders waar ze jaloers op kan zijn? Zo klinkt het voor mij een beetje uit je verhaal. Ze volgt alles wat je doet, dus ja.. weet niet!