Geen tandjes; hoe bijvoeden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ecosa, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De koemelk die gebruikt word in babyvoeding is volgens mij al voor een gedeelte afgebroken zodat het makkelijker opgenomen kan worden. Daardoor zal een kind minder snel last krijgen van flesvoeding dan van gewone koemelk...

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja dat zeg ik toch?

En aangezien wij weten dat ons kind een verhoogd risico heeft, nemen wij het risico niet (anders hadden we het overigens ook niet gedaan maar nu helemaal niet). We willen doen wat in onze macht ligt om hem allergieën te besparen.

Mar daar is iedereen vrij in. Maar ik vind het wel belangrijk dat iemand de informatie heeft om een keuze te maken. Dus geef ik die.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Peetje: de koemelk in kv is al bewerkt om het beter verteerbaar te maken.

4. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Volgens mij vraagt de TS hoe ze het beste met bijvoeding kan beginnen aangezien haar kindje nog geen tandjes heeft en niet óf ze met bijvoeding kan beginnen...die keus had ze namelijk al gemaakt.

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Dit was ook niet een reactie op de vraag van de TS, want die heeft haar antwoord denk ik al lang gehad ;) en daar gaat het naar mijn mening al lang niet meer over. Het was in eerste instantie een reactie op iets wat Josianne schreef, en van daaruit zijn we hier beland geloof ik. Maar het gaat nu idd meer om wel/niet bijvoeden vanaf 2/3/4 maanden.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De darmen van een baby werken anders als die van een volgroeid mens. Bij de geboorte zijn de darmen alleen maar toegerust op het verwerken van melkeiwitten. Dat is het enige soort voeding waar die darmen voeding en bouwstoffen uit kunnen halen. Als mensenmelk niet kan, dan is dierenmelk de beste optie. In kunstvoeding zijn de koemelkeiwitten zodanig chemisch bewerkt dat ze gemakkelijker verteerd worden.
    Het gaat niet om het gemakkelijk afbreekbaar zijn, het gaat er om wat het lichaam nodig heeft. In de eerste maanden groeit een baby explosief, daar is 'krachtvoer' voor nodig: melk. En daar is het lichaampje op ingesteld.
    Naast het feit dat het nog niet verwerkt kan worden kost het verwerken van zoiets als fruit in verhouding veel meer dan het opbrengt. Je eet niet voor niets veel groente en fruit als je wilt afvallen.

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik meng me eigenlijk nooit ik zulke discussies, ik lees ze wel, maar denk vaak:

Ieder zijn eigen....

Wel weet ik dat áls ik eerder met bijvoeden zou beginnen dan 6 maand en mijn zoontje zou een allergie krijgen...
    Dan zou ik me onwijs schuldig voelen, omdat ik me nog niet even 2 maandjes in heb kunnen houden.
    2 maandjes wachten is niets in vergelijking met een levenslange eventuele allergie....
    Dus hier bijvoeden vanaf 6 maand.
    Mocht hij dan tóch een allergie krijgen, dan kan ik mijzelf niets verwijten! ;)
    En hiermee val ik niemand aan, ik zeg gewoon hoe ik erover denk.... :D

Ik weet iemadn hier op het forum en zij is dus ook eerder begonnen met bijvoeden.
    Dat kindje kreeg dus onwijs last van exzeem en dit werd door het bijvoeden dus nog erger.
    Zij is gelijk gestopt en ze gaat dus nu toch echt wachten tot 6 maand....
    Ik zeg niet dat dit bij iedereen gebeurd, als je eerder begint, maar het KAN wel! ;)
    (erg sneu voor het kindje trouwens.....) :(

Deel Deze Pagina