Ja weer een topic , ik loop gewoon met zoveeeel vragen! En wil zo graag ervaringen horen!! Ik ben vorige week vrijdag met een andere voeding begonnen de ''enfamil AR 1 ''. Nou moet zeggen dat het de 1e dagen echt veel beter ging ! Maar sinds gister avond heeft ze weer zo'n pijn met drinken! Gister huilde ze zooo onder de fles! Ze probeerde steeds weer maar elke slok die ze nam kwam er weer uit zetten door de pijn! En huilen van de honger. Meestal na de nacht (sochtends dus) is het alweer ietjes beter! Maar vandaag niet! Het is drama! Ik heb haar maar om 11.00 uur en 12.00uur en 13.00 uur eten gegeven en ze heeft nou 160 cc binnen!(ze is 5,5 kilo en 7 weken dus dat moet ze ook wel hebben) Gelukkig maar weer! Ik geef haar dan tussen door de speen maar wat om te proberen de boel weer wat tot rust te laten komen ZIjn er meer diehier ervaring mee hebben? Want hoor ook veel dat die kindjes met reflux alleen maar willen drinken!
Ik heb zelf geen ervaring met Reflux, maar ik lees hier vaak dat kindjes dan daarvoor medicijnen krijgen. Krijgt jouw dochtertje geen medicatie? Want als ze zoveel pijn heeft, zou ik toch zeker met haar naar een kinderarts gaan. Maar misschien loop je ook al bij een kinderarts en gaat wat ik vraag allemaal niet op. Maar in dat geval zou ik contact opnemen met je kinderarts, want het is toch echt zielig dat ze zoveel pijn heeft. Ik heb dus geen tips, maar wens je er veel sterkte mee.
@frieda: ja ik loop al bij de KA. Ze krijgt speciale voeding. En hij neemt volgende week contact met me o over hoe het gaat. Als het nog niet gaat krijgt ze idd medicatie erbij
Ow get, bij het horen van de naam van deze voeding gaan mijn haren al overeind staan!! Mijn dochter kreeg deze voeding ook als eerste tegen reflux. Ze krijste het uit, niet van de voeding, maar van de krampjes en van het niet kunnen poepen. We hebben haar na twee dagen weer zelf van de voeding af gehaald, want ze poepte gewoon geitenkeutels die kei en keihard waren! Zo zielig! Nooit meer! Daarna zijn we over gegaan op Nutramigen voor kma en daar deed ze het veel beter op. Daarnaast kreeg ze ook medicatie (losec).
Maar het is toch NU duidelijk dat het niet gaat. Waarom wachten? Ik zou bellen en om medicatie vragen. Mijn dochter heeft ook reflux en sinds ze medicatie gebruikt zit e zoveel lekkerder in d;r vel. Echt Ar voeding is hartstikke fijn erbij maar als het om maagzuur gaat heb je echt medicatie nodig. Oh ja een bezoekje aan de osteopaat kan ook goed helpen! succes meid!
hoi, je verhaal komt me bekend voor. mijn dochter had problemen met de fles drinken..niet ervoor/ niet erna wat ik overal tegenkwam, maar tijdens de fles. ze was toen zo'n 3 maanden. naar de huisarts geweest- eerst ander merk proberen. hielp geen barst. na een week was ik er weer. het was toen vrijdag en liep de spuigaten uit.- ik heb motilium gekregen voor het weekend; maandag kon ik gelijk naar de KA. de motilium hielp meteen- eindelijk weer eens een normale fles. van de kinderarts moest ik hier weer mee stoppen en ik kreeg Zantac drank. hiermee was het ergste verholpen. omdat het nog niet helemaal naar m'n zin was, heb ik daarna Losec mups gekregen- prima te geven met een spuitje hoor. inmiddels is de kleine aLweer 8 mnd en ben ik vorige maand zelf gaan afbouwen. ze krijgt nu nog een halve per 2 of 3 dagen. ze groeien er in het eerste jaar overheen, zeker als ze vastere voeding gaan krijgen. ook moest ik nutriton erdoorheen doen- over het algemeen kunnen ze daar goed van poepen- misschien f 2 dagen wennen. groetjes
oja.. en als ik jou was.. zou ik vandaag nog de kinderarts bellen dat het absoluut niet gaat- je lijkt wel gek om door te blijven modderen
@dafje: goh dus jouw kleine had ook last van keiharde ontlasting??? Ik moet haar nou al 2 dagen helpen met de onlasting! Als ik merk dat ze moet , dan moet ik zien dat ik de pamper eronder weg krijg om haar te helpen! Ik word er echt letterlijk kotsmisselijk van om het te zien! Echt enorm groot brrr. @Pinguin: ik ben vorige week donderdag bij de KA geweest en hij zei toen dat ik het toch wel 2 weekjes de tijd moest geven voor resultaat. Dus vandaar dat ik wat in twijfel zit! Maar wat heeft een osteopaat eigenlijk te maken met Reflux (staat er wat negatief maar ik bedoel het uit nieuwsgierigheid weet het ff niet anders te verwoorden!!) @baranne:fijn je verhaal te lezen!!!! Nutriton heb ik als eerste geprobeerd! Maar daar kan ze niet tegen! Heb het een week volgehouden. In de diarree en vreselijke kramp!
En heeft hij nog terug gebeld? Ik ga met mijn dochter naar een osteopaat en de reflux is duidelijk voelbaar. Door de behandeling kan er het een en ander verholpen worden. Rozemarijke hier op het forum heeft er volgens mij ook goede ervaringen mee. Losec mups gingen hier minder en ik heb Nexium gekregen. Makkelijker op te lossen en mijn dochter spuugt het niet uit omdat ze het vies vindt Hoopd at er gauw een oplossing komt meid!
Nee hij heeft niet gebelt! Dus dat zal vandaag vast niet meer worden! Balen! Want zie er nou alweer tegen op om haar weer te voeden!! Het is zooo zielig! Ja ik heb ook al eens over een osteopaat nagedacht! Ik ga toch maar eens informeren bij een osteo hier in de buurt!
Het ging gisteravond zoooo raar! Wij zouden met haar naar het ziekenhuis alleen toen viel ze in slaap! En heeft ze gelukkig tot vanochtend geslapen! GELUKKIG belde de kinderarts vanmorgen vroeg! Marin moet worden opgenomen in het ziekenhuis! En dan gaan ze uitzoeken wat ze er aan kunnen doen!! Het doet me zo'n pijn en verdriet maar aan de andere kant ben ik blij dat ze straks misschien verder kan ZONDER pijn!
ja dit is heel pijnlijk, ons meisje lag met 5 weken ook in het ziekenhuis, het verscheurde me letterlijk om haar daar achter te moeten laten 's nachts. ik begrijp je verdriet maar het is het beste, nu kunnen ze haar helpen, heel veel sterkte!
Ja echt vreselijk om haar er achter te laten!!! Maar gelukkig weet ik dat ze snachts wel gaat slapen!! Maar jawel hoor het drinken ging in het ziekenhuis vandaag aardig goed! Dat zul je altijd zien he!! Wel fijn voor het meisje natuurlijk!!!!!! Maar de verpleegkundigen doen nou net of moet ik alles anders doen. Want ze ging tussen de fles door even met Marin wandelen, en daarna dronk ze weer een beetje. Nou zegt ze dat doet haar goed hoor even een pauze!! Nou ik doe niets anders dan pauzes ! Heb gister zelfs nog tussen door gedoucht met dr op de hoop dat ze wat zou ontspannen! En ze knoeide alles erweer naast , maar dat was volgens de VK niet zo. Pff ik vind het best stressig hoor! Voelt net of is er niets aan de hand! Althans zo laten ze het blijken voor MIJN Gevoel. Als Marin boert neemt ze altijd voeding mee, nou zegt ze dat hoort bij Marin! En dat kreunen dat was gewoon haar manier van zich uiten?????????????? Ik word er vrselijk onzeker van!! En Marin schreeuwde het weer uit en om haar heen happen.. Dus ik op de bel drukken, even later komt de VK en die legt haar hand op marin dr buik en hoofd. Zo moest ik het voortaan doen en niet druk doen! Nou als iemand rustig is met dr kindje dan ben ik dat wel! En ze gaat weg en het is weer brullen....Pfff en ze komt weer en marin is weer rustig. Ik word er niet goed van! Maar goed dit is dag 1 en er zullen vast dagen komen dat marin wel laat zien dat ze echt pijn heeft
Oja en dat ze de fles niet op kan en zo raar gaat doen komt omdat ze vol is!! Hoe kan het dan dat toen ze 8 dagen was probleemloos 7 voedingen van 100cc opdronk!!!! En soms een slokje liet staan??