hier nog steeds niets.... nu 3 dagen overtijd..... Totaal geen voorweeën of harde buiken of wat dan ook! grrrrrr astrid, dat is ook snel dat jij wordt ingeleid..... hier pas met 42 weken hoor.....
Gefeliciteerd Niki! Jij hebt het tenminste weer gehad. Ik zit hier al een tijdje te lezen en ik dacht laat ik ook maar ff gezellig reageren. Momenteel ben ik 40+3 weken zwanger en ben het helemaal zat. Bij mijn 1e zwangerschap ben ik met 42+4 weken ingeleid en uiteindelijk is het een keizersnede geworden omdat ik nog maar 3 cm ontsluiting had aan het eind van de dag. Ze laten me in ieder geval weer lopen tot 42 weken omdat het best is al de natuur het zelf regelt. Met 39+6 weken gevraagd of ze me evt willen strippen maar dat was niet mogelijk omdat ik helemaal dicht zat. 2 dagen terug ben ik de slijmprop verloren ooooooooh was was ik blij dit is een teken dacht ik maar tot nu toe nog geen wee. Donderdag moet ik pas weer voor controle en gaan ze me weer strippen. Maandag 6 juli weer en dan wordt er een afspraak voor keizersnede gemaakt als ik nog helemaal dicht zit. Een keizersnede zie ik wel zitten omdat ik toen heel erg snel was hersteld maar ja ik heb er nu een peuter bij lopen en die moet ik missen omdat ik dan 4 dagen in ziekenhuis lig en daar heb ik nu al verdriet om. Mijn hoop op een gewone bevalling is ook groot maar ik zie het somber in en die temperaturen die ze komende week verwachten verschrikkelijk gewoon kan er nu al tegenop zien. Waarom nu deze week hahaha Meiden ik hoop dat we met elkaar de laatste loodjes er door heen slepen want ik heb het in ieder geval helemaal gehad!!!! (sorry voor mijn lange verhaal) Groetjes Marloes
Jolan25 is het de eerste voor jou? Ik had bij mijn 1e ook geen voorweeen of harde buiken. Maar nu ik weet het eigenlijk niet hahaha. Wat is nou een voorwee??? Ik heb wel eens een klein krampje van 5 sec maar dan houd het op. Harde buik heb ik ook weleens maar niet pijnlijk en heb het idee dat het meer door de ligging van de baby komt.
marloes, ja het is mn eerste. En idd wat is een voorwee, dat vraag ik me ook af. Natuurlijk voel ik wel eens een krampje of een felle steek onderin, maar verder niets eigenlijk. En zeker als je dan iedereen om je heen hoort vragen: heb je nog geen harde buiken etc..... denk ik: dat hoort er zeker bij. Ik voel me nog goed. Alleen wel moeite met lange stukken lopen. Dat hakt er echt wel in en dan krijg ik last van mn onderbuik. We moeten afwachten...... we zullen wel zien wanneer het komt. Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten en kan me ook nog steeds niet voorstellen dat het elk moment zou kunnen beginnen. Heel onwerkelijk!
Ik heb ook geen harde buiken / voorweeën. Maar tijdens de controles aan de monitor had ik ze schijnbaar toch, alleen voel ik ze niet. Vandaag een beetje een zeurderig (menstruatie-achtig)gevoel, schijnbaar zijn dat toch voorweeën. @jolan25, ik woon net over de grens in België waar ik ook ga bevallen. In België laten ze je niet langer dan 10 dagen overtijd gaan (gelukkig ).
Ooh Astrid dat is idd fijn helemaal met dit weer nu dan ben je blij dat je de buik kwijt bent. Dan ben ik dus niet de enige die niet veel voelt van de harde buiken. Bij mijn vorige zwangerschap lag ik ook aan ctg apparaat maar er was ook weinig activiteit te zien. Soms een klein bultje maar dat stelde niet veel voor. Nou ja we zijn weer een dag verder en nog steeds alles rustig na een beroerde nacht. Veel lopen kan ik ook niet meer want dan krijg ik ook last van buik. We wachten maar rustig af. Morgen ga ik nog ff naar een plasje in de buurt met mijn dochter zou ze vast leuk vinden. Succes en hopelijk bevallen we snel!!!
@ Jolan25: ik woon gewoon in Nederland en heb helemaal in het begin van mijn zwangerschap al aangegeven dat ik heel bang was ver overtijd te gaan (familiekwaaltje). Hierop hebben ze afgesproken met 41 weken in te gaan leiden. Ze doen het dus wel, volgens mij zijn de richtlijnen pasgeleden ook weer aangepast.
Ik ben vanmorgen bij de vk geweest en heb een afspraak voor overtijdscontrole volgende week maandag. krijg dan een echo en ctg en er wordt een afspraak gemaakt voor inleiden. Bah ben het zo zat......Ik hoop dat het eerder komt...
Morgen ben ik 40 weken zwanger en hier ook nog geen tekenen. Vanaf week 38 loop ik bij de gynaecoloog omdat mijn bloeddruk te hoog is. Jammer want ik wilde héél graag thuis bevallen... maar goed. Lig nu al vanaf week 38 om de 3 a 4 dagen aan de CTG-scan en bloeddrukmeter. Ze zijn bang voor zwangerschapsvergiftiging maar omdat het allemaal nog niet rijp was hebben ze mij even door laten lopen. Toch ben ik die controles nu wel zat en het rommelen zet ook niet door... morgen moet ik terugkomen en dan gaan ze kijken of ze het gaan inleiden. Hopelijk is beebje nu wel ingedaalt, heb het idee van wel (mijn buik zit lager) en van mij mag het nu allemaal wel gebeuren. Ben het zat en de warmte ook!
Ik hoop voor je dat ze gaan inleiden!! Kun je eindelijk je kleintje vasthouden. Wat zou dat fijn zijn. Gister een vriendin van ons ook ingeleid, was even ver als ik (zelfde datum uitgeteld, echt heel toevallig). Ben nu jaloers, dat wil ik ook! Wil het vasthouden en knuffelen. Het kleintje van haar woog alleen nog net geen 4,5 pond, dus wel aan de kleine kant. Gelukkig woog die van ons met de 34 weken al 4 pond en 200.
Helaas, ze gaan mij niet inleiden vandaag maandag mag ik terugkomen. Vannacht ontzettend veel last van mijn buik gehad: harde buiken en veel steken, nu ook weer. Ook onderin mijn rug... maar het schiet nog niet op. Kindje was wel ingedaalt maar baarmoedermond was nog niet rijp. Het is weer afwachten... maar hopelijk komt het vanzelf op gang!
och meid echt verschikkelijk voor je ik kan erover meepraten ik werd met 42weken en 1dag ingeleid en toen heeft het nog 3dgn geduurd... Dus het kan echt alle kanten opgaan succes meiden
1 dag overtijd.. en heb echt geen idee wanneer die kleine komt. Ik slaap wel ontzettend slecht snachts en af en toe wat menstruatie achtgige krampjes maar die houden nooit lang aan. Mn verloskundige laat me gerust tot 42 weken lopen.. grrr
Zucht ... 40+4 en nog steeds niet het gevoel dat er iets op gang gaat komen. Donderdag bij vk weinig wijzer geworden, ze kon niet strippen omdat ik niet voldoende ontsluiting had. Doordat de kleine niet is ingedaald, drukt ie niet op de baarmoedermond waardoor ontsluiting en verstrijken niet echt wordt gestimuleerd. Helaas !! Ging wel gedesïllusioneerd naar huis. Dinsdag naar zkh voor controle & CTG, hoop dat ze me niet al te lang laten doorlopen, en eigenlijk hoop ik nog veeeeeel harder dat die kleine er gewoon voor dinsdag is !!! Ik heb de afgelopen weken wel paar keer 's nachts paar uur lang krampen/voorweeën gehad, maar die zijn gewoon weer gestopt .... het ziet er naar uit dat we geduld moeten hebben !!!
Nou, ik mag me helaas bij jullie aansluiten, alhoewel de dag natuurlijk nog niet voorbij is. Ben wel sinds donderdag de slijmprop aan het verliezen, maar ja, dat zegt ook weinig..
hey allemaal hier ook bij mij 40 weken en 5 dagen en nog niks kleine niet ingedaald geen verstreken baarmoederhals geen oefenweeen geen pijnlijke harde buiken en sinds een paar dagen toch verminderde beweging gisteren naar de gyn om de beweging en conditie van de kleien te controleren want was wel ongerust gelukkig alles goed, nog wat vruchtwater over, ligt met hoofdje naar beneden bloed getrokken om leverwaarden nog es te controleren ivm die verschrikkelijke jeuk en morgen opnieuw naar de gyn voor de bloeduitslag en om een datum voor inleding af te spreken (uiterste datum is donderdag zei ze zelf), maar eerder word moeilijk want dinsdag is het een feestdag en om een half uurtje aan de monitor te liggen ivm hartslag kleine mss aandringen op woensdag ofzo om in te leiden hoe langer ik overtijd ga, hoe meer ik pieker over de gezondheid van de kleine vandaag wel last van pijn in de onderbuik, geen harde buiken daarbij, gewoon felle steken, ook als ik zit en beetje buikloop, maar dat kan liggen aan het pikante eten van gisteren we zien al uit naar morgen! en aan iedereen hier die nog wacht ik duim voor jullie!