Klaagmodus AAN! Ik kom even klagen hoor, doe ik niet zo gemakkelijk, maar moet het echt even kwijt. Ik moest gisteren bij de verloskundige op de weegschaal, ben best veel aangekomen (ongeveer 20kg en 35wk zwanger). Ik voel me daar echt zo enorm rot over. Was voor mijn zwangerschap 30 kilo afgevallen, na 3 miskramen al 15 kilo aangekomen en nu dus weer 20 Ik schaam me er echt zo diep om, iedereen was zo trots dat ik zo veel was afgevallen. Ik ben hier altijd al heel gevoelig voor geweest (wat anderen vinden en denken) nu durf ik niet meer buiten te komen, of onder de mensen te komen. Terwijl ik eigenlijk heel trots moet zijn dat ik zwanger ben en dat alles goed gaat met het kindje. Het groeit goed en mijn bloeddruk is goed en suiker ook! Dus ben gewoon heel gezond en kindje ook! Maar toch schaam ik me. Ben er alleen maar mee bezig hoe ik zo snel mogelijk mijn 'gewone' kleren weer aankan. Ik zie nu al op tegen de bevalling en al die kraamvisite. Heb voor mijn zwangerschap veel last van de eetstoornis boulima gehad en ben ook erg bang om het na de bevalling weer terug te krijgen. Toen was ik zo enorm met mijn gewicht bezig, maar dat zal nooit over gaan vrees ik. Zo wat een geklaag hé?! Ik zit gewoon ff niet lekker in mijn vel. Morgenavond naar een feestje, zie er echt tegenop! En over paar weken verjaardag van mijn oma, waar de hele familie komt! Durf ze gewoon niet onder ogen te komen. Zooooo jammer, want het 'verpest' mijn hele zwangerschap, ik zou moeten genieten! Hopelijk raak ik na deze zwangerschap snel weer op mijn oude gewicht en kan ik genieten van onze kleine. Hopelijk (mocht het mij gegeven zijn) gaat het een tweede zwangerschap beter! Klaagmodus UIT!
Het klinkt stom, maar het belangrijkste is dat je kindje gezond is meid. Probeer je niet te gek te laten maken door wat anderen vinden! Dat is helemaal niet belangrijk. Als ze van je houden en om je geven maken ze zich er heus niet druk om. Zo wel zijn ze gewoon stom!
ik ben zelf ook al 20 kilo aangekomen , terwijl ik niet eens extreem veel eet. ben voordat ik zwanger was ook 18 kilo afgevallen , en mijn verloskundige zei dat je lichaam 2 jaar lang je vetcellen actief houd voordat je niet meer zo snel aankomt.. in mijn geval was het nog geen jaar geleden dat ik afgevallen was , en nu eet ik normaal en niet meer kolydraatarm , zoals ik wel deed voordat ik zwanger was. voor mij verklaart dat een hoop en heb ik ook zoiets van , schijt er aan, ik voel me goed en me kleine man doet het super ,en wat andere mensen ervan denken boeit me nu vrij weinig. weet niet hoe lang geleden jij afgevallen bent maar maybe is dat ook wel een verklaring voor jouw?? en anders probeer er toch van te genieten van je mooie buik! en wanneer je kleintje er is en jij voelt je goed dan ga je toch weer aan de lijn? doe ik ook!
Ooh wat naar, en klaag maar lekker!! Ik ben met de 1e zwangerschap ook iets van 25 kilo aangekomen.. Ik heb me nooooooit wat van anderen aangetrokken wat die vonden, en er hebben er heel wat gezegd dat ik dik was. En na de bevalling, tja dan ben je ten eerste al iets van 8 kilo kwijt ofzo, en met de eerste weken zul je ook nog een aantal kilo's kwijt raken door 'niks' te doen.. En als je dan rustig aan begint met weer wat sporten, gaat de rest er ook weer af. En het is echt suuuuupernormaal om 20 kilo aangekomen te zijn, en wat de rest denkt, tja kun je niks aan doen. maar probeer het je niet aan te trekken!! Ik weet dat dat moeilijk is, maar jij hebt straks een mooi en gezond kindje, en daar moet je lekker van genieten!! knuffel
Nou klaag maar raak hoor! Hier kan het!! 20 kilo vind ik ook nog niet heel extreem. Ikzelf ben 16 kilo aangekomen in mijn zwangerschap. Oke ik was daarvoor niet aan de lijn, maar had gewoon een gezond gewicht. Tijdens mijn zwangerschap ben ik gewoon blijven eten hoe ik normaal, at niet meer en niet minder. Ik vond het ook wel erg als ik op de weegschaal stond. Maar na de bevalling vlogen de kilo's er snel af. Met 8 maanden na de bevalling was ik nog lichter dan voor de zwangerschap vanwege een buikgriepje. Nu weeg ik iets zwaarder, maar voel me er prima bij en heb nog steeds een normale BMI. Geniet nog lkkr van je zwangerschap en laat je niet gek maken door wat andere mensen over je zeggen!!
Ik herken het en snap dus je topic wel. Zelf was ik altijd niet zwaarder dan 55kg. Ben klein van stuk en altijd vrij strak geweest. Door een rot periode in mijn leven woog ik op een gegeven moment bijna 80 kilo. Hiervan ben ik er uiteindelijk weer heel wat kwijt geraakt en woog ik 64 kilo. Nu inmiddels 37 weken weken zwanger en zit weer bijna op de 76 kilo. Echt zo vreselijk balen! Maar Meid , We krijgen er iets prachtigs voor terug en na de bevalling vol goede moed opnieuw beginnen
Hier ook wel een beetje herkenbaar. Ben nu in totaal dacht 17 kilo aangekomen. Ik maak me er niet meer druk om, het heeft toch geen zin. Maar ik baal wel eens als ik mezelf in de spiegel (maar vooral op foto's) zie. Kan ook niet wachten om na de bevalling weer wat af te vallen. Ik zit al sinds vrij vroeg in de zwangerschap thuis vanwege bekkenklachten en eet wel gewoon. Dus ja dan gaat het hard als je er niet meer bij beweegt. Nu was ik voor de zwangerschap ook niet slank hoor. En heb ook veel striae erbij gekregen. En dan baal ik wel eens gewoon heel erg... maar goed ik schiet er niets mee op. Het gaat niet meer weg en afvallen kan ik na de bevalling weer. Ben al lang blij dat ik dit kindje mag verwachten. Dan denk ik maar dat er genoeg vrouwen zijn die dit allemaal over zouden hebben om een zwangerschap en kindje te mogen krijgen. Maar afgezien daarvan mag je best klagen hoor! Heel normaal. En dan gewoon weer proberen het los te laten en te denken dat het straks weer goed gaat komen!
Meid, probeer je er niet teveel van aan te trekken, zolang je kleintje het maar goed doet! Ik ben bijna 26 weken en 7 kilo aangekomen, hier hoor ik zelfs af en toe dat ik flink aan de maat ben. Ik ben 1.80 en weeg nu 73 kilo dus dat valt volgens mij wel mee! Waar mensen zich al niet mee bemoeien. Soms zeggen klanten er p me werk zelfs iets van..
Meis, ik ben tijdens mijn zw 35 (!!) kilo aangekomen. Had een rotzwangerschap en zw suiker en spoot 4 maal daags insuline. Ben nu een dik jaar later 40 kilo kwijt! Daar heb ik mijn best voor moeten doen maar het is gelukt. Gewoon strakjes lekker veel wandelen met de kleine. Nu geen zorgen om je gewicht, als jij normaal eet, niet extreem raar doet, doe je toch niets verkeerd? De verloskundige zei er ook niets van? Ga jij van je kindje genieten, je gewicht komt wel na je bevalling!! Kop op hoor!
Lieve Het is alsof ik het zelf geschreven heb wat jij schrijft (en dan bedoel ik het stuk over het aankomen, schaamte en bezig zijn met je oude kleren zo snel mogelijk weer aan kunnen) ik ben ook altijd bezig met het opletten wat ik eet, ik ben niet dik maar als ik niet oplet groei ik snel! In mijn eerste zwangerschap zat ik ook ong rond de 34 weken op 20 kilo erbij en dit eindigde op 24!! Ik vind dit zoooo erg, enorm! Na de bevalling genoot ik erg van ons lieve meisje en was trots maar ook schaamde ik me tot weken erna nog dat ik mijn zwangerschaps kleding nog aan had, dit wou ik niet, pff! mijn vriend heeft toen onze weegschaal weggegooid, ik was elke dag aan het kijken of er al weer wat af was... Inmiddels ben ik nu zwanger van de tweede en kwam ik 12 maanden na de eerste er pas achter bij de Vk dat ik toch 20kilo kwijt was!! Niet de 24 wat ik was aangekomen en mijn lichaam, vooral mijn buik is erg veranderd, maar dat was me toch mooi "even" gelukt! Ik weet hoe moeilijk het is meis, geef het de tijd! Sommigen kunnen direct hun oude kleren weer aan, bij ons duurt het langer! Kunt goed, probeer te genieten! Liefs
Dus eigenlijk doe je het gewoon super goed! Probeer je hier op te focussen, ipv op het negatieve. Bedenk ook dat je op het aantal kilo's wat je aankomt niet altijd evenveel invloed hebt. Het belangrijkste in je zwangerschap gaat goed, richt je daar eerst op en als je dan je wat beter voelt en weer geniet kan je, niet te kritisch (!), gaan nadenken over hoe je na de zwangerschap de kilo's gaat aanpakken Succes