Hoi meiden, Ik heb even getwijfeld om hier een topic te openen, omdat ik met al 2 kinderen en enkel een paar maanden 'proberen' achter de rug, misschien niet helemaal in dit rijtje pas. Ik hoop toch op begrip want de wens naar een volgend kindje kan net zo intens zijn als naar een eerste, weet ik inmiddels uit ervaring. En opnieuw de stap de mmm in zetten is geen feest.. Het lijkt me fijn om naast het vele schrijven in andere topics ook een eigen topic te hebben waar ik mijn verhaal kwijt kan. Ik ga na bijna 5 jaar opnieuw de mmm in. Ik heb PCOS en extreem wisselende en vreemde cyclussen. Bijna 5 jaar geleden kwam ik voor het eerst bij de fertiliteitsarts terecht. Ik had de diagnose PCOS. Na een paar maanden werd ik van mijn oudste dochter met behulp van medicijnen (clomid) zwanger. Daarna heeft het 2,5 jaar (zonder anticonceptie) geduurd voordat ik zwanger was van mijn tweede dochter. Acheraf gezien wel erg lang, maar toch spontaan gelukt, die cyclus was ook niet goed (duurde 6 weken) Bij de eerste termijnecho, heeft de arts nog even naar mijn eierstokken gekeken en het vreemd dat ik spontaan zwanger was geworden. Nu willen we graag een derde kindje, maar om opnieuw 2, 5 jaar (of nog langer) te gaan wachten voordat het raak is willen we niet. In juli ben ik gestopt met de pil, in de veronderstelling het eerst maar eens zelf te gaan proberen. waarna mijn eerste cyclus meteen bijna 60 dagen duurde, waarvan ik de eerste 20 dagen heftig ongesteld was. Ik heb vanaf het begin getemperatuurd en ovulatietesten gedaan, en tot mijn grote verbazing kreeg ik op dag 47 toch een eisprong! Een aantal dagen later had ik bloedverlies. Kort daarna zette de ongi door. Nu in de tweede ronde heb ik geen eisprong gehad en heb ik inmiddels al 10 dagen wat bruinverlies. In het begin dacht ik dat ik ongesteld ging worden, maar het zet niet door. Omdat dit toch ook op andere dingen kan wijzen dan enkel PCOS, heb ik een afspraak gemaakt met de gynaecoloog. Opnieuw dus de MMM in. Morgen mag ik er heen, en zal de tijd van onderzoeken en behandeling waarschijnlijk gestart gaan worden. Toch weer een hele stap ook al heb ik het allemaal al eens meegemaakt. Groetjes van Milla
Hee meid, Ik wil jullie heel veel succes wensen! Tis niet niks om weer de mmm in te moeten...... en ik begrijp heel goed dat de wens voor een 2 of 3e kindje net zo groot is als bij de 1e! Hoop dat je hier niet al te lang hoeft rond te hangen, dat je dus snel zwanger raakt! Succes!
heey Milla, Goed dat je toch je eigen topic geopend hebt! Ik ben benieuwd wat de arts morgen gaat zeggen tegen jou ivm je tussentijds bloedingen...spannend! Succes iig!
he milla, ik wens je alle succes van de wereld toe in de MMM! Ben ook benieuwd wat de dok gaat zeggen! liefss, Taliaa
Hoi Milla, Tuurlijk begrijpen we wel dat het verlangen naar een tweede of derde of zelfs vierde kindje even groot kan zijn als naar een eerste dus waarom zouden we geen begrip kunnen tonen? T is niet niks om (weer) in de MMM te belanden dus ik hoop dat ze je idd onmiddelijk willen helpen en je snel weer zwanger mag zijn (net zoals we dat voor iedereen hier hopen!). Succes! Groetjes, Marisha
@ All bedankt voor jullie reacties! @ Marisha, Als ik zie en lees dat sommige vrouwen hier echt jaren moeten knokken voor een eerste kindje, soms met IVF/ICSI en alle gevolgen en moeilijke dingen die daarbij horen, en ik kom hier mijn verhaal vertellen met al 2 kinderen, dan voelt het toch een beetje, tja hoe zal ik het zeggen.. Nou ja ik hoop dat je het begrijpt. Alles is natuurlijk relatief, het contrast is erg groot, maar de wens hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die hier misschien moeite mee hebben, en het gezeur vinden omdat ik al 2 kinderen heb. Ik heb er onlangs een hele negatieve opmerking van iemand over gekregen die ik persoonlijk ken, ze kon moeilijk zwanger worden. Ze vond dat ik mijn PCO geen probleem mag noemen omdat ik al 2 kinderen heb. Vandaar misschien die onzekerhied. Ik wil niemand kwetsen.
Nou Milla, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken he als ik zoiets zeg! Maar ik heb persoonlijk geen enkel probleem met het feit dat je al twee kindjes zou hebben. Waarom zou het jullie minder gegund worden dan ons? Wij zouden graag 2 kindjes van onszelf hebben en een derde adoopteren... dat betekent dat wij (tenzij we natuurlijk zwanger worden van een tweeling) ook ooit terug in de MMM zullen belanden. In jouw geval heb je nu eenmaal weinig kans voor op een natuurlijke manier zwanger te geraken en wat voor zin heeft het om een jaar aan te modderen terwijl je nu al weet dat je medicatie nodig zal hebben? Tuurlijk heeft iedereen wel eens een dipje en zal ik soms wel eens de meiden benijden die wel al kindjes hebben en terug in de MMM belanden maar dat wil niet zeggen dat ik ze het niet gun om terug zwanger te worden via de MMM... Enne, ben zelf al bijna 1 jaar en 8 maanden gestopt met de pil dus heb toch ook al wel mijn portie geduld moeten hebben hoor! Als er meiden zouden zijn die toch negatief reageren... gewoon negeren Dus, nogmaals, heel veel succes gewenst!
Milla, je weet wat je ongeveer te wachten staat in de mmm maar de stap is toch weer groot je hoopt dat het nu zelf lukt maar het is wel goed dat de gyn even kijkt met die bloedingen enzo! Heel erg veel succes in de mmm en je hart luchten mag hier altijd he!
Milla de stap is inderdaad groot om weer de MMM in te gaan. En natuurlijk is jouw wens voor nog een kindje net zo sterk als mijn wens voor een kindje. We zitten allemaal in het zelfde schuitje! Veel succes vandaag en ik hoop dat je heel snel zwanger mag zijn! Liefs.
Bedankt voor jullie reacties! Het bloedverlies is nu eindelijk doorgezet in een menstruatie. Gelukkig! Ik ben heel benieuwd wat de gyn vanmiddag gaat zeggen. Ik kom straks even vertellen hoe het gegaan is. Ik hoop heel erg dat ik met clomid mag gaan beginnen!
succes meid, ik hoop van harte voor jullie dat het jullie ook dit keer zelf lukt om zwanger te worden, enkel dat het niet zo lang mag duren... gr.smoekie
Hoe het vanmiddag gegaan is: (ik heb dit verhaal zojuist in het pco forum geschreven, heb het maar even gekopieëerd.. Toen ik dus vanmiddag bij de gyn kwam heeft hij eerst heeft een inwendige echo gemaakt.. Mijn eierstokken zaten zoals verwacht helemaal vol met blaasjes, nog steeds een duidelijk PCO-beeld (ik had ook niet anders verwacht). Hij kon niet vertellen waar het bloedverlies vandaan komt, maar wel dat het niets ernstigs te betekenen heeft. Wat een opluchting!Hij zei dat ik nu wel wat meer bloedverlies had, maar dat het zolang het oud bruin is nog geen menstruatie te noemen is. Er zit nog heel veel slijm in mijn baarmoeder en dat moet eruit. Ik heb nu primolut mee naar huis gekregen, en 50 mg clomid \/ \/ \/ En ik mag meteen beginnen. De reden dat ik zo blij ben is natuurlijk omdat ik van mijn oudste dochter met deze dosering, bijna 5 jaar geleden in de eerste ronde zwanger ben geworden! De gyn zei dat de kans groot is dat als 50mg toen werkte dat het nu weer zijn werk zal doen. Dat geeft in ieder geval een kans. Maar ik ben ook realistisch we zullen zien..
Klinkt goed en fijn dt je onmiddellijk met medicijnen mag beginnen ! Ik kan je helemaal snappen... wij zijn ondertussen ook al 27 maanden bezig vr een derde ! ... Uiteindelijk nooit gedacht ook de med molen ingeraakt want vanzelf lukte het nt meer ! Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je wens heel snel mag worden vervuld !
hoi hoi ik zag dat je toch ook weer echt de mmm in bent gegaan en wil je heel veel succes wensen. hopelijk komt nr 3 er snel aan. ik zal voor je duimen. kuzz
Ben blij te lezen dat de gyn er geen gras heeft over laten groeien en dat je meteen met clomid mag beginnen! En als je daar de vorige keer zwanger bent van geworden kan het mss deze keer ook van (bijna) de eerste keer lukken! Veel succes!
Dank je wel allemaal, ik zit nu nog in de primolut fase. Ik heb zelf ook goede hoop dat het snel lukt, de gyn zei dat omdat ik in het verleden zo goed op 50mg clomid gereageerd heb ( er groeide toen een eitje, en ik was meteen zwanger) dat de kans groot is dat dat nu ook weer gebeurd. We moeten afwachten. Heel stiekem ga ik er toch een beetje van uit dat het binnen een paar maanden, of zelfs de eerste maand best eens raak kan zijn! Maar we zien wel.. Het is niet in te schatten.
Hoi Milla Ik wil je heel veel succes wensen en duim voor je dat je maar snel zwanger mag raken van wondertje 3. Liefs wolly
Update: Ik heb maandag ochtend de laatste primolut ingenomen! Gelukkig, want ik werd er erg chagie van en sprong bij het minste of geringste uit mijn vel! Gelukkig is dat sinds gisteren al helemaal over! Ik ben nu 2 dagen verder en ik hoop dat de ongi snel doorbreekt zodat ik met de Clomid kan beginnen.. Hopelijk heb ik daar minder bijwerkingen van.
Hey meid Fijn hoor dat je weer een beetje te genieten bent Ik ga met je mee hopen dat het snel doorbreekt en dat je aan de clomid mag beginnen, en dat het aanslaat en snel zwanger kunt zijn. Heel veel succes! Ik duim voor je! Liefs wolly