Hallo dames, Afgelopen zaterdagavond heb ik voor het eerst Pregnyl gespoten na 7 dagen Puregon. Maandag was de inseminatie (IUI). Ik houd al ruim een half jaar mijn temperatuur bij en zie normaal gesproken een hele duidelijke stijging van 0,4-0,5 graden na de eisprong. Deze maand niet. Zaterdagochtend, dus voor Pregnyl, was mijn temp 0,2 graden hoger en daar is het ook gebleven. Vrijdag heb ik nog een echo gehad en het is niet mogelijk dat ik vrijdag een eisprong had, dus de kleine stijging op zaterdagochtend had niets met een eisprong te maken. Op basis van de Pregnyl zou ik zeggen dat mijn eisprong maandag geweest zou moeten zijn maar de temperatuur laat dit niet zien. Is mijn eisprong nog niet geweest of is temperatuur niet meer betrouwbaar na Pregnyl? Ik heb de kliniek gesproken en daar geven ze aan dat Pregnyl altijd een eisprong opwekt. Het effect van de hormonen op je temp wist ze (secretaresse) niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het meedenken!
Mag ik je tempkaart eens zien?? Je tempt wel rectaal? Dagelijks op hetzelfde tijdstip en voordat je je bed uitkomt?
Oh ik dacht echt dat ik mijn kaartje had toegevoegd. Raar... nou ja, hieronder alsnog Temp idd rectaal en iedere ochtend voor het opstaan, zelfde tijd iedere dag.
Ik zie idd nog geen eisprong in je kaartje. Ik heb zelf ook getempt in cycli waarbij ik pregnyl gebruikte en mijn temp steeg wel netjes 3 dagen na de pregnyl. Hoe groot was het eitje tijdens de laatste meting op vrijdag en hoeveel pregnyl heb je gespoten? Het klopt trouwens niet wat de gyn zei.... er volgt zeker niet altijd direct een eisprong na het zetten van pregnyl . Soms is het eitje te onrijp tijdens de pregnyl en zorgt de pregnyl ervoor dat hij iets langer doorrijpt en springt hij pas een dag of 4 na de pregnyl
Vrijdagochtend (cd8) waren ze 16,5; 16 en 14 mm. Zaterdagavond dus Pregnyl en maandag inseminatie. Als follikels gemiddeld 2mm per dag groeien en misschien nog een extra spurt van de Pregnyl krijgen, zouden er iig 2 maandag wel rijp geweest zijn toch? Ik heb 5000 Pregnyl gespoten.
Ooh ik ben bang dat ze dan nog niet rijp waren misschien. Het ene eitje is rijp bij 18 mm terwijl een ander eitje pas rijp is bij 25 mm. Ik duim dat je temp morgen gaat stijgen zodat je niet te ver van je inseminatie dag af zit.
Daar ben ik ook bang voor... hopen dat de temperatuur morgen hoger is idd, dan kan de timing nog net hoop ik. Bedankt voor je reacties!
Gisteren niet, vandaag wel. Ik heb nogmaals contact met de kliniek gehad en zij blijven aangeven dat je temp door de hormonen niet meer betrouwbaar is en dat Pregnyl een eisprong garandeert. Nu dus maar afwachten wanneer ik ongesteld word (of niet natuurlijk ) ik blijf het raar vinden, maar misschien hebben ze ook wel gelijk. Ik lees op wel meer plekken dat je temperatuur niet betrouwbaar is bij gebruik van hormonen. Nou heb ik alleen voor de inseminatie hormonen gebruikt en wordt volgens mij de temperatuur stijging door progesteron veroorzaakt. In mijn hoofd staat dit los van de Puregon en Pregnyl. Ik heb er zo mijn twijfels bij maar ben geen expert. Afwachten dus. Een collega merkte heel terecht op dat dit laat zien dat ik privé hetzelfde probleem heb als op het werk: loslaten en op een ander vertrouwen dat het goed komt