Geen temperatuurstijging wel positieve ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by evelien297, Mar 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Snap er niks van?!

Op dag 16 een knalpositieve ovulatietest (dacht op dag 15 al positief maar op dag 16 knalde hij echt), op dag 17 weer bijna een witte test..

Ik verwacht dus dat mijn eisprong op dag 17 is geweest. Ik zit nu op dag 19 en mijn temperatuur is nog steeds laag?

Kan iemand mij meer info geven? Mijn temperatuur stijgt altijd 2 dagen na positieve ovulatietest..

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waardoor verwacht je dat je eisprong op dag 17 is geweest? Aan een negatieve (witte) ovulatietest na een positieve ovulatietest kun je namelijk geen eisprong aflezen. Het zegt totaal niet dat je eisprong dan al geweest moet zijn. Het zegt alleen dat je LH-piek voorbij is.

Bovendien is een positieve ovulatietest helaas ook geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt. Het wil wel eens voorkomen dat je ei niet springt na een positieve test, maar dat je lichaam het na een aantal dagen nogmaals probeert.

3. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Nou omdat ik al heel lang (ook bij mijn zoon toen) ovulatietesten gebruik en temperatuur, en dit altijd consequent zo is..

Oke dus nu mijn test helemaal negatief is, toch maar door blijven testen en kijken of m'n eisprong nu ineens een keer later is?

4. Zayna

Zayna Lid

Nov 20, 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad door blijven testen tot je ook een temperatuurstijging waarneemt. Een positieve test is helaas nog geen garantie op dat het eitje ook daadwerkelijk springt.

5. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Je eisprong kan tot 48 na een lh-piek zijn dacht ik? En soms stijgt je temperatuur wat later na een eisprong pas. Bij mij zat tussen ei en temperatuurstijging minstens 3 dagen. Ik zou dus even door blijven tempen ook!

6. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Ga ik dat doen :) ik hou jullie op de hoogte!

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Vanochtend te vroeg wakker, maar toch maar gelijk gemeten, 36.8 op dat moment.. Toen weer even uurtje ogen dicht gedaan en op tijd van de wekker weer getempt, 36.9..

Geen idee welke ik nu moet aanhouden? :(
    Maar ik denk nog steeds geen significante stijging om een eisprong te bevestigen lijkt me?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,920
    15,586
    113
    Nabij Utrecht
    Als je niet je bed uit bent geweest dan de 2e aanhouden..
    Dat is een stijging van 0.2 en genoeg voor een eisprong hoor . Als hij nu 2 dagen minimaal zo hoog blijft dan is je eisprong gisteren geweest :):)

9. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Oke bedankt RogiJuli! Jammer genoeg op dag 17 voor het laatst gezellig gemaakt samen, dus denk dat onze kansen dan zijn verkeken als ik pas op dag 19 mijn ei had :(

Maar dat kan dus? Op dag 16 positieve ovulatietest (vanaf de ochtend) en pas op dag 19 eisprong? Even zodat ik weet waar ik de volgende keer op moet letten en we misschien langer door moeten/kunnen samen :)

Share This Page