follikels met suprefact

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by maui78, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maui78

maui78 Actief lid

May 3, 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi,
    hier al vier weken suprefact aan het snuiven. Bloedafname was twee weken geleden niet goed genoeg om te starten met menopur. Er zat nog een follikel klaar, eerst moest die weg en dan menstruatie krijgen. Nu twee weken later weer op controle geweest, zitten nu twee follikels. Ze wachten nu op bloedafname en als die niet goed is worden die follikels aangeprikt. Ik versta het helemaal niet, suprefact moet normaal gezien toch onderdrukken, hoe knn er dan follikels groeien. En dan moet ik mijn maandstonden krijgen, maar misschien onderdrukt die suprefact ze dan toch. Kan dat dan geen kwaad? In het ziekenhuis zitten ze daar precies totaal niet mee in...En ik heb al schrik van die punctie van de follikels, ze doen dat zonder verdoving, een soort mini pick up. De angst staat mij nabij. Zijn er hier nog vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt?

2. maui78

maui78 Actief lid

May 3, 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    juist telefoon gehad!!! Ze gaan ze morgen toch aanprikken, ik heb mega schrik, want het wordt juist door een dokter gedaan waar ik bang van ben, een hele raar, reuzachtige, vieze vuile vent!! Wat nog allemaal? Help!
    Ben heel over mijn toeren!!

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Gaan ze nu met 2 follikels icsi doen? Zonder stimulatie? Begrijp ik dat nu goed?

Als dat het geval is, zou ik de poging afbreken. Dat is echt zonde. In welk zkh zit je?

4. maui78

maui78 Actief lid

May 3, 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    neen het is geen verloren beurt, maar ze gaan die follikels aanprikken omdat ze niet vanzelf weggaan...en dat zo mijn maandstonden niet knn doorkomen. En dan zouden normaal gezien mijn maandstonden komen.
    Ik zit in crg Brugge, dit is de laatste behandeling daar voor mij, lukt het nu niet dan verander ik van ziekenhuis!
    Zeker weten, ik ben het meer dan zeker, want het is niet de eerste keer dat ik daar raar vaar! Ik ben het kotsbeu, en dan weet je nog niets van informatie. Een mens is kweet niet hoe bang en krijgt dan nog geen duidelijke uitleg!
    Ik weet niet eens hoe het komt dat er daar follikels zitten terwijl ik niet ben gestimuleerd! Gynaecoloog zei dat het wel meerdere keren voorkomt. Maar ik vind er niet veel over op internet.

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Wat balen dat ze nu gaan aanprikken maar ik begrijp alleen de behandeling niet helemaal. Ik ben gewend dat je met 1 injectie je natuurlijke cyclus plat legt en met een andere injectie er follikels worden gestimuleerd om te groeien. Dus 2 injecties per dag. Waarom laten ze je al prikken nu? En kun je geen andere arts vragen als je echt niet bij hem wil?

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ok, dus je verliest de poging niet? Kunnen ze geen escape IUI doen ipv follikels weghalen? Of is het zaad daar niet goed genoeg voor?

Mijn laatste poging was ook met suprefact. Maar echt niet zo lang! Ik ben op dag 1 van menstruatie begonnen, op dag 3 kwam daar de stimulatie al bij. Op dag 12 had ik de punctie al. Dus snap jouw protocol ook niet helemaal.

Ik denk dat het idd goed is om naar een ander zkh te gaan. Gent is wel goed, maar als je echt een protocol op maat wil, zou ik naar Dusseldorf gaan.

7. maui78

maui78 Actief lid

May 3, 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Ja ik versta de behandeling ook niet helemaal!
    Ik ben in september geopereerd aan een endo cyste. Nadien 4 maand zoladex gehad om eierstokken tot rust te brengen, en om in menopauze te komen. Normaal gezien moest ik dan maandstonden krijgen, en dan na drie weken starten met suprefact(2 weken), en dan menopur...het lange schema...
    Maar er zijn 5 verschillende dokters in ziekenhuis...dus de andere dokter zei neen je mag je maandstonden niet krijgen, je moet direct na zoladex beginnen met suprefact...Dus de bedoeling was om weer helemaal plat te liggen en dan na 14 dagen te starten met menopur.
    Nu toen ik voor echo en bloed moest zagen ze dat er toch een follikel zat. Dat kan soms voorkomen met suprefact de eerste keer dat er toch follikels groeien. Nu normaal gezien zou hij vanzelf moeten verdwijnen en krijg ik dan mijn maandstonden.
    Nu vandaag op controle zagen ze nog een follikel bijzitten, en aan mijn bloed zag het ernaar uit dat ik nog altijd mijn menstruatie niet zou krijgen, dus hebben ze besloten die follikels aan te prikken zodat ze verdwijnen, dat ik mijn menstratie krijg en dat ik dan nadien kan beginnen met stimuleren...Blijkbaar reageer ik maar de helft op de suprefact.

Ja düsseldorf schijnt super goed te zijn, maar dat is veel te ver van bij ons, drie, vier uur rijden...dat is niet doenbaar...ik denk eerder aan jette.

8. maui78

maui78 Actief lid

May 3, 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    kiekske, ze knn geen escape iui doen want bij mij gaat dat niet, beide eileiders zijn weggehaald, alleen maar ivf of icsi.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Maui wat een gedoe zeg voor je :( Ook dat al die artsen elkaar tegen spreken. Jette ken ik niet, staat dat ook goed bekend?

10. maui78

maui78 Actief lid

May 3, 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    ja dat is het beste in België. Net terug van ziekenhuis, cystes aangeprikt, 1 met helder vocht, de andere was ook een cyste met bloed. Dus heb ik nu 2 cystes met bloed, behandeling gestaakt, moet contact opnemen met mijn gynaecoloog...weer wachten, ik weet niet meer wat ze gaan doen, die lul van een dokter zei dat ze wss weer gaan opereren, want zo stimuleren levert niet veel op. Ik ben ten einde raad nu...ik weet niet meer waarin of waaruit. Vriendlief wil nu veranderen van ziekenhuis.

Share This Page